فاضلاب کرمانشاه هزار میلیارد بودجه نیاز دارد


فاضلاب کرمانشاه هزار میلیارد بودجه نیاز دارد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه بابیان اینکه طرح فاضلاب کرمانشاه به بانک آسیا معرفی شده است، گفت: تکمیل طرح فاضلاب شهر کرمانشاه به بیش از یک هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد.

«علیرضا تخت‌شاهی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه اولین پروژه اولویت دار ایران است که به بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا (AIIB)معرفی شده است.

وی ادامه داد: به منظور تکمیل طرح فاضلاب شهر کرمانشاه شامل؛ شبکه جمع آوری، خطوط انتقال، ایستگاه های پمپاژ و سایر متعلقات به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز هست که مقرر شد از طریق بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا تأمین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تأکید کرد: تمامی پیش نیازهای دریافت وام مزبور آماده شده و مترصد دریافت وام هستیم، لیکن به دلیل مسائل تحریمی و مشکلات به وجود آمده دریافت وام به تعویق افتاده است.

تخت‌شاهی تصریح کرد: اعتباراتی که در قانون بودجه سنواتی کشور برای تکمیل طرح فاضلاب شهر کرمانشاه به طور سالیانه اختصاص داده می شود، کمتر از حدود یک تا ۲ درصد از کل اعتبارات موردنیاز است.

وی افزود: با این اعتبارات شرایط برای تکمیل این تأسیسات، فراهم نمی شود و نیاز به استفاده از وام بانک های توسعه ای و زیرساختی و یا استفاده از سرمایه گذار داخلی و خارجی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد: اکنون طرح ماده ۵۶ و واگذاری پساب به سرمایه گذاران برای تکمیل بخشی از فاضلاب شهر کرمانشاه در دست پیگیری و اقدام است.

به گفته تخت شاهی، طرح فاضلاب شهر کرمانشاه به محض دریافت وام یا اعتبار موردنیاز، در بازه زمانی چهار ساله تکمیل خواهد شد.

وی توضیح داد: شبکه مدرن فاضلاب شهر کرمانشاه تاکنون بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مابقی شبکه به صورت سنتی در مدار قرار دارد و پیگیر هستیم که پس از تامین اعتبار شبکه سنتی را هم به مدرن تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اجرای حدود ۹۰۰ کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب در شهر کرمانشاه گفت: در مجموع ۳۵ درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می شود و برای انجام عملیات تصفیه مابقی فاضلاب، به احداث 2 تصفیه خانه دیگر نیاز هست.

تخت‌شاهی یادآور شد: طرح فاضلاب شهر کرمانشاه ۳ خط انتقال اصلی فاضلاب دارد که بیش از ۹۷ درصد آن اجرا شده و فاضلاب را به تصفیه خانه شرق کرمانشاه منتقل می کند و چهار ایستگاه پمپاژ برای آن درنظر گرفته شده که سه ایستگاه ساخته شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای اولیت اول طرح ساماندهی، پوشش جمعیتی یک میلیون نفر و برای انتهای طرح در اولویت اول (افق ۱۴۱۰) پوشش جمعیتی یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر پیش بینی شده و باید ۳۶۱ کیلومتر هم شبکه فاضلاب عمدتا در بافت اصلی و قدیمی شهر اجرا کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!