شور فاطمی/ مساجد و بقاع متبرکه صومعه‌سرا میزبان عزاداران شهادت حضرت زهرا(س)


شور فاطمی/ مساجد و بقاع متبرکه صومعه‌سرا میزبان عزاداران شهادت حضرت زهرا(س)

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مساجد شهرستان‌ها صومعه‌سرا میزبان عزاداران فاطمی شدند.

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا_مائده فلاحتکارضیابری: سوم جمادی الثانی 1438 هجری قمری، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دختر گرامی پیامبر اکرم، حضرت محمد(ص) و همسر امیر مومنان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) است.

مساجد روستایی و شهری صومعه‌سرا از شب گذشته تا کنون پذیرای جمع بی‌شماری از دلدادگان و ارادتمندان خاندان نبوی است تا عزاداران در مصیبت بزرگ دختر گرامی پیامبر اکرم(ص) بانوی بزرگوار اسلام سوگواری کنند.

عزاداران در شهرها و روستاهای مختلف صومعه‌سرا در قالب مراسم ایام فاطمیه با حضور در مساجد و دیگر اماکن دینی در آیین سوگواری شهادت مظلومانه دخت پیامبر اکرم(ص) اشک ماتم ریختند.

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همچنین از شب گذشته با حضور پرشور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در هیئت‌های مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد برگزار شد.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات و به خصوص آش نذری برای پذیرایی از عزاداران دخت نبی مکرم اسلام در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) چهره خاصی به شهرها داده و فریاد یا زهرا(س) در فضای این شهرستان‌ها به گوش می‌رسد.

شور فاطمی/ مساجد و بقاع متبرکه صومعه‌سرا میزبان عزاداران شهادت حضرت زهرا(س)

*برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در 50 مسجد صومعه‌سرا

حجت‌الاسلام«مرتضی اسدی» با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: بیش از 50 مسجد و 20 هیئت مذهبی صومعه‌سرا میزبان عزاداران فاطمی هستند.

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه 40 مبلغ و مبلغه و 20 مداح به مساجد و هیئت‌های مذهبی اعزام کرده‌ایم افزود: حضرت زهرا(س) یک بانوی نمونه در خانواده و به عنوان زنی که الگوی زنان عالم در اجتماع باشد، مطرح بود.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن و احیاء مکتب و نام حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه از اهداف برگزاری مراسمات است گفت: انعکاس ولایتمداری و مظلومیت بانوی دو عالم هدف دیگر برپایی مراسم‌های سوگواری است.

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) از عظمت و بزرگی بسیاری برخوردار است تصریح کرد: زنده نگه داشتن عظمت بانوی مکرمه جهان اسلام از اهداف مهم برگزاری مراسمات باشکوه عزاداری مادر سید الشهدا است.

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه پیروی از مکتب و راه اهل بیت عصمت و نبوت به ویژه حضرت زهرا(س) راه نجات مردم در دنیا و آخرت است خاطرنشان کرد: اگر زنان مسلمان امروز می‌خواهند به موفقیت دنیا و آخرت برسند، باید در تمام ابعاد زندگی از حضرت زهرا(س) پیروی کنند.

شور فاطمی/ مساجد و بقاع متبرکه صومعه‌سرا میزبان عزاداران شهادت حضرت زهرا(س)

*سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه در حال برپایی است

«حسن راستاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت شهادت جانگداز صدیقه طاهره(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در میدان ولایتمداری و دفاع از ولایت الگویی بی‌نظیر بود که ما نیز باید این ویژگی را در خود و جامعه بپرورانیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا زندگی فاطمه زهرا(س) را در عرصه‌های مختلف به خصوص خانواده و اجتماع دارای ابعاد مثبت و انسانی دانست و افزود: رمز شیعه و فلسفه وجودی آن حضرت‌فاطمه‌زهرا(س) است و شیعه واقعی کسی است که تابع فرزندان حضرت باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا بقاع متبرکه شهرستان صومعه‌سرا از شب گذشته و صبح زود امروز میزبان عزاداران فاطمی هستند گفت: در 35 بقعه شاخص شهرستان سوگواره یاس نبوی برپا است.

راستاد تصریح کرد: قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت فاطمه زهرا(س) در مراسم، اطعام عزاداران از منابع موقوفات مرتبط و استفاده از ظرفیت خیرین از جمله برنامه‌های سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در امامزادگان است.

وی با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های امروز است خاطرنشان کرد: بعد از ظهر امروز همایش رهروان یاس نبوی و در شب هم شام غریبان حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

شور فاطمی/ مساجد و بقاع متبرکه صومعه‌سرا میزبان عزاداران شهادت حضرت زهرا(س)

*برپایی هیئت سینه‌زنی توسط سپاه ناحیه صومعه‌سرا

هرساله به مناسبت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه شهادت بی بی دو عالم، دخت گرامی پیامبر گرامی اسلام مراسم عزاداری و سینه زنی بصورت دسته عزاداری در سطح خیابان توسط سپاه پاسداران این شهرستان با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

مردم این دیار از محبان و شیفتگاه خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) هستند و در برپایی مراسم مذهبی بویژه در سوگ ام‌الائمه با شور و هیجان خاصی به عزاداری و سینه‌زنی می‌پردازند.

گفتنی است، حضرت فاطمه(س) در بیستم جمادی‌الثانی سال پنجم بعد از بعثت در مکه دیده به جهان گشود، پدر ایشان رسول گرامی اسلام و مادر بزرگوارشان حضرت خدیج(س) است.


زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه از مشهورترین القاب و ام‌الحسین، ام‌الحسن، ام‌الائمه و ام‌ابیها از جمله کنیه‌های ایشان است.


بیشتر مفسران شیعی و عده‌ای از مفسران بزرگ اهل تسنن نظیر فخر رازی با توجه به آیه آغازین سوره کوثر، حضرت فاطمه(س) را خیر کثیر و باعث بقا و گسترش نسل و ذریه پیامبر اکرم(ص) ذکر کرده‌اند.


حضرت زهرا(س) بنا بر قول مشهور تنها 95 روز پس از رحلت رسول خدا در این دنیای فانی زندگی کرد.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راحت شدی عزیزم