برپایی سوگواره نمایشی بیت الاحزان کاری از کانون مطهری شایسته تقدیر است


برپایی سوگواره نمایشی بیت الاحزان کاری از کانون مطهری شایسته تقدیر است

محمدی فیروزجایی، برپایی سوگواره نمایشی بیت الاحزان در بابل از فعالیت های کانون فرهنگی هنری مطهری بابل را یک خیمه معرفت و در خور تحسین دانست.

«عیسی محمدی فیروزجایی»، امروز (دوشنبه ۷ بهمن) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: برپایی سوگواره نمایشی بیت الاحزان به همت کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد خراسانی رودگر محله بابل در خور تحسین و کاری زیبا است و یک خیمه معرفت به شمار می آید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل با اشاره به بازدید از این سوگواره، اظهار کرد: بازدید از این برنامه جهت خدا قوت به برگزار کنندگان آن یعنی «محمدرضا کامیاب»، مدیر مسئول این کانون و همکاران وی، صورت گرفت که فعالیتی زیبا به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه در این فضا، کودکان و نوجوانان همچنین آحاد مردم با سیره اهل بیت (علیهم‌السلام) آشنا می شوند، بیان کرد: رخدادهای تاریخی در قالب بصری و حجمی در بازسازی این فضا به علاقه مندان، عرضه می شود.

محمدی فیروزجایی ابراز کرد: در این برنامه، بحث حدیث کساء، مباهله، واقعه غدیر و ... به همراه روایت یکی از راویان و کار حجمی، حقیقت را به جامعه امروز در زمینه معرفت اهل بیت (علیهم‌السلام) با محوریت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، منعکس می کند.

وی با اشاره به اینکه فضای این سوگواره، هنری و حجمی با محوریت فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) است، گفت: برپایی نمایشگاه کتاب و فروش آنها یک مکان مناسب جهت مطالعه، گفتگو و کتابخوانی را برای اقشار مختلف مردم فراهم می سازد.

محمدی فیروزجایی اظهار کرد: اجرای نمایش، گفتگو و جلسات معرفتی از دیگر نقاط مثبت سوگواره نمایشی بیت الاحزان محسوب می شوند.

وی بیان کرد: این سوگواره در آستانه ایام الله مبارک دهه فجر و ایام فاطمیه و برگرفته از فرهنگ اهل بیت (علیهم‌السلام) و بی بی دو عالم (سلام الله علیها) به نمایش عموم در آمده است.

محمدی فیروزجایی ابراز کرد: این فعالیت در حقیقت، عرض ارادت هنرمندان را به ساحت مقدس ائمه اطهار (علیهم‌السلام) نشان می دهد که با استقبال خوب، روبرو شده است.

وی از مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی، دینی و مذهبی یاد کرد و افزود: تعامل با آحاد مردم به عنوان یک ظرفیت به همراه داشتن دغدغه از نکات قابل توجه کانون های فرهنگی و هنری مساجد بابل است.

محمدی فیروزجایی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بابل، برنامه های متنوعی در طول سال به ویژه در مناسبت های اسلامی و انقلابی دارند.

پایان پیام/86

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا