معاون فرماندار آستارا: جاذبه‌های روستایی برای جذب گردشگر معرفی شود


معاون فرماندار آستارا: جاذبه‌های روستایی برای جذب گردشگر معرفی شود

آستارا - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا آماده‌سازی و معرفی جاذبه‌های گردشگری روستایی را به منظور جذب و ماندگاری مسافران و رونق بومگردی خواستار شد.

کامبیز لقمانی مقدم روز پنجشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر در فرمانداری آستارا اظهار کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی در جذب و ماندگاری گردشگران اثرگذار است و سمن های اداره ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و اداره ارشاد جشنواره های استقبال از بهار، بازی های بومی محلی و نوروزگاه را برگزار کنند.

وی افزود: دستگاه های خدمات رسان نظیر جمعیت هلال احمر، شهرداری، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان از اواخر اسفندماه در ورودی آستارا در سمت ایست بازرسی شهید سلیمانی مستقر شوند و به ارائه خدمات و راهنمایی مسافران اقدام کنند.

وی بیان کرد: تعریض بخشی از جاده کمربندی آستارا از فلکه لا تا سه راه ویرمونی در کاهش تصادفات جاده ای تاثیرگذار بوده و ایجاد روشنایی و سرعت گیر در فلکه لا پیش از آغاز تعطیلات نوروز ضروری است.

معاون فرماندار آستارا ادامه داد: ۲۱ مدرسه با ۱۸۵ کلاس درس در آستارا برای اسکان مسافران فرهنگی از اواخر اسفند تا ۱۴ فروردین آماده شده است.

پردل امیری نژاد سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم گفت: بازار ساحلی بیشتر از نقاط دیگر آستارا معروف است و اجرای برنامه های فرهنگی در حوالی بازار در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دهیاران جاذبه های تاریخی نظیر بقاع شیخ محمود خیوی و پیر قطب الدین را معرفی کنند و برخی روستاها نظیر حیران، از نظر گردشگری از شهرت ملی برخوردار است و باید مطابق با ظرفیت آنها توجه شود.

تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، ساحل و بازار ساحلی، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه، بقاع پیر قطب الدین صفوی و امام زادگان سید ابراهیم و سیدقاسم (ع) از جاذبه های گردشگری آستاراست.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن سالانه با میزبانی چند میلیون مسافر و گذر بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی در مرز، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.




درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان