آغاز اعزام یک‌هزار و 500 دانش‌آموز پسر زنجانی به مناطق عملیاتی غرب کشور


آغاز اعزام یک‌هزار و 500 دانش‌آموز پسر زنجانی به مناطق عملیاتی غرب کشور

زنجان - ایرنا - اعزام یک‌هزارو 500 دانش‌آموز پسر متوسطه دوره دوم به همراه عوامل اجرایی در قالب 30 دستگاه اتوبوس از استان زنجان به مناطق عملیاتی غرب کشور از دهم بهمن جاری آغاز شده است و این روند تا 23 همین ماه ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: دانش آموزان طی سه مرحله و در روزهای ۱۰ ،۱۵ و ۲۰ بهمن از مناطق و نواحی ۱۴ گانه استان به این اردوی معنوی اعزام می شوند.

جعفر گنج خانلو افزود: در این مدت دانش آموزان علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی اروند کنار، شلمچه، دهلاویه و یادمان شهدای هویزه با آرمان های امام و شهیدان میثاقی دوباره خواهند بست همچنین با حضور در محل رزم شبانه که نمایشی از تلاش ها و ایثارگری های دوران دفاع مقدس است، با گوشه ای از تلاش های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا خواهند شد.

این مسؤول، اهداف این اردوی معنوی را آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار، شهادت، رشادت و ساده‌ زیستی و دلاورمردی‌های غیور مردان و رزمندگان اسلام و بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس ذکر کرد.

وی اضافه کرد: بطور یقین دانش آموزی که به این اردوی معنوی پا می گذارد با دانش آموزی که این اردو را درک نکرده تفاوت هایی را به لحاظ رشد معنوی، رشد اجتماعی، مسؤولیت پذیری، استقلال اقتصادی و غیره خواهد داشت و این قشر باید به عنوان سفیران فرهنگی موجبات انتقال این فرهنگ را به سایر دانش آموزان فراهم کنند.

گنج خانلو خاطرنشان کرد: از اثرات این اردوی معنوی می توان به افزایش بینش معنوی نسل جوان امروز اشاره کرد که فرصتی برای دانش آموزان است تا با حضور خود در این مناطق به خودسازی بپردازند.

به گفته این مسؤول، پیش از این نیز یک‌هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دختر مدارس متوسطه دوره دوم و پایه‌های دهم و یازدهم از مناطق و نواحی چهارده گانه استان طی آبان و آذر امسال به مدت ۲ روز و با ۴۰ دستگاه اتوبوس برای بازدید یادمان ها و مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)