میزان حقوق و عیدی کارگران نیمه وقت چقدر است؟


میزان حقوق و عیدی کارگران نیمه وقت چقدر است؟
بر اساس قانون کار دستمزد و عیدی کارگران نیمه وقت براساس میزان ساعتهای کاری تعیین می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، براساس ماده ۳۹ قانون کار، مزد و مزایای کارگرانی که بصورت نیمه وقت و یا کمتر از ساعتهای قانونی تعیین شده بکار اشتغال دارند به نسبت ساعات کار انجام شده محاسبه و پرداخت می شود، عیدی و پاداش نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.

در مورد کارکنان ساعتی که حقوق ماهیانه ثابت نداشته و دستمزد آنها در ماه متغیر است، برای محاسبه عیدی و پاداش، متوسط حقوق سه ماه پایان خدمت آنان مبنای محاسبه قرار خواهد گرفت.

مبلغ پرداختی به جهت عیدی و پاداش به کارگران کارگاه های فصلی مشمول قانون کار و همچنین کارگران سایر کارگاه های مشمول که کم تر از یک سال در کارگاه کار کردند، باید طبق ۶۰ روز و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود.

سال گذشته شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۸ را یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان در نظر گرفت، بدین ترتیب عیدی کارگران حداقلی بگیر باید ۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان باشد.

میزان دریافت عیدی برای سایر بیمه شدگانی که حقوق پایه آن ها به واسطه سابقه کار بیشتر« بیش از حداقل دستمزد» است هم، باید مساوی دو برابر حقوق پایه درج شده در فیش حقوقی باشد البته قانون کار برای پرداخت عیدی، سقف در نظر گرفته است و میزان عیدی نباید از سه برابر حداقل دستمزد مصوب بیشتر شود.

میزان عیدی پرداختی طبق حداقل دستمزد سنجیده می شود.

میزان عیدی کارگران نیمه وقت طبق جدول زیر پرداخت می شود:

مدت کارگردمیزان عیدی دریافتی(ریال)
یک سال تمام۳۰،۳۳۷،۶۴۴
۱۱ ماه۲۷،۸۰۹،۵۰۷
۱۰ماه۲۵،۲۸۱،۳۷۰
۹ ماه۲۲،۷۵۳،۲۳۳
۸ماه۲۰،۲۲۵،۰۹۶
۷ماه۱۷،۶۹۶،۹۵۹
۶ماه۱۵،۱۶۸،۸۲۲
۵ماه۱۲،۶۴۰،۶۸۵
۴ ماه۱۰،۱۱۲،۵۴۸
۳ماه۷،۵۸۴،۴۱۱
۲ماه۵،۰۵۶،۲۷۲
۱ماه۲،۵۲۸،۱۳۷

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رای دیوان عدالت برای افزایش مستمری 1402