سازوکار انسان‌دوستانه سوییس بزودی عملیاتی می‌شود


سازوکار انسان‌دوستانه سوییس بزودی عملیاتی می‌شود

تهران- ایرنا- سفیر سوییس در تهران از عملیاتی شدن سازوکار مالی سوییس در 2 تا 3 هفته آینده خبر داد و گفت: 180 هزار بسته از اقلام دارویی مورد نیاز بیماران پیوند اعضا امروز وارد تهران می‌شود.

«مارکوس لایتنر» در نشست خبری روز یکشنبه در محل سفارت این کشور در تهران،گفت: هدف تمهید تجاری انسان دوستانه سوییس این است که صادرکنندگان و شرکتهای مستقر در سوییس در حوزه دارویی و پزشکی بتوانند کانال مالی ایمنی با کمک بانک مرکزی این کشور داشته باشند و بتوانند صادرات خود را به ایران ادامه دهند.
سفیر سوییس در تهران افزود: این کانال سهم مهمی در تامین مواد دارویی و غذایی خواهد داشت که کاملا در راستای سنت انسان دوستانه سوییس است.
لایتنر افزود این کانال فقط انسان دوستانه نیست بلکه می تواند نشانه و پیام سیاسی باشد
سفیر سوییس در تهران گفت: با توجه اعتمادی که سوییس هم در ایران و هم در امریکا دارد توانستیم کانال مالی ایجاد کنیم تا بتواند اقلام انسان دوستانه را برای بیماران و مصرف کنندگان ایزانی به وجود بیاورد.

لایتنر در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اقلام دارویی و غذایی و تجهیزات پزشکی همواره از تحریم‌ها معاف بودند با آغاز مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران در سال ۲۰۱۸ موسسات مالی تمایلشان نسبت به معاملات و فعالیت‌های تجاری و مالی با ایران کم شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کانال‌ها و روش‌های پرداختی دیگر پیچیده و در اغلب موارد قابل اعتماد نیستند این راه‌ها را انتخاب کردیم در عین حال برای اینکه این تمهید تجاری راه‌اندازی شود همکاری نزدیکی با مقامات ایرانی سوئیسی آمریکایی شرکت‌ها و بانک‌های سوئیسی داشتیم.

سفیر سوییس اظهار داشت: این موضوع اهمیت حیاتی داشت که بتوانیم روبه جلو حرکت کنیم و در این راستا معامله آزمایشی را انجام دهیم و از طریق این تمهید وزارت خزانه‌داری آمریکا به بانک‌های مشارکت کننده در این سازو کار تضمین‌های لازم را ارائه می‌کندکه چنین معاملاتی را انجام دهند و مطمئن شوند که این اقلام در راستای تحریم‌های آمریکاست.

این دیپلمات سوییسی گفت: ما به شکل قابل ملاحظه‌ای در این سازوکار سرمایه‌گذاری کردیم و این سازوکار تعهد قوی را در بر دارد و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم اقلامی که از طریق این ساز و کار فراهم می‌شود به دست بیماران و مصرف کنندگان ایرانی می‌رسد.

لایتنر در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت‌های مشارکت کننده در این ساز و کار اطلاعات دقیقی درباره فعالیتهای خود در ایران و معاملاتی که با آنها دارند به مقامات سوئیس خواهند داد.

وی افزود: بعد از معامله موفق هفته گذشته این تمهید ظرف دو، سه هفته آینده فعالیت کامل خود را شروع کرده و عملیاتی می‌شود. کانال پرداخت سوئیس اثر بسیار مثبتی بر دیگر کانال‌های پرداخت خواهد داشت.
سفیر سوییس خاطرنشان کرد: نقش پیشرویی که سوئیس در این زمینه بازی کرد به دیگران هم نشان داد که این مسئله امکان پذیر است.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نگاهی به مراسم تولد خلوت سعید معروف ستاره والیبال در خانه اش روی مبل چرم/مبارکا باشه