کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی ؛ خیرات پول یا شیوه کلاه‌برداری خلاقانه؟


مطلب کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی ؛ خیرات پول یا شیوه کلاه‌برداری خلاقانه؟ برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ درباره کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی چه میدانید؟ هر آنچه درباره این کانال ها و شیوه فعالیت آنها که لازم باشد بدانید در...

درباره کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی چه میدانید؟ هر آنچه درباره این کانال ها و شیوه فعالیت آنها که لازم باشد بدانید در این گفتار آمده است.

احتمال دارد این اواخر شما هم ناگهان متوجه شه باشید که به یک کانال یا گروه تلگرامی اضافه شده اید. بدون اینکه بدانید چه کسی شما را اد کرده است. یک پیام پین شده در گروه وجود دارد که دستورالعمل تعداد اد و مبلغ دریافتی را مشخص میکند . از همه اعضا دعوت میکند که دیگران را ادد کنند. گاها تصاویری هم از واریزی برای برخی افراد به نمایش در می‌آید.

تلگرام در ایران حدود ۴۵ میلیون کاربر دارد و به دلیل همین پرمخاطب‌ بودن محل کسب درآمد بسیاری به شیوه های مختلف است. اما سوءاستفاده‌کنندگان هم در کمین‌اند. به ظاهر نباید نگرانی وجود داشته باشد. برخی میگویند پدیده گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی نیز یکی از راه و روش‌های رایج کسب و کار در اینترنت و برنامه‌های فضای مجازی است. با بررسی بیشتر این موضوع با تکراتو همراه باشید!

کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی

به این شکل که بعضی از کسانی که کانال یا صفحه‌ای راه انداخته‌اند اما تعداد اعضای بالایی ندارند قصد میکنند که ره صدساله را یک‌شبه طی کنند، سراغ کسانی می‌روند که در ازای بالا بردن اعضای کانال آنها پول دریافت می‌کنند. در این روش در ازای مبلغ معینی به شما تعهد می‌دهند که تعداد کاربران کانال‌تان را به صورت تضمینی بالا می‌برند اما درخصوص این‌که این اعضا ماندگار باشند یا نه، هیچ‌گونه تضمینی وجود ندارد.

اینجا همه چیز به آن بستگی دارد که خود شما تا چه حد محتوای جذاب به آنها ارائه دهید. کسانی که این‌کاره هستند، در کمترین حالت به ازای یک‌هزار عضو ١٠٠‌ هزار تومان دریافت می‌کنند و اگر تیغ‌شان خیلی ببرد، به ازای هر یک‌ هزار بازدید ٣٠٠‌هزار تومان پول می‌گیرند. آنها این اعضا را از کجا می‌آورند؟

کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی ؛ خیرات پول یا شیوه کلاه‌برداری خلاقانه؟

بله، از راه تشویق دیگران به اضافه‌کردن عضو به یکی از صدها کانالی که به‌عنوان بانک اعضای‌شان شناخته می‌شود. آنها یک نام کاربری را که فقط یک‌بار به یکی از کانال‌های آنها آمده و بعد حتی به سرعت خارج شده است، می‌توانند بارها به کانال‌های مختلف اضافه کنند، حتی نام کاربری‌هایی که توسط صاحب‌شان حذف شده باشند، هم امکان دست‌ به‌ دست‌شدن دارند، چون چیزی که این دلالان عضو مجازی تعهد می‌کنند، فقط بالارفتن عددی است که نشان‌دهنده تعداد اعضای کانال شماست و نه بالارفتن بازدید یا داشتن اعضای واقعی!

کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی، ماجرا از چه قرار است؟

اخیرا برخی افراد در تلگرام با ایجاد یک گروه، نسبت به افزایش اعضای آن مبادرت می‌کنند. در اینگونه گروه ها ادعا میشود به ازای اد کردن یا اضافه کردن تعداد نفرات معینی، مبلغ معینی به حساب شما واریز خواهد شد. برای مثال یک نمونه از تبلیغات این گروه ها را در زیر می‌آوریم:

سلام دوستان ما با یه شرکت قرارداد داریم تا زمانی که گروه به 100000 نفر برسه تبلیغاتشو انجام بدیم و اسپانسر خوب ما بابت هر 100 نفر اد مبلغ 50 تومان پرداخت میکنه و یا هر چقدر میتونی اد بزنی فقط از 30 تا باید بیشتر باشه. ادتو بزنی نماینده اسپانسر که با یکی از رباتای گروه در ارتباط خودشون متوجه شده و به پی ویتون از طریق ربات پیام میدن:

50 ادد 30,000 تومان💰 60 ادد 40,000 تومان💰 90 ادد 45,000 تومان💰 100 ادد 50,000 تومان💰

حتی بعضا ادمین‌های این گروه‌های اد کن پول بگیر تلگرامی مدعی می‌شوند که هر فرد با اضافه کردن یک عضو جدید به گروه می‌تواند مبلغ هزار تومان دریافت کند و قاعدتاً هرچه اعضای بیشتری به گروه اضافه شوند، فرد اضافه‌کننده، پول بیشتری دریافت خواهد کرد!

جالب اینجاست، اعضای جدید اضافه شده نمی‌توانند تشخیص دهند چه کسی آنها را عضو گروه کرده است. ادمینهای این گروه‌ها نیز برای جذب بیشتر عضو و اطمینان به مخاطبان، بعضاً رسید پرداخت پول به اعضایشان را به نمایش می‌گذارند.

در واقع در این گروه‌ها ادعا شده که هر فرد با اضافه کردن لیست مخاطبان تلفن‌ همراه خود به گروه می‌تواند، به تعداد مخاطبان اضافه شده، کسب درآمد کند! زمانی که شما تعدادی عضو را به گروهی اضافه می‌کنید بعد از آن مدیران این گروه بدون نیاز به داشتن شماره این حساب‌های کاربری را می‌توانند به کانال‌های دیگر اضافه کنند و حتی اگر حساب کاربری را پاک کرده باشید بازهم امکان استفاده از آن حساب وجود دارد!

آیا گروه های تلگرامی اد کن پول بگیر کلاه برداری است؟

یک بخش مهم و درآمدزای تلگرام تبلیغات است. مسئله تبلیغات شاید بسیار بیش از هرچیزی در تلگرام برای کانالهای خبری مهم باشد زیرا ضمن کسب درآمد، رقابتی است که کانالهای خبری و سرگرمی را بالا می‌کشد.

همین رقابت‌ها نیز باعث شده تا هزاران راه و ترفند برای افزایش اعضا و بازدید پیدا شود از اعضای غیرواقعی تا بازدیدهای دروغین! البته با توجه به قیمت بالای بازدید غیرواقعی قریب به ۹۹ درصد برخی کانالها به افزودن اعضای غیرواقعی اکتفا می‌کنند اگرچه بازدید اخبارشان نشان از غیرواقعی بودن تعداد اعضا دارد.

اما هدف این مطلب بررسی مسئله اعضای غیرواقعی کانالها نیست بلکه پدیده جدیدی است به نام گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی. در این ماجرا مدیران گروه از اعضا می‌خواهند که با افزودن عضو جدید پول دریافت کنند و به طور مثال در قبال افزودن هر نفر ۲ هزار تومان پرداخت می‌کنند که با اضافه کردن ۱۰۰ نفر مدعی هستند که ۲۰۰ هزار تومان به حساب شما واریز می‌کنند و روزانه تصاویر پرداخت را نیز در این گروه منتشر می‌کنند!

کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی ؛ خیرات پول یا شیوه کلاه‌برداری خلاقانه؟

اما ماجرا جایی جالب می‌شود که دلیل این بذل و بخشش‌ها را از گردانندگان این به اصطلاح گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی جویا شویم؛ اینکه برای مدیران این گروه‌ها افزایش اعضا چه فایده‌ای دارد که تن به چنین پرداخت‌های می‌دهند؟

شاید تبلیغات نخستین موضوعی باشد که به ذهن خطور کند اما هیچ تبلیغی در این گروه‌های تلگرامی دیده نمی‌شود! این گروه‌ها بیشتر در راستا افزایش بازدید پست‌های برخی کانال‌ها فعالیت می‌کنند و به طور مثال در قبال بازدید بالای ۱۰۰ هزار نفر یک میلیون تومان دریافت می‌کنند.

یعنی شما با وعده اضافه کردن عضو جدید و دریافت پول اعضای واقعی را به این گروه‌های تلگرامی اضافه می‌کنید اما از میان هزاران نفر واریز تنها برای یک نفر انجام می‌شود و بیشتر تصاویر پرداخت‌ها غیرواقعی است. جالب اینجاست که مدیران این گروه‌های اد کن پول بگیر تلگرامی بعد از گذشت یک ماه حساب کاربریشان را پاک می‌کنند و افراد جدید به عنوان مدیران گروه خود را معرفی می‌کنند!

مدیرانی که یک شبه حساب کاربری‌شان پاک می‌شود!

اما آیا واقعا به ازای افزودن مخاطبان به این گروه‌های اد کن پول بگیر تلگرامی پولی به حساب شما واریز می‌شود؟ پاسخ این سوال قطعا منفی است.

بررسی چنین گروه‌هایی نشان می‌دهد که نه تنها هیچ نشانی از واریز پول به حساب کسانی که مخاطبانشان را به این گروه‌ها افزوده‌اند وجود ندارد بلکه هر هفته یکبار حساب کاربری کسانی که خود را مدیر گروه معرفی می‌کنند پاک می‌شود و نفر جدیدی به جای آنها قرار می‌گیرد که شما را تشویق به افزودن مخاطبانتان به این گروه‌های اد کن پول بگیر تلگرامی می‌کند.

نکته جالب اینجاست که اگر شما پیامی در این گروه‌های اد کن پول بگیر تلگرامی ارسال کنید در آن واحد حذف می‌شد و در نتیجه نمی‌توانید گلایه یا انتقادی بابت عدم واریز وجه داشته باشید. تنها پیام‌های این گروه‌ها تشویق مدیر گروه به اد کردن مخاطبان و تبلیغاتی است که خود آنها به چنین گروه‌هایی ارسال می‌کنند.

کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی ؛ خیرات پول یا شیوه کلاه‌برداری خلاقانه؟

اگرچه شیوه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی روز به روز شکل تازه‌ای به خود می‌گیرند اما باید به خاطر داشت که هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد و چنین حیله‌هایی یا برای خالی کردن جیب شما و یا برای سواستفاده از شما برای خالی کردن جیب دیگران است!

واکنش پلیس فتا به ماجرای گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی به تسنیم گفته است: در اینگونه موارد، صحت و سقم ماجرا مشخص نیست و در نهایت منجر به ضرر و زیان اشخاص می‌‌شود. وی در ادامه متذکر شد که در اینگونه موارد به دلیل عدم وجود شاکی خصوصی،‌پیگیری کلاهبرداری و شکایت‌ها غیرممکن میشود. اما یادآوری کرده که تاکنون شکایتی در این باره ثبت نشده است.

این مقام انتظامی در ارتباط با امکان پیگیری شکایات در ارتباط با گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی متذکر شد: بر اساس قانون، جرم به موضوعی تلقی می‌شود که برایش مجازات تعریف شده باشد؛ بر اساس مواد قانونی در این رابطه، تعریف جرم و مجازاتی نداریم اما اگر مدعی پیدا و شکایتی مطرح شود، این موضوع بر اساس نظر مقام قضایی قابل تعقیب است.

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب های سیاسی ایران و جهان ؛ آشنایی با بهترین کتاب های علوم سیاسی حداقل حقوق و دستمزد در سال 99 چقدر است؟ چگونه از زندگی لذت ببریم ؛ 20 مورد از رازهای شاد زندگی کردن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه