تغییر رفتار جامعه در خصوص تغذیه ضروری است


تغییر رفتار جامعه در خصوص تغذیه ضروری است

میرزای رزاز گفت: چارت انستیتو بعد از 60 سال قدمت اصلاح شد و دست ما برای تنوع خدماتی که ارائه می‌دهیم بازتر شده است.

تغییر رفتار جامعه در خصوص تغذیه ضروری استبه گزارش با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،نشستی با هدف بررسی و ارائه راهکار‌های علمی و عملی جهت بر پایی کمپین تغذیه سالم با حضور مدیران ارشد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد.

در این نشست جلال الدین میرزای رزاز، رئیس انستیتو و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل شکل دهنده بیماری های مختلف در جامعه مجموعه عادات و فرهنگ غذایی تغذیه افراد است.

رئیس انستیتو و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی با اشاره به طراحی و آماده سازی کمپین تغذیه سالم گفت: با اتفاقی که در وزارت بهداشت و درمان افتاد، با تفکر جدید که در سیستم وزارتخانه حاکم شده است مبنی بر اینکه پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانند ما سعی کرده ایم با توجه به بحث تغذیه اهتمام جدی نسبت به موضوع آموزش داشته باشیم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: چارت انستیتو بعد از ۶۰ سال قدمت اصلاح شد و دست ما برای تنوع خدماتی که ارائه می‌دهیم بازتر شده است.

او افزود : انستیتو از سال ۳۸ تاسیس شده و اساسنامه آن در مجلس قبل از انقلاب به عنوان قانون تصویب شد، بعد از انقلاب مجدداً در سال ۷۰ در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: متخلفان حوزه تغذیه زیر ذره بین تعزیرات

میرزای رزاز تصریح کرد: یکی از موارد بسیار مهمی که در تاسیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای که بسیار بر آن تاکید شده، بحث آموزش همگانی است که متاسفانه ما در دو و سه دهه گذشته نسبت به این امر مغفول مانده ایم.

او گفت: با اجرای این کمپین نسبت به جبران عقب ماندگی‌ها در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شود.

کمپین تغذیه سالم، در راه است

رئیس انستیتو و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی بیان کرد: با توجه اصل آموزش و آمار منتشر شده در سازمان بهداشت جهانی ۴۳ درصد مرگ و میر‌ها ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی, ۱۶ درصد سرطان‌ها, ۴ درصد تنفسی و ۴ درصد دیابت است که ناشی از بیماری‌های غیرواگیر محسوب می‌شود؛ بنابراین با اصلاح فرهنگ زندگی و تغذیه می‌توان از بسیاری از این مرگ و میر‌ها جلوگیری کرد.

میرزای رزاز گفت: اهداف استراتژیک در کمپین ملی تغذیه سالم, آگاهی مخاطبان, جلب توجه و اعتماد مردم, معرفی مزیت‌های تغذیه سالم و تغییر در رفتار مخاطب است.

در ادامه این جلسه شرکت کنندگان به تشریح دیدگاه و نقطه نظرات خود درخصوص کمپین تغذیه سالم و نحوه اجراء زمان کمپین و بودجه مورد نیاز پرداختند.

گفتنی است در این نشست برنامه‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی کمپین تغذیه سالم از دست اندرکاران کمپین تشریح و جزئیات تبلیغاتی برای مدیران بهداشت و درمان تشریح شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403