ناکامی کیانوش رستمی از جاکارتا تا رشت ، استقبال خوب بانوان از مسابقات وزنه برداری


ناکامی کیانوش رستمی از جاکارتا تا رشت ، استقبال خوب بانوان از مسابقات وزنه برداری

رشت - ایرنا - روز دوم مسابقات وزنه برداری جام فجر گرامیداشت محمود نامجو، با ادامه روند ناکامی های کیانوش رستمی و استقبال خوب بانوان از این رقابت ها همراه شد.

دومین روز از پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری جام فجر با رقابت وزنه برداران دسته های ۸۱ کیلو و ۹۶ کیلوگرم در رشت پیگیری شد که در نهایت وزنه بردار عراقی در دسته ۸۱ کیلو و وزنه برداری از قرقیزستان در دسته ۹۶ کیلوگرم عنوان قهرمانی را کسب کردند.

این در حالی است که ایران در هر دو وزن نماینده داشت که در دسته ۹۶ کیلوگرم کیانوش رستمی و رضا دهدار حضور داشتند که اکثر کارشناسان نیز عنوان قهرمانی این دسته را (با توجه به وزنه برداران حاضر) برای ایران کنار گذاشته بودند اما هر دو وزنه بردار معروف ایران در این دسته حذف و نتوانستند مدال مجموع را کسب کنند.

کیانوش رستمی که در رقابت های بازیهای آسیایی جاکارتای اندونزی نیز حذف شده بود، در مسابقات جام فجر نیز فقط در حرکت دوضرب موفق به کسب مدال طلا شد و با حذف در حرکت یک ضرب، از کسب عنوان مجموع نیز باز ماند تا ناکامی های این وزنه بردار قهرمان المپیک، از جاکارتا تا رشت ادامه یابد و عدم کسب سهمیه المپیک نیزبیش از پیش این وزنه بردار را تهدید کند.

کیانوش رستمی در حرکات اول و دوم یکضرب در مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی ناکام ماند و در حرکت سوم نیز از مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی عاجز ماند تا از جدول یک ضرب و مجموع حذف شود این در حالی است که رسول بکوف وزنه بردار قرقیزستان با مهار وزنه ۱۶۵ کیلوگرم مدال طلای حرکت یک ضرب را کسب کرد و رستمی می توانست با انتخاب وزنه حتی ۱۶۶ کیلوگرمی و با مهارآن، مدال طلای این وزن و همچنین عنوان قهرمانی این دسته را به خود اختصاص دهد اما با انتخاب وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی و عدم مهار این وزنه، از جدول یک ضرب حذف شد.

همچنین در حرکت دوضرب نیز ناکامی وزنه برداران ایرانی ادامه یافت و رضا دهدار که مدال نقره حرکت یک ضرب را کسب کرده بود، در حرکت دوضرب به ترتیب در مهار وزنه های ۱۹۵ کیلو، ۱۹۶ کیلو و ۲۰۱ کیلوگرم ناکام ماند تا این وزنه بردار در این حرکت حذف و نتواند در مجموع نیز مقامی بیاورد.

این ناکامی دو وزنه بردار ایرانی باعث شد تا یک وزنه بردار جوان اردنی که می توان از او به عنوان ضعیف ترین وزنه بردار پنجمین دوره مسابقات جام فجر نام برد، در دسته ۹۶ کیلو گرم با مجموع ۲۲۵ کیلوگرم مقام سوم این دسته را به خود اختصاص داد.

همچنین یکی دیگر از نکات جالب توجه رقابت های روز دوم، عدم همراهی مربیان ایران با کیانوش رستمی بوده و طی چند سال اخیر، برادر کیانوش رستمی به عنوان مربی، این وزنه بردار را هدایت می کرد که این امر نیز در نوع خود جالب توجه است.

البته در رقابت های روز دوم، هشت وزنه بردار در دسته ۸۱ کیلوگرم و پنج وزنه بردار در دسته ۹۶ کیلوگرم به رقابت پرداختند که از این تعداد، سه وزنه بردار از ایران بودند.

ولدی انجایا وزنه بردار کامرونی نیز که در رقابت های دسته ۸۱ کیلوگرم حضور داشت ، بدون مربی کار خود را دنبال می کرد که البته این وزنه بردار نیز یکی از ضعیف ترین شرکت کنندگان در پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری جام فجر بود.

استقبال تماشاگران در روز دوم رقابت های وزنه برداری بیشتر از روز اول بود و حدود ۵۰۰ تماشاگر در سالن شهدای رشت حضور یافته تا از نزدیک نظاره گر این رقابت ها باشند که نیمی از این تماشاگران را بانوان تشکیل می دادند.

همچنین هنگام حضور وزنه برداران ایرانی ( حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم ، کیانوس رستمی و رضا دهدار در دسته ۹۶ کیلوگرم) تماشاگران به شدت این ورزشکاران را مورد تشویق قرار می دادند و حمایت همه جانبه ای را از وزنه برداران ایرانی داشتند.

اما تعداد خبرنگاران در روز دوم بسیار کمتر از روز اول بود شاید یکی از دلایل این امر، جایگاه نامناسب آنان در محل مسابقه بوده که باعث شد تا خبرنگاران چندان از این رقابت ها در روز دوم استقبال نکنند.

به هرحال روز دوم رقابت های وزنه برداری جام فجر گرامیداشت محمود نامجو، گرچه با استقبال خوب تماشاگران به خصوص بانوان همراه بود اما ناکامی وزنه برداران ایران کام این تماشاگران را تلخ کرد چون اکثر آنان به امید قهرمانی وزنه برداران ایرانی به خصوص کیانوش رستمی به سالن مسابقه آمده بودند.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو از غروب یکشنبه با حضور ۳۴ وزنه بردار از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ارمنستان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کامرون، اندونزی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در رشت آغاز شد.

وزنه برداران حاضر در این دوره از رقابت ها در هفت وزن المپیکی شامل ۶۱ کیلوگرم، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶، ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم به رقابت می پردازند و در نهایت آنانی که امتیار لازم را کسب کنند، جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را بدست می آورند.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو که مسابقات کسب سهمیه المپیک بشمار می رود به مدت سه روز در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت ادامه می یابد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین