هلند سفیر سعودی را احضار کرد


هلند سفیر سعودی را احضار کرد

گروه بین‌الملل ــ یک روز پس از احضار سفیر عربستان در دانمارک، کشور هلند سفیر سعودی را پس از بازداشت یک تروریست متهم به تلاش برای انجام اقدامات تروریستی و جاسوسی برای ریاض، احضار کرد.

هلند سفیر سعودی را احضار کرد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از امارات 71، دیروز، دوشنبه دانمارک سفیر عربستان در کپنهاگ را پس از بازداشت سه تروریست مظنون به جاسوسی برای ریاض احضار کرد و امروز، سه شنبه نیز دولت هلند دست به اقدام مشابه زد و سفیر سعودی در آمستردام را احضار کرد.

وزارت خارجه هلند «عبدالعزیز ابوحمید»، سفیر سعودی را در پی بازداشت یک فرد مظنون به همکاری با گروهک تروریستی «الاهوازیه» و تلاش برای انجام اقدام تروریستی و جاسوسی به نفع عربستان احضار کرد.

رسانه های هلندی اعلام کردند که دستگاه امنیتی این کشور، یک مرد 40 ساله مظنون به تلاش برای انجام اقدامات تروریستی را در شهر دلفت بازداشت کرد.

دانمارک نیز دیروز سه تروریست مظنون به همکاری با گروهک «الاهوازیه» و جاسوسی به نفع عربستان را بازداشت و پس از آن سفیر سعودی را احضار کرد.

گروهک موسوم به «الاهوازیه» که یک گروه تروریستی و تجزیه‌طلب تحت حمایت رژیم آل سعود است، در روز 31 شهریورماه 1397 به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کرد و دست‌کم 25 نفر را به شهادت رساند و حدود 70 نفر را زخمی کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)