جان آمریکایی‌ها در خاورمیانه به خطر افتاده است


رئیس جمهور آمریکا گفت برای حفاظت از جان آمریکایی‌ها تلاش می‌کنیم به جنگ هایمان در خاورمیانه پایان دهیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سی ان ان؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سومین سخنرانی سالیانه خود در کنگره درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد که با تشویق جمهوری خواهان کنگره و بی اعتنایی و برخورد سرد دموکرات ها روبرو شد. در این سخنرانی، اعضای کابینه ترامپ و شماری از میهمانان ویژه حضور داشتند. این نخستین بار بود که یک رئیس جمهور در حال استیضاح، سخنرانی سالیانه اش را ایراد کرد.

ترامپ در ابتدای نطق سالانه اش در کنگره، مدعی شد: سه سال پیش ما، فرآیند بازگشت بزرگ آمریکا را در پیش گرفتیم. امشب من در مقابل شما ایستاده ام تا نتایج خارق العاده این روند را در اختیار شما قرار دهم. فرصت‌های شغلی در حال شکوفا شدن هستند، درآمد‌ها در حال افزایش یافتن هستند، فقر در حال کاهش یافتن است، میزان جرم و جنایت در حال کاهش یافتن است، میزان اعتماد به نفس در حال افزایش یافتن است و کشور ما در حال شکوفا شدن است و ما بار دیگر در حال شکوفا شدن هستیم. دشمنان آمریکا در حال فرار کردن هستند، سعادت و بهروزی آمریکا در حال تقویت شدن است و آینده آمریکا به شدت روشن است. سال‌های مرتبط با ضعف اقتصادی آمریکا دیگر به پایان رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهاراتش که با تشویق جمهوریخواهان و سکوت و بی اعتنایی دموکرات ها همراه بود، ادعا کرد: امروز، دیگر کشور‌هایی که در حال بهره‌مند شدن از مزایای ناشی از کشور ما بودند اکنون با ما فاصله زیادی دارند. ما شاهد دوران وعده‌های محقق نشده، بیکاری، شعارها، بهانه‌ها برای هدر دادن ثروت، قدرت و پرستیژ آمریکا بودیم. طی تنها سه سال، ما توانستیم ذهنیت افول آمریکا را از بین ببریم و ما افول سرنوشت آمریکا را رد کردیم. ما به طور کلی این گونه مسائل را رد کردیم. ما با سرعتی رو به جلو در حال حرکت کردن هستیم که همین چند وقت پیش قابل تصور هم نبود و ما هرگز به آن شرایط باز نخواهیم گشت.

ترامپ مدعی شد: من مفتخرم که امشب این گزارش را در اختیار شما قرار دهم که اقتصاد ما در بهترین شرایط خود قرار دارد. ارتش ما به طور کامل بازسازی شده است و قدرت آن با هیچ ارتش دیگری در جهان قابل قیاس نیست و آن‌ها در این زمینه حتی به ما نزدیک هم نیستند. مرز‌های ما امن هستند. خانواده‌های ما در حال ترقی کردن هستند، ارزش‌های ما در حال احیا شدن هستند، افتخارات ما احیا شده است و به همه این دلایل من به مردم کشور بزرگمان و همچنین به اعضای کنگره می‌گویم که وحدت ما قدرتمندتر از هر زمانی در گذشته است. اگر ما سبب معکوس شدن فرآیند ناکام اقتصادی دولت قبلی نمی‌شدیم، جهان اکنون شاهد این موفقیت بزرگ اقتصادی نمی‌بود.
رئیس جمهور آمریکا، گفت برای حفاظت از جان آمریکایی‌ها تلاش می‌کنیم به جنگ هایمان در خاورمیانه پایان دهیم. ترامپ افزود دو هزار و دویست میلیارد دلار در ارتش آمریکا‎، سرمایه گذاری کردیم. ما بهترین هواپیماها، موشک‌ها و کشتی‌هایی را که در داخل آمریکا ساخته می‌شود، خریداری می‌کنیم.

ترامپ در ادامه سخنرانی سالیانه خود در کنگره این کشور، بدون توجه به سابقه تخریب و کشتار کشورش در مناطق مختلف دنیا و از جمله در غرب آسیا و شمال آفریقا مدعی شد حکومت ایران باید تلاش برای به دست آوردن سلاح اتمی، گسترش ترور و مرگ و تخریب را پایان دهد.

ادامه دارد....

دونالد ترامپ در حالی سخنرانی سالیانه اش را در کنگره برگزار کند که وی، دومین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست که همزمان با استیضاح، سخنرانی سالیانه در کنگره دارد. نخستین بار این اتفاق در هزار و نهصد و نود و نه روی داده بود.

از سوی دیگر؛ سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد در سخنرانی سالیانه ترامپ اشاره‌ای به موضوع استیضاح نمی‌شود.

حواشی نطق سالیانه ترامپ
ترامپ با پلوسی دست نداد
دونالد ترامپ پس از تقدیم متن سخنرانی سالانه خود به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به رغم اینکه پلوسی برای دست دادن با وی دست خود را به سمت او دراز کرده بود، ترامپ از دست دادن با وی خودداری کرد.
هنگامی که دونالد ترامپ برای ایراد سخنرانی سالانه خود وارد صحن کنگره شد، در حالی که هم حزبی‌های جمهوری خواهش ایستادند و وی را تشویق کردند، برخی از دموکرات‌ها مانند ایلهان عمر و رشیده طالب فلسطینی تبار ترجیح دادند روی صندلی خود بنشینند.
در جریان این سخنرانی، جمهوری خواهان بار‌ها ایستادند و رئیس جمهور را تشویق کردند در حالی که واکنش دموکرات‌ها به این سخنرانی بی تفاوتی یا سرتکان دادن بود. وقتی ترامپ در سخنرانی خود به اقلیت‌ها اشاره کرد، دموکرات‌ها فریاد سردادند «نه».
واکنش معنادار پلوسی و منندز به ادعای تولید دارو‌های ارزان قیمت
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و باب منندز سناتور دموکرات آمریکایی، واکنش معناداری به ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در خصوص گسترش تولید دارو‌های ارزان قیمت نشان دادند.
در تصاویر پخش شده از شبکه سی ان ان در نطق سالیانه ترامپ، پس از آنکه وی از برنامه ضربتی تولید دارو سخن گفت، پلوسی که پشت سر وی نشسته بود با لبخند و تکان دادن سر واکنش داد.
منندز نیز در شرایطی که طرفداران ترامپ به تشویق او مشغول بودند، به علامت تاسف، سرش را تکان می‌داد.
تشویق پرهیجان جمهوریخواهان همزمان با بی اعتنایی دموکرات‌ها
شکاف در میان اعضای کنگره حتی در تشویق اظهارات به ظاهر میهن پرستانه آمریکا خود را در سخنرانی سالیانه نیز نمایان است. در حالی که ترامپ در صحبت‌های خود از بازسازی اقتصاد و قدرت اقتصاد آمریکا خبر می‌دهد، جمهوری خواهان با شور اشتیاق تمام اقدام به تشویق وی می‌کنند. از سوی دیگر، دموکرات ها، از جمله نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تشویق رئیس جمهور آمریکا امتناع می‌کنند و فقط نگاهی سرد از سر بی اعتنایی به این اظهارات دارند.
جان آمریکایی‌ها در خاورمیانه به خطر افتاده است
بی اعتنایی دموکرات‌ها تا جایی است که حتی شماری از آن‌ها به نشانه اعتراض به این اظهارات، از روی تاسف سر تکان می‌دهند. اگر چه برخی از نمایندگان کنگره اعلام کرده اند از حضور در سخنرانی ترامپ در کنگره سر باز می‌زنند و آن را تحریم خواهند کرد، ولی برخی دیگر زنان دموکرات عضو کنگره نیز یکدست، سفیدپوش هستند.
ترند شدن هشتگ‌های مربوط به سخنرانی سالانه رئیس جمهوری آمریکا
با شروع سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، دو هشتگ #SOTU و #StateOfTheUnion که هر دو به این سخنرانی مربوط می‌شوند، به ترند اول و دوم توئیتر در این کشور تبدیل شدند.
جان آمریکایی‌ها در خاورمیانه به خطر افتاده استهمزمان؛ اسم نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان و درخواست برای تحریم این سخنرانی #BoycottStateofUnion نیز در میان ده ترند برتر قرار گرفتند.
رئیس مجلس نمایندگان: ترامپ به تقلب در انتخابات و سوء استفاده از قدرت ادامه می‌دهد
نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی با اشاره به سخنرانی سالانه دونالد ترامپ در کنگره نوشت: حواستان پرت نشود. او یک بار این کار را انجام داد و بار دیگر نیز در انتخابات تقلب می‌کند. وی یک بار از قدرت خود سوء استفاده کرد و قصد دارد این کار را ادامه دهد. برای ترامپ و جمهوری خواهان در واشنگتن این سخنرانی؛ وضعیت لاپوشانی است.
انتقاد سناتور کاملا هریس از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ
سناتور دموکرات، کاملا هریس، همزمان با سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوی آمریکا در کنگره در توئیتی نوشت: در سه سال گذشته ترامپ و دولت وی، کودکان را از خانواده‌های شان جدا کرده اند و آن‌ها را در قفس گذاشته اند. ممنوعیت سفر را اعمال کرده اند که اقدامی تبعیض آمیز علیه رنگین پوستان است. برای لغو قانون داکا اقدام کردند و شکست خوردند. سیاست‌های ضد مهاجرتی آن‌ها آمریکا را امن‌تر نمی‌کند.
عضو مجلس نمایندگان: در سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره شرکت نخواهم کرد

آیانا بریسلی عضو مجلس نمایندگان از ایالت ماساچوست در حساب توئتیری خود نوشت: سخنرانی سالانه (ترامپ) به دلیل اشغال کنندگان کاخ سفید که همواره مردم آمریکا، کنگره و قانون اساسی ما را تحقیر می‌کنند، صدمه زننده است. من نمی‌توانم با وجدان راحت در سخنرانی شرم آور امشب شرکت کنم.

جان آمریکایی‌ها در خاورمیانه به خطر افتاده است

عضو مجلس نمایندگان: در سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره شرکت نمی کنم
الکساندریا اوکازیو کورتز در حساب توئتیری خود نوشت: پس از تأمل زیاد، تصمیم گرفتم که در مراسم دولتی برای عادی جلوه دادن رفتار غیرقانونی ترامپ و تخریب قانون اساسی از سوی وی، حضور پیدا نکنم. هیچ یک از این کار‌ها طبیعی نیست و من به آن مشروعیت نخواهم داد. در نتیجه، من در سخنرانی سالانه (ترامپ) شرکت نخواهم کرد.

جان آمریکایی‌ها در خاورمیانه به خطر افتاده است
رشیده طلیب: با لباس سنتی فلسطینی در سخنرانی سالانه ترامپ حضور خواهم یافت
رشیده طلیب نماینده فلسطینی الاصل ایالات میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا در حساب توئیتری خود با بیان این جمله از آیانا پریسلی نماینده ماساچوست که گفته است برای اعتراض کردن راه درست یا غلط وجود ندارد، نوشت: به نشانه اعتراض به رئیس جمهور استیضاح شده با لباس (سنتی) سفید فلسطینی خود در سخنرانی سالانه ترامپ حضور خواهم یافت.
جان آمریکایی‌ها در خاورمیانه به خطر افتاده است

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت بازیگران فیلم گلنار پس از 37 سال / بعضی هایشان چه سرنوشت تلخی داشتند !