صحبت های نشاط جهانداری درباره خلبانی و چگونگی ورود به این کار | فیلم


نشاط جهانداری به عنوان اولین خلبان زن هواپیمای مسافربری در ایران، به عنوان مهمان در برنامه شب گذشته مهران مدیری حضور پیدا کرد. مدیری درباره رویای خلبان شدن او در کودکی سوال کرد و جهانداری گفت: حدود چهار سالگی مدام با خانواده و با هواپیما سفر می‌کردم و خاطره‌ سفر‌های هوایی بسیاری را دارم. همین‌ها باعث شد که از کودکی به سفر هوایی علاقه داشته و...

نشاط جهانداری به عنوان اولین خلبان زن هواپیمای مسافربری در ایران، به عنوان مهمان در برنامه شب گذشته مهران مدیری حضور پیدا کرد.

مدیری درباره رویای خلبان شدن او در کودکی سوال کرد و جهانداری گفت: حدود چهار سالگی مدام با خانواده و با هواپیما سفر می‌کردم و خاطره‌ سفر‌های هوایی بسیاری را دارم. همین‌ها باعث شد که از کودکی به سفر هوایی علاقه داشته و دنبال پرواز و خلبانی باشم. در خانواده خودم فقط من خلبان هستم؛ اما زمانی که ازدواج کردم، علاوه بر همسرم، پدر شوهرم هم خلبان است. از این بابت خیلی خوشحال هستم و مادرشوهرم خیلی من را درک می کند و از نزدیک با این مسائل آشناست.

در ادامه مدیری درباره هزینه این رشته سوال کرد و جهانداری پاسخ داد: ساعت‌های بسیاری را برای آموزش خلبانی باید گذراند و هزینه آن هم بسیار بالاست. در حال حاضر این هزینه‌ها را باید خود شخص پرداخت کند و امکان اینکه به صورت کاملاً دولتی باشد، وجود ندارد. البته برای خلبان جنگنده دولتی این امکان وجود دارد، اما برای مسافربری نه.

مدیری درباره اینکه این رشته فقط برای قشر مرفه است سوال کرد و مهمانش گفت: شاید آنها بتوانند این هزینه‌ها را پرداخت کنند؛ در هر کاری استمرار و تلاش مهم است. در این مسیر، در کنار هزینه‌ها باید از آزمون و امتحان مختلف عملی و پزشکی عبور کرد.

مدیری در ادامه اشاره‌ای به خاطره خود در هواپیما کرد و گفت: بار‌ها کاپیتان‌های مختلف به من لطف داشتند و من را به کابین دعوت کردند. کنار آن‌ها نشستم و دیدم کارشان خیلی عجیب و سخت است. هزاران کلید آنجاست؛ مگر می‌شود همه آن‌ها را حفظ شد! خلبانی کار سختی است و واقعا هوش زیادی می‌خواهد.

(۱۱)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)