20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود


افسردگی حالتی از خلق و خوی است که فراتر از احساس اندوه یا احساسات ناخوشایند موقتی می‌رود و افکار، احساسات، خلق و خوی، رفتار و سلامت جسمی فرد... نوشته 20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

افسردگی حالتی از خلق و خوی است که فراتر از احساس اندوه یا احساسات ناخوشایند موقتی می‌رود و افکار، احساسات، خلق و خوی، رفتار و سلامت جسمی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاید دیدن هر روزه‌ی افراد مشهور و سلبریتی این باور را برایتان ایجاد کند که در سرخوشی کامل و به دور از هر نوع احساس اندوه و غرق در ثروت و شادی زندگی میگذرانند. اما در این نوشتار شما را با ۲۰ فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی آشنا میکنیم که باورتان نمی‌شود .

افراد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی

۱. دواین جانسون

20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود

20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود

دواین یکی از گران‌ترین بازیگران هالیوود است، اما اخیرا موضوع ابتلا به افسردگی‌اش را با اکسپرس، یک روزنامه‌ی انگلیسی، مطرح کرده‌است. جانسون که در پانزده سالگی مادرش را که قصد خودکشی داشته، نجات داده‌است می‌گوید: «درد و رنج واقعی است. زمانی زیادی برای من طول کشید تا این را درک کنم که نباید هراسی از آزادانه حرف زدن و بین کردن احساسم داشته باشم. به خصوص ما آقایان که معمولا دوست داریم همه چیز را در دل‌مان نگه داریم. شما تنها نیستید.»

۲. کیتی پری

20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود

20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود

این ستاره‌ی موسیقی پاپ مشکل افسردگی خود را در طول ۹۶ ساعت پخش زنده در یوتیوب فاش کرد. پری در یک جلسه‌ی احساسی با سیری سات نام سینگ، مجری برنامه‌ی درمانگر،‌ گفت که این حقیقت را فاش می‌کند چون دوست دارید طرفدارانش خودِ واقعی او را ببینند. «اگر مردم ببینند که من هم درست مانند خودشان هستم، آن‌ها هم می‌توانند رویاهای بزرگی را در سرشان بپرورانند.»

۳. جان هم

هم درست مانند شخصیت دان درپر در سریال مد مِن، با مشکلاتی روبرو بوده‌است. او آشکارا در مورد دست و پنجه نرم کردنش با مشکل افسردگی صحبت کرده‌است و می‌گوید بعد از مرگ پدرش زمانی که در دانشگاه تحصیل می‌کرد، دوران سختی را پشت سر گذاشته‌است. او در مصاحبه‌ای با مجله‌ی اینستایل در مورد مزایای درمان این بیماری نیز صحبت کرد. «ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که پذیرفتن هر چیز منفی در مورد خودمان مانند یک نقطه ضعف به نظر می‌رسد. در حالی که این نقطه‌ی قوت است. اصلا هیچ مشکلی وجود ندارد که زبان باز کنیم و بگوییم به کمک نیاز داریم.»

۴. لیدی گاگا

این ستاره‌ی موسیقی پاپ می‌گوید، که در تمام طول زندگی‌اش با اضطراب و افسردگی دست و پنجه نرم کرده‌است. گاگا بدون هیچ شرم و خجالتی عنوان کرده‌است که برای افسردگی دارو مصرف می‌کند. او در مصاحبه‌ای با مجله‌ی بیلبورد گفت تصور می‌کند که مردم باید به راحتی در مورد سلامت روح و روان‌شان صحبت کنند. «اگر داستان‌مان را برای هم تعریف کنیم و کنار هم باشیم، قوی‌تر خواهیم شد.»

۵. مایکل فلپس

20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود

20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود

این شناگر که ۲۸ مدال المپیک دارد می‌گوید اولین افسردگی‌اش در سال ۲۰۰۴ رخ داد اما بدترین شرایطی روحی‌اش در بازی‌های ۲۰۱۲ بود. فلپس می‌گوید به مدت ۳ تا ۵ روز در اتاقش تنها نشسته بوده و دوست نداشته که حتی زنده باشد، و می‌دانسته که به کمک نیاز دارد. او پس از آنکه کمک حرفه‌ای دریافت کرد، حرف زدن در مورد احساساتش را آغاز کرد و حالا می‌گوید: «زندگی آسان شده‌است.» او حالا درک می‌کند که گاهی خوب نبودن اشکالی ندارد.

۶. کریستن بل

این بازیگر که به صداپیشگی آن در فیلم سینمایی فروزِن یا یخ‌زده مشهور است می‌گوید از زمانی که در دانشگاه تحصیل می‌کرده، به افسردگی مبتلا بوده‌است. بل در مقاله‌ای در وبسایت موتو می‌گوید، «دست و پنجه نرم کردن با بیماری روحی، یک نقطه ضعف نیست.» او می‌گوید موضوع بیماری‌اش را به صورت عمومی مطرح کرده‌است تا مردم شناخت بیش‌تری نسبت به آن پیدا کنند و شرمی بابت مطرح کردن آن نداشته باشند.

۷. بروس اسپرینگستین

این خواننده‌ی مشهور که نام مستعار رئیس بزرگ را دارد، در دهه‌ی ۶۰ زندگی دچار افسردگی شده و مدت زیادی با آن دست و پنجه نرم کرده‌است. او به سی‌بی‌اس ساندی مرنینگ گفته‌است: «به نظر می‌رسد که این بیماری شما را گیر می‌اندازد و احاطه می‌کند. من به جایی رسیدم که دوست نداشتم از تخت‌تخواب بیرون بیایم.» او گفت، بیماری‌اش روی حرفه‌اش تاثیری نداشت و عشق و کمک همسرش کلید گذر از این مشکل بوده‌است. «همسرم مدام به من می‌گفت قطعا خوب خواهی شد، شاید امروز یا فردا اما مسلما حالت خوب می‌شود.» البته بروس از افراد حرفه‌ای و دارو هم برای درمان این اختلال استفاده کرد.

۸. گوئینت پالترو

این بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، بعد از به دنیا آمدن دومین فرزندش به مدت ۵ ماه با افسردگی مواجه بوده‌است. او در سال ۲۰۱۱ به مجله‌ی گود هاوس‌کیپینگ گفت: «احساس می‌کردم زامبی شده‌ام. به قلبم دسترسی نداشتم. به احساساتم دسترسی نداشتم و نمی‌توانستم با کسی ارتباط برقرار کنم.» او همچنین بعد از مرگ پدرش در سال ۲۰۰۲ با افسردگی بالینی نیز مواجه شد.

۹. اشلی جاد

این بازیگر فیلم دختران را ببوس مبتلا به چیزی بود که خود آن را کودکی «دچار اختلال» می‌نامد. او احساس انزوا و عدم امنیت داشت. و در نتیجه زمانی که بزرگ شد نوعی اندوه عمیق را در وجودش حس می‌کرد. هرچند پس از آنکه به درمانگر حرفه‌ای در سال ۲۰۰۶ مراجعه کرد، اوضاع تغییر کرد و به مرور بهتر شد. او به مجله‌ی گلمور گفت: «من به کمک نیاز داشتم. در رنج و عذاب بودم.»

۱۰. نائومی جاد سلبریتی مبتلا به افسردگی

20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود

20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود

این خواننده و بازیگر مطرح، به ای‌بی‌سی نیوز و وب‌مد گفته که در سال ۲۰۱۰ نوع بسیار سخت و خطرناک افسردگی را تجربه کرده‌است. او در مورد افسردگی‌اش در کتاب خود به نام رودخانه‌ی زمان می‌نویسد: «به مدت ۳ هفته خانه را ترک نمی‌کردم، مدام لباس راحتی به تن داشتم و از ورزش و بهداشت معمولی هم خبری نبود.» او می‌گوید به این دلیل موضوع را علنی کرده تا همه بدانند که «اگر من توانستم این دوران را پشت سر بگذارم، باقی آدم ها نیز قادر هستند از پس این بیماری بربیایند.»

۱۱. رایان فیلیپ

این بازیگر توانا می‌گوید که مشکل افسردگی‌اش در سنین پایین شروع شده‌است. او اخیرا به مجله‌ی ال گفته‌است: «زمانی که سنم بالاتر رفت کمی بهتر شدم اما به طور کلی من آدمی غمگین هستم.» فیلپ هرگز اجازه نداد که افسردگی مانعی برای درخشش او روی صحنه شود. او اخیرا بازی در یک سریال تلویزیونی را نیز شروع کرده‌است.

۱۲. جی‌.کی. رولینگ

این بانوی خالق هری پاتر خوشی و لذت زیادی را برای میلیون‌ها آدم آفرید اما خودش می‌گوید در حین نوشتن آثار فوق‌العاده‌اش، با افسردگی سر و کله می‌زده‌است. حال روحی بد او حتی الهام‌بخش خلق موجودات مکنده‌ی روح شد که به نام دمنتور معروف هستند. او در سال ۲۰۱۰ به اوپرا وینفری گفت: «توصیف این اختلال برای کسی که هرگز تجربه‌اش نکرده‌است کار بسیاری دشواری است زیرا افسردگی اندوه نیست. اما نوعی عدم حضور احساس است، انگار که از درون خالی شده باشی.»

۱۳. شریل کرو

این خواننده که ۹ بار برنده‌ی جایزه‌ی گرمی شده‌است حتی قبل از ابتلا به سرطان پستان و تومور مغزی با افسردگی روبرو شده بود. او در سال ۲۰۱۴ به مجله‌ی لاندن، د تلگراف گفت: «من نوعی حس عمیق اندوه و ماتم دارم. من در سنین کودکی نواختن پیانو را به دلیل نیاز برای حس کردن چیزی، شروع کردم.»

۱۴. تری بردشاو

20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود

20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود

این فوتبالیست آمریکایی معتقد است که سال‌ها افسردگی داشته‌است اما اوایل دهه‌ی ۹۰ بود که این بیماری در او تشخیص داده شده و درمان شده‌است. او حالا داستان خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد تا شرم و خجالتی که در مورد این بیماری روحی وجود دارد از بین برود. او در سال ۲۰۰۳ به شیکاگو تریبون گفت، «من فکر کردم با این کار می‌توانم به انسان‌ها آگاهی بدهم تا قدرت و انگیزه بگیرند.»

۱۵. باز آلدرین

حتی راه رفتن روی ماه هم نتوانست حس اندوه را در باز آلدرین از بین ببرد. در حقیقت، شهرت این فضانورد پس از ورود او به ماه در سال ۱۹۶۹ به جدایی از همسرش و بعد روی آوردن به الکل و افسردگی منجر شد. او به نیویورک تایمز گفته بود، عدم خوشبختی در زندگی خانوده‌اش جریان داشته‌است. مادر و پدربزرگ مادری‌اش نیز از این بیماری رنج می‌بردند تا حدی که هر دو دست به خودکشی زده بودند. بنابراین آلدرین به دنبال درمان رفت و رئیس انجمن ملی سلامت روان شد.

۱۶. تیپر گور

زمانی که ال گور معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود، بانوی دوم آمریکا با اندوه دست و پنجه نرم می‌کرد. او پس از آنکه پسرش یک تصادف بسیار خطرناک را پشت سر گذاشت، به دنبال درمان رفت. او در یو‌اس‌ای تودی نوشت، «من می‌دانم مراقبت‌های روحی روانی چه‌قدر خوب است زیرا شخصا از آن سود برده‌ام.» او با استفاده از دارو و مشاوره توانست بهبود بیابد.

۱۷. وین بردی

20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود

20 فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود

این هنرپیشه نیز مدت‌ها از اختلال افسردگی رنج برده‌است. بردی تجربه‌ی خود را در سال ۲۰۱۴ با اینترتینمنت تونایت در میان گذاشت. «اوضاع طوری می‌شود که دوست ندارید هیچ حرکتی کنید، در تاریکی که نمی‌توان حرکت کرد.» او راز خود را فاش کرد تا استاندارد هالیوود را زیر سوال ببرد، جایی که سو‌ء استفاده از مواد مخدر پذیرفته‌شده‌تر از افسردگی بالینی دیده می‌شود!

۱۸. جیم کری

مردی که پشت برخی از دیوانه‌ترین شخصیت‌های رو صفحه‌ی سینما می‌بینیم، قرار دارد نیز مدتی را به افسردگی سپری کرده‌است. او می‌گوید که داروی ضدافسردگی مصرف کرده و حالا زندگی راحت و آرامی دارد. او به سیکستی مینتس گفت: «من به ندرت قهوه می‌نوشم. در مورد عدم مصرف الکل و مواد مخدر هم بسیار جدی هستم. زندگی خیلی زیباست.»

۱۹. رابین ویلیامز سلبریتی مبتلا به افسردگی

خودکشی او در سال ۲۰۱۴ میلیون‌ها نفر را شوکه کرد، اما این بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسکار سابقه‌ی افسردگی، و سو مصرف مواد و الکل داشت. پارکینسون نیز در او تشخیص داده شده و از نوعی زوال حافظه رنج می‌برد. در سال ۲۰۰۶، او به تری گراس از ان‌پی‌آر گفت: «گاهی طوری بازی می‌کنم که انگار جنون دارم؟ بله. آیا همیشه جنون دارم؟ اوه بله. خیلی تحت عذاب هستم؟ اوه بله!»

۲۰. چهره‌های تاریخی

حتی رئیس‌جمهور شانزدهم نیز از چیزی که خودش ماتم‌زدگی و دلمردگی خطاب می‌نامید، رنج می‌برد. آبراهام لینکلن به یکی از شرکای حقوقی‌اش در سال ۱۸۴۱ نوشته بود: «آنچه من حس می‌کنم، بین تمام انسان‌ها پخش شده‌است، حتی یک آدم خوشحال روی کره‌ی زمین وجود ندارد. این‌که بهتر می‌شوم یا نه را نمی‌دانم.» او در دوران افسردگی خود به دوستان، خانواده و یک پزشک محرم برای درمان اتکا داشت. دیگر شخصیت‌های تاریخی که از افسردگی رنج می‌بردند عبارتند از ارنست همینگوی، وینستون چرچیل، زیگموند فروید و ژنرال ویلیام تی.شرمن.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع:webmd

۲۰ فرد مشهور و سلبریتی مبتلا به افسردگی که باورتان نمی‌شود


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب