طرح بوم‌گردی عشایری استان اردبیل در خلخال راه‌اندازی شد


طرح بوم‌گردی عشایری استان اردبیل در خلخال راه‌اندازی شد

اردبیل_ ایرنا _ مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری اردبیل از راه‌اندازی نخستین طرح بوم‌گردی عشایری این استان در یکی از مناطق عشایرنشین خلخال خبر داد.

به گزارش ایرنا ، فریبا محمدلو پنجشنبه در آیین افتتاح نخستین طرح بوم‌گردی عشایری خلخال در روستای کلستان‌علیا خلخال افزود: اجرای طرح‌های بوم‌گردی در مناطق عشایرنشین استان از اهداف و برنامه‌های استانداری است.

وی گفت: اولین طرح بوم‌گردی و گردشگری عشایری شهرستان خلخال توسط مدیرعامل صندوق خرد زنان عشایری روستای کلستان راه اندازی شده و امروز به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح شد.

وی به اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود : با انجام رایزنی‌های لازم امیدوار به افزایش میزان سهمیه استان اردبیل در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و پربارتر شدن اجرای این طرح خواهیم بود.

محمدلو گفت:طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با محوریت ایجاد و راه‌اندازی الگوی نوین در مشاغل خانگی و به کارگیری ظرفیت حداکثری بانوان در شکوفایی اقتصادی خانواده‌ها در حال اجرا در مناطق مختلف این استان است.

عادل خلیلی سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز گفت: مجوز راه اندازی 11 طرح بوم‌گردی روستایی در این شهرستان صادر شده است.

او افزود: در حال حاضر اقامتگاه بوم‌گردی روستای کزج از توابع بخش خورش‌رستم خلخال به عنوان اولین اقامتگاه متمرکز درون روستایی با 14 باب واحد مسکونی برای اولین بار در کشور با ظرفیت پذیرش 108 نفر گردشگر دایر است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مناطق عشایری این شهرستان جهت راه اندازی طرح های بوم گردی اظهار داشت: اداره میراث فرهنگی خلخال برای تسهیل در صدور مجوز راه‌اندازی این گونه طرح‌ها همه خدمات مربوط به استعلام‌های اداری و سایر موارد را انجام داده و مجریان این طرح‌ها هم از تسهیلات بانکی ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی مدت بهره‌مند می شوند.

وی با بیان اینکه استقبال عشایر از طرح‌های بوم‌گردی ضعیف است، اظهار داشت: یکی از دلایل این مهم تبلیغات ضعیف و عدم آگاهی عشایر از عواید اجرای این طرحها است.

او گفت: با توجه به تجربیات موفق کسب شده در این زمینه در سایر مناطق عشایری کشور سود حاصل از اجرای طرح‌های بوم‌گردی اقتصادی‌تر از سود فعالیت‌های دامداری برای عشایر است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین