از لزوم گسترش توریست درمانی تا بازار کهنه به عنوان هویت قم


از لزوم گسترش توریست درمانی تا بازار کهنه به عنوان هویت قم

قم-ایرنا- هوشمندسازی گمرکات، فعالیت 26صندوق اعتبار زنان روستایی، فرودگاه و گسترش توریست درمانی از اولویت‌های قم، کشاورزی و دامداری اولویت اشتغالزایی در بخش مرکزی و بازار کهنه هویت قم از اخبار هفته گذشته این استان می‌باشد.

قم پایین‌ترین شاخص مرگ نوزاد را درکشور دارد، ۵۴ درصد ثبت کنندگان طرح اقدام ملی مسکن شهر قم تایید شدند، مشکل تالاب‌های قم با تعارف حل نمی‌شود، خط تولید خودروی فیات در منطقه ویژه سلفچگان قم راه اندازی می‌شود، تصادفات منجر به فوت محور جعفریه قم قابل تحمل نیست، طرح ویژه نظارت بر بازار قم از اول اسفند آغاز خواهد شد و صنعت قم درمسیر تکمیل زنجیره تولید حرکت می‌کند، از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.

گمرکات قم هوشمند می‌شود

مدیرکل گمرکات قم گفت: گمرکات استان برای سرعت بخشیدن به مراحل ترخیص کالا به سمت هوشمند سازی فرآیندها پیش‌می‌رود.

محمد خلیلی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا،‌ بیان کرد: برای رسیدن به این راهبرد، دو هدف مهم استفاده از گمرک موبایلی و هوشمند سازی پلمب‌ها را پیگیری می‌کنیم. با استفاده از این فناوری‌ها امکان رصد محموله‌ها در لحظه فراهم می‌شود و فرآیند ترانزیت کالا از گمرکات استان به‌صورت کاملا هوشمند صورت می‌گیرد.

با تصمیم‌گیری پشت درهای بسته مخالفم

استاندارقم اهمیت مساله شفافیت در تصمیم‌گیری مسائل استان را مورد توجه قرار داد و گفت: با تصمیم‌گیری پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی مخالف هستم.

بهرام سرمست هفته گذشته درجمع خبرنگاران بیان کرد: این‌که مردم از تصمیم‌هایی که در رابطه با آن‌ها گرفته می‌شود بی‌خبر باشند مساله پذیرفته‌شده‌ای نیست. رویکرد استان قم در تصمیم‌گیری‌های کلان اطلاع‌رسانی به مردم و در حضور اصحاب رسانه می‌باشد.

طرح تقاطع کیوانفر قم به حرم نما بودن خیابان امام لطمه نزند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: طرح تقاطع غیر هم‌سطح کیوانفر به خیابان امام فقط یک طرح ترافیکی صرف نبوده و نباید به مزیت حرم نما بودن خیابان امام لطمه وارد کند. این طرح به دلیل حساسیت‌هایی که دارد در کمیسیون ماده ۵ و کمیته سیما و منظر شهری موردبررسی قرارگرفته است.ازآنجایی‌که شورای اسلامی شهر وشهرداری قم نسبت به رای کمیته تطبیق فرمانداری در اجرای این طرح اصرار داشتند این مساله در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفت.

محسن بهشتی در جمع خبرنگاران بیان کرد: به نظر می‌رسد که شهرداری بدون توجه به مساله سیما و منظر شهری و شورای ترافیک استان به دنبال اجرای این طرح بود.با نظر شورای حل اختلاف این طرح باید با پایبندی کامل شهرداری قم با طرح جامع ترافیک و طرح تفصیلی شهر اجرا شود.

۲۶صندوق اعتبار زنان روستایی درقم فعال است

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۲۶ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی با عضویت ۹۰۰ تن در قم فعال است.

محمد رضا حاجی‌رضا هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: ایجاد اشتغال ورونق تولید، مهم‌ترین رویکرد ایجاد این صندوق‌ها در مناطق روستایی استان به شمار می‌آید که موجب فعالیت گسترده زنان در بخش‌های مختلف اقتصادی شده است.وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قم با فراهم کردن بسترهای لازم برای نمایش و عرضه محصولات تولیدشده توسط زنان عضو صندوق‌های روستایی استان،‌ به دنبال گسترش بازارهای فروش این محصولات و رونق بخشیدن به چرخه فعالیت اقتصادی آنان است.

فرودگاه و گسترش توریست درمانی از اولویت‌های قم است

استاندارقم، پیشبرد طرح احداث فرودگاه، افزایش ماندگاری مسافران درقم و احداث کمربندی جدید را از برنامه‌ها و اولویت‌های مدیریت استان در ماه‌های پیش رو عنوان کرد.

بهرام سرمست هفته گذشته دریک گفت و گوی خبری با اشاره به اهمیت مساله افزایش ماندگاری مسافران در قم گفت: وضعیت کنونی ماندگاری زائران در قم نامطلوب و اندک است و مجموعه استان برای افزایش این ماندگاری تلاش می‌کنند و در این رابطه طرح احداث شهرک زائر در دستور کار قرار دارد.

سرمست گفت: با بهره برداری از بیمارستان‌های در حال احداث وضعیت قم در بخش گردشگری مذهبی و توریست درمانی به سمت مطلوبیت پیش خواهد رفت. گردشگری زیارتی و مذهبی اولویت اصلی توسعه قم می باشد اما در کنار این قم ظرفیت‌های گردشگری بیشماری در مسائل طبیعی، علمی و فرهنگی دارد.

کشاورزی و دامداری اولویت اشتغالزایی در بخش مرکزی قم است

بخشدار مرکزی قم گفت: این بخش برای اشتغالزایی در حوزه کشاورزی و دامپروری با استفاده از روش‌های نوین و صنعتی ظرفیت‌های زیادی دارد.

"سید داوود حاجی‌حسینی" درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: کشاورزی و دامپروری،‌ حرفه اصلی ساکنان بومی بخش مرکزی است و آنان به صورت سنتی در این کار، مهارت دارند که با تمرکز بر روش‌های صنعتی و مکانیزه در این حوزه،‌ به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در منطقه هستیم. در همین رابطه با دعوت از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم و دامداران و کشاورزان بخش و برگزاری جلسات همفکری، فراهم کردن فضایی جدید در این حوزه اقتصادی را به منظور افزایش سطح تولید و فروش محصولات بهره برداران، دنبال می‌کنیم.

قم پایین‌ترین شاخص مرگ نوزاد را در کشور دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این استان ازنظر شاخص مرگ نوزاد در سطح کشور، با ۴.۹۰ ‌در هر یک هزار تولد،‌ پایین‌ترین آمار را دارد.

محمود پرهام هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: آمار مرگ نوزاد به‌طور میانگین در سطح کشور، ۸.۴۸ در هر یک هزار تولد است. در ۱۰ ماه گذشته ، ۱۸ هزار و ۴۳۸ نوزاد در استان قم متولدشده است، که سه هزار و ۴۹۴ نوزاد در بخش NICU بیمارستان‌ها بستری‌ شده‌اند.

به گفته وی، در این مدت، ۶۷ نوزاد پس از تولد جان‌باخته‌اند و ۴۵ نوزاد نیز به‌صورت مرده‌زایی متولد شده‌اند.

استاندار: بازار کهنه هویت قم است

استاندار قم دربازدید از بازار کهنه قم، این مکان تاریخی را نماد هویت این شهر دانست و گفت: تسریع در ساماندهی و احیای این بازار به عنوان نماد هویت قم با تدوین بسته پیشنهادی ضروری است.

بهرام سرمست هفته گذشته ضمن بازدید از بازار کهنه و بافت فرسوده خیابان آذر قم در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد ملاجعفر بازار، افزود: مشکلات این مکان تاریخی باید با مشارکت دستگاه های اجرایی، نهاد های خدمات رسان و با همراهی خود کسبه و هیات امنای بازار پیگیری و حل شود.

۵۴ درصد ثبت کنندگان طرح اقدام ملی مسکن شهر قم تایید شدند

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: از میان چهار هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن شهر قم، تعداد ۲هزار و ۱۵۵ تن در مرحله پالایش فرم(ج) تایید شدند.

حسن صبوری هفته گذشته اظهار داشت: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در آبان ماه سال‌جاری در استان قم انجام شد و نتیجه پالایش اولیه آن، از امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه به صورت پیامک برای افراد پذیرفته شده ارسال خواهد شد. از میان چهار هزار متقاضی طرح اقدام ملی شهر قم، تعداد یکهزار و ۸۴۵ تن نفر در مرحله استعلام فرم (ج) حذف شده‌اند. تعداد ۲هزار و ۱۵۵ تن دراین مرحله تایید شده‌اند که افراد واجد شرایط برای ادامه فرآیند کار خود در این مرحله می‌بایست به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم واقع در بلوار غدیر مراجعه نمایند.

مشکل تالاب‌های قم با تعارف حل نمی‌شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم گفت: تخصیص حقابه‌های زیست‌محیطی و جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب برای احیای تالاب‌ها و رودخانه‌های قم مشکلاتی نیست که با تعارف حل شود.

سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها در گفت و گویی اظهارداشت: تالاب‌ها دارای کارکردها و اهمیت فوق‌العاده اکولوژیکی برای چرخه حیات بر روی کره زمین و مقابله با آلودگی‌های زیست‌ محیطی می‌باشد.

وی با اشاره به وجود ۶ تالاب ارزشمند از جمله حوض سلطان، مره، بهشت معصومه، کوه نمک و دریاچه نمک در قم، این خطه را یکی از استان‌های تالابی کشور دانست و گفت: حدود ۱۰ درصد از وسعت استان را تالاب‌ها تشکیل می‌دهند، اما با وجود بارندگی‌های ۲ سال گذشته، این تالاب‌ها همچنان در معرض خشک‌سالی قرار دارند.

۴۲۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی درقم شناسایی‌ شده‌است

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال جاری، ۴۲۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در این استان شناسایی و برای این تخلفات پرونده قضایی تشکیل‌ شده‌است.

محمدابراهیم نجابت در حاشیه آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی،در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ۲۹۷ مورد نیز اخطار توقف عملیات تغییر کاربری صادر شده‌است که در صورت بی‌توجهی، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل می‌شود و دادگاه رای به قلع‌ و قمع خواهد داد. مساحت قم یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار می‌باشد که ۱۰۰ هزار هکتار آن شامل اراضی کشاورزی و باغات است.

تصادفات منجر به فوت محور جعفریه قم قابل تحمل نیست

استاندارقم گفت: برای مجموعه مدیریت استان شنیدن خبرفوت مردم در جاده جعفریه قم بیش از این قابل تحمل نیست.

بهرام سرمست هفته گذشته درجلسه شورای اداری بخش جعفرآباد قم بیان کرد: کارگروهی برای حل مشکلات محور قم-جعفریه و آوه در اسرع وقت تشکیل و مشکلات کنونی رفع شود.

خط تولید خودروی فیات درمنطقه ویژه سلفچگان قم راه اندازی می‌شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: درآینده ای نزدیک خط تولید خودروهای دیزلی و سواری شرکت خودروسازی معتبر فیات ایتالیا دراین منطقه راه اندازی خواهد شد.

سید رضا طباطبایی دربازدید استاندار قم از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیان کرد: این منطقه از نظر تنوع تولید بهترین منطقه در بین مناطق ویژه کشور می‌باشد.

وی پیشی گرفتن سلفچگان از رقبای داخلی خود را یادآور شد و اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم ازنظر مصوبات شورای عالی مناطق آزاد و ویژه و تنوع و تکثر تولید فاصله بسیار زیادی با منطقه ویژه کیش و یزد دارد.

صنعت قم درمسیر تکمیل زنجیره تولید حرکت می‌کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: رویکرد عملیاتی تامین کالاهای واسطه‌ای و حلقه‌های میانی تولید برای خنثی‌سازی تحریم مواد اولیه و تکمیل زنجیره تولید درسطح استان دنبال می‌گردد.

محمود سیجانی هفته گذشته درآیین افتتاح پروژه صنعتی قم به مناسبت دهه فجر در شهرک صنعتی شکوهیه بیان کرد: نهضت داخلی سازی قطعات و مواد اولیه صنعتی بر مبنای همین هدف درسطح قم پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای سیاست توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل در طرح‌های جدید صنعتی قم از واردات کالاهای مشابه خارجی جلوگیری خواهد شد.

طرح ویژه نظارت بر بازار قم از اول اسفند آغاز می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به تشدید نظارت بر بازار و اصناف استان گفت: طرح ویژه نظارتی استان از روز نخست اسفندماه آغاز می‌شود و تا ایام نوروز ادامه می‌یابد.

مهراد غضنفری در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار قم بیان کرد: نظارت بر بازار برای جلوگیری از گران فروشی و عرضه خارج از شبکه ضروری است.

وی تصریح کرد: در زمینه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز در یک پروسه بلند مدت جای هیچ گونه کمبود و نگرانی در سطح استان احساس نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار