جزئیات 4 ساعت مخاطره انگیز اولین برداشت قلب در رفسنجان برای اهدا


جزئیات 4 ساعت مخاطره انگیز اولین برداشت قلب در رفسنجان برای اهدا

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: چهار عضو زن 31 ساله رفسنجانی که دچار مرگ مغزی شده به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.

دکتر "علی موسوی" شامگاه شنبه ۱۹ بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیم پنج نفره برداشت اعضای خانم ۳۱ ساله که دچار مرگ مغزی شده امروز به رفسنجان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: تاکنون در رفسنجان فقط عمل‌های پیوند کبد و کلیه انجام می‌شد و در عمل‌های اهدای قلب، فرد اهداکننده می‌بایست به تهران اعزام شود و این اولین اعزام تیم جراحی به استان کرمان برای اهدای قلب است که امروز در رفسنجان انجام شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) نیز در این خصوص گفت: اهداکننده در این بیمارستان و گیرنده در بیمارستان مسیح دانشوری تهران به‌طور همزمان جراحی شدند.

حمید پاکزادمقدم با بیان اینکه این تیم با هواپیمای جت به فرودگاه رفسنجان آمد و ۴ ساعت زمان برای اهدای قلب داشتند بیان کرد: قلب پیوندی در ساعت ۱۱:۵۹ ظهر امروز در بیمارستان رفسنجان جداسازی اولیه شد و جهت انتقال به تهران با همراهی کادر متخصص به فرودگاه رفسنجان منتقل شد.

پاکزاد با بیان اینکه پزشکان از زمان جداسازی تنها چهار ساعت وقت داشتند تا عمل پیوند قلب را انجام دهند، ادامه داد: قلب خانم حسین زاده ۳۱ ساله رفسنجانی به یک آقای ۴۷ ساله در تهران جان دوباره ای داد و خوشبختانه عمل پیوند با اقدام به موقع تیم پزشکی، به خوبی در بیمارستان تهران انجام شده است.

زهرا عظیمی مسئول اهدای عضو این بیمارستان نیز بیان کرد: قهرمان اهداکننده، خانم جوان۳۱ ساله به نام نجمه حسین‌زاده، چهارم بهمن ماه به‌دلیل بیماری مغزی در این بیمارستان بستری شده بود که در تاریخ ۱۵ بهمن ماه به‌دلیل سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد و با موافقت خانواده‌اش اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403