سیلاب به بیش‌از 16 هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد


سیلاب به بیش‌از 16 هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: 16هزار و 250 واحد مسکونی در سیلاب اخیر جنوب این استان دچار خسارت شده‌اند که از این تعداد 14 هزار و 100 واحد روستایی و 2 هزار و 150 واحد شهری است.

خلیل منبتی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت‌های بسیار خوبی را در حوزه احداث و بازسازی مسکن سیستان و بلوچستان در دست اقدام دارد که از جمله آن بحث ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از سیلاب اخیر می‌توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۷۱۷ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان دچار خسارت شده‌اند افزود: ۱۰۰ تیم آمارگیری در حوزه مناطق روستایی در حال بازدید از وضعیت آسیب ناشی از سیلاب به مناطق مسکونی هستند تا به سرعت میزان خسارات برآورد و ملزومات کمک رسانی انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای ساخت هر واحد روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات به همراه ۱۰میلون تومان وام بلاعوض و برای هر واحد شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۱۲ میلیون تومان وام بلاعوض با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیون تومان برای وجه اسکان موقت روستایی و ۱۲ میلیون تومان برای اسکان موقت شهری در نظر گرفته شده گفت: در بخش معیشتی، تعمیرات و دام ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان وام بلاعوض به مناطق آسیب دیده سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان تعلق می‌گیرد.

منبتی اظهار داشت: ۵۴ هزار و ۵۰۰ پرونده تسهیلات در حوزه بنیاد مسکن ایجاد شده که ۱۴ هزار و ۱۰۰ مورد در حوزه مسکن روستایی، ۲هزار و ۱۵۰ مورد مسکن شهری، ۱۲ هزار و ۱۰۰ مورد موقت روستایی، ۲ هزار و ۱۵۰ مورد موقت شهری، ۱۱ هزار مورد در حوزه معیشتی، هشت هزار تعمیری و پنج هزار دامی بوده است.

وی به کارهای انجام شده در حوزه مسکن مناطق سیلزده اشاره کرد و گفت: ۶۸ پی کنی، ۱۳ واحد فونداسیون، سه واحد اسکلت و ۲ واحد تا زیر سقف انجام شده و اولین واحد مسکونی بزودی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان به طرح هادی روستایی اشاره کرد و افزود: این طرح در ۵۶۶ روستای این استان انجام شده و ۲هزار و ۹۸۵ روستا تهیه طرح شده‌اند.

وی ادامه داد: با هدف ساخت مسکن روستاییان و استفاده از تسهیلات شرعی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مجمع فقهی اهل سنت سیستان و بلوچستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده که طبق این تفاهم‌نامه، بنیاد مسکن متعهد می‌شود با تقاضای روستاییان مبنی بر ساخت مسکن از طریق عقد مشارکت موافقت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این فیلم حامد آهنگی کل ایران را درنوردید ! / ببینید شاهکار حامد آهنگی را !