نگاهی به فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان


بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فعالیت خود را با محوریت برنامه های فرهنگی در راستای معرفی ویژگی منتظران واقعی ظهور از سال 87 در استان زنجان آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در سال 79 با پیشنهاد حجت الاسلام محسن قرائتی و با موافقت رهبری تاسیس شده است.

نگاهی به فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان هم در راستای معرفی و ترویج فرهنگ مهدویت و تحکیم پایه‌های امامت و ولایت تأسیس شده و از سال 87 فعالیت می کند.

از اینرو خبرنگار خبرگزاری شبستان استان زنجان مصاحبه ای با حجت الاسلام باقر بابایی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان انجام داده است که در ذیل مشروح آن آمده است.

خبرگزاری شبستان: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) زنجان در چه سالی و با چه هدفی تاسیس شده است؟

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان: پیش از انقلاب انجمنی وجود داشت که مباحث مهدویت را به صورت تشکیلاتی در سطح کشور دنبال می‌کرد که با ظهور انقلاب متاسفانه با جریان انقلاب همکاری که نکرد حتی شروع به مبارزه با انقلاب اسلامی و قیام مردمی نمود و از جانب امام(ره) نیز ترد و فلسفه فکری این مجموعه که به انجمن حجتیه در کشور معروف بود کنار گذاشته شد.

از اینرو بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در سال 79 با پیشنهاد حجت الاسلام محسن قرائتی و با موافقت رهبری تاسیس شده است.

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان هم در راستای معرفی و ترویج فرهنگ مهدویت و تحکیم پایه‌های امامت و ولایت تأسیس شده و از سال 87 فعالیت می کند.

نگاهی به فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان

خبرگزاری شبستان: در طول یک سال فعالیت این بنیاد چه اقدامات شاخصی در استان انجام شده است؟

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان: با لطف و یاری خداوند متعال و عنایت حضرت ولی عصر (عج) مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب«شکوفایی عقل در نهضت حسینی» تألیف آیت الله العظمی جوادی آملی، در تاریخ 23 آذر 1397 برگزار شد.

اطلاع رسانی و ثبت نام این مسابقه از 20 آذرماه سال 97 در شهر زنجان و شهرستان های استان انجام شد؛720 نفر در این مسابقه شرکت کردند و زنجان، خدابنده، ابهر و سلطانیه مراکز برگزاری مسابقه بودند.

برخی نهادهای متکفل امور دینی و فرهنگی مانند دفتر مرجع گرانقدر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، مدیریت حوزه های علمیه استان، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری زنجان، مرکز خدمات حوزه های علمیه استان همکاری کردند؛ در پایان به 76 نفر از برگزیدگان جوایز نقدی اهدا شد.

همچنین مسابقه کتابخوانی «موعود 1» با محوریت کتاب «زندگی مهدوی در سایه دعای عهد» تألیف حجت الاسلام قرائتی، 17 اسفند سال گذشته برگزار شد.

این آزمون با حضور 800 نفر برگزار شد و در پایان به 112 نفر از برگزیدگان جوایز نقدی اهدا شد.

همچنین مسابقه کتابخوانی «موعود 2» با محوریت کتاب «شرح دعای افتتاح» تألیف حجت الاسلام قرائتی، در ادامه سلسله مسابقات کتابخوانی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در یکم شهریور امسال برگزار شد؛421 نفر در این مسابقه شرکت کردند و در پایان به 36 نفر از برگزیدگان جوایز نقدی اهدا شد.

نگاهی به فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان

خبرگزاری شبستان: بنیاد در کنار مسابقات کتابخوانی چه فعالیت های دیگری انجام می دهد؟

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان: پس از رایزنی هایی که با رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)، حجت الاسلام متوسل صورت گرفت، دوره کوتاه مدت معارف مهدویت در زنجان در حال برگزاری است.

مرحله مقدماتی دوره از اردیبهشت تا شهریور امسال با شرکت 185 نفر (خواهر و برادر) طی بیست هفته (چهل ساعت آموزشی) و با محوریت کتاب نگین آفرینش، جلد یک برگزار شد.

دو جلسه نیز از تدریس اساتید مدعوّ، حجت الاسلام حاج آقای دوستعلی محمدی و حجت الاسلام آقای دکتر جواد جعفری استفاده شد.

در پایان، آزمون کتبی برگزار گردید و کسانی که در آزمون نمره 12 را کسب کرده بودند، به دوره تکمیلی دعوت شدند. ضمناً از پذیرفته شدگان، آزمون عملی گرفته شد.

مجموع پذیرفته شدگان در دوره تکمیلی، 46 نفر هستند. دوره تکمیلی معارف مهدویت از 23 آبان ماه امسال با تدریس بنده و حجت الاسلام دکتر جواد جعفری در محل بنیاد شروع شده است.

نگاهی به فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان

خبرگزاری شبستان: از برنامه های شاخص این بنیاد در استان به چه مواردی می توانید اشاره کنید؟

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان: در صبح روز نهم ربیع الاول (16 آبان 1398) به مناسبت سالروز آغاز امامت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برنامه ای فرهنگی تبلیغی با همکاری طلاب مدرسه علمیه خدیجه کبری (سلام الله علیها) زنجان در محل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زنجان برگزار شد.

در این مراسم گل ها و برگه هایی به عنوان عهد با امام زمان (عج) آماه شده بود که در اختیار همشهریان عزیز قرار گرفت.

همچنین ایستگاه نقاشی و قصه گویی مهدوی برای کودکان برقرار بود و کودکان پس از رنگ آمیزی نقاشی های مهدوی و یا قرائت سوره ای از قرآن کریم، جایزه ای دریافت می کردند.

از دیگر برنامه ها برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتب مهدوی بود که با استقبال خوبی روبرو شد.

نگاهی به فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان

خبرگزاری شبستان: بنیاد چه اقداماتی برای تبیین سیره علمی و عملی حضرت ولیعصر(عج) انجام داده است؟

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان: علاوه بر اقداماتی که در قالب مسابقات کتابخوانی برگزار می شود، سلسله نشست ها و سخنرانی هایی در مناسبت های مختلف سال بالاخص در سالروز ولادت آن حضرت در راستای تبیین سیره علمی و عملی آن حضرت برای جوانان انجام می شود.

به همین منظور برنامه جشن سالروز آغاز امامت امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) در 16 آبان امسال بعد از نماز مغرب و عشاء در محل بنیاد با حضور علماء بزرگوار زنجان و با سخنرانی حجت الاسلام دکتر مرتضی جوادی آملی برگزار شد.

همچنین به مناسبت نهم ربیع الاول سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه استان زنجان توسط حجت الاسلام دکتر مرتضی جوادی آملی با موضوع امامت و مهدویت در مصلی خاتم الانبیاء زنجان برگزار گردید.

نگاهی به فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان

خبرگزاری شبستان: سه شنبه های مهدوی در چه راستا و با چه هدفی در زنجان برگزار می شود؟

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان: سه شنبه های مهدوی یک برنامه فرهنگی است که هر سه شنبه در محل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)، به صورت مشترک توسط این بنیاد و حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

در این برنامه، پذیرایی با چای، کیک، آبمیوه و... به تناسب فصل، از عموم مردم صورت می گیرد؛ در کنار پذیرایی، برنامه های جنبی فرهنگی نیز صورت می پذیرد.

همچنین نمایشگاه و فروشگاه کتاب به صورت دائمی در محل بنیاد برقرار است و عموم مردم برای خرید کتب مهدوی، به امانت گرفتن و مطالعه کتب مهدوی در محل بنیاد مراجعه می کنند.

در مهرماه امسال، بنیاد با ارسال نامه ای به مدارس و حوزه های علمیه سطح شهر، با تشریح فعالیت ها، برای همکاری با مدارس در قسمت پرورشی و فرهنگی اعلام آمادگی کرد.

یکی دیگر از برنامه های بنیاد، صدقه برای سلامتی و فرج امام زمان(عج) است که طی صحبت هایی که مدیر بنیاد استان در مسجد امام محمد باقر (علیه السلام) و مسجد قائم آل محمد زنجان و مسجد حضرت ابوالفضل روستای سنبل آباد داشت و همچنین تماس های تلفنی با خیّرین، تعدادی از خیّرین تحت عنوان «صدقه برای سلامتی و فرج امام زمان (عج)» به صورت ماهانه مساعدت می کنند.

پایان پیام/693

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک