ظرفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی آذربایجان‌غربی به 350 نفر رسید


ظرفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی آذربایجان‌غربی به 350 نفر رسید

مهاباد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر 24 اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است که ظرفیت آنها به 350 نفر می‌رسد.

جلیل جباری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در آذربایجان‌غربی بسیار بیشتر از این تعداد است که می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری به ویژه در ایامی نظیر نوروز و تابستان بهره برد.

وی از فعالیت نخستین انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی آذربایجان‌غربی خبر داد و اضافه کرد: این انجمن‌ دی‌ماه امسال تشکیل شده و ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی استان عضو آن هستند.

وی بیان کرد: در دهه فجر امسال ۱۵ طرح گردشگری با ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که با اجرای آنها برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل «قره‌کلیسای چالدران» و «تخت‌سلیمان تکاب» است.

کاخ موزه باغچه‌جوق، عمارت کلاه‌فرنگی، سه‌گنبد ارومیه، غار سهولان مهاباد، خان‌تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، کلیسای ننه‌مریم ارومیه، قلعه‌بسطام، مسجد سردار، بازار تاریخی ارومیه، خانه انصاری، تپه‌حسنلو، تالاب بین‌المللی و سایت پرنده‌نگری کانی‌برازان مهاباد و روستای چورس از جمله آثار تاریخی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

در این استان همچنین ۷۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعالیت می‌کند که از این تعداد ۳۶ دفتر در ارومیه فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)