ملاک قرارداد موقت کار چیست؟


ملاک قرارداد موقت کار چیست؟
نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: برای تعیین مدت قرارداد موقت ملاک شغل وکار خواهد بود، یعنی کارفرما برای یک کار تا ۴سال می تواند قرارداد موقت با هر تعداد کارگر منعقد کند.

به گزارش تسنیم، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در واکنش به تصویب قراردادهای موقت کارگران مشاغل پروژه‌ای گفت: این آیین نامه تعیین حداکثر مدت قرارداد موقت در مشاغل و کارهای «غیر مستمر » است.

حداکثر مدت موقت در مشاغل غیر مستمر ۳سال پیشنهاد شده بود که ظاهراً در هیئت دولت به ۴سال تغییر یافته‌است.برای تعیین مدت قرارداد موقت ملاک شغل وکار خواهد بود، یعنی کارفرما برای یک کار تا ۴سال میتواند قرارداد موقت با هر تعداد کارگر منعقد کند. اما پس از گذشت ۴سال قرارداد آخرین کارگر شاغل در همان کار تا پایان موضوع کار دائمی تلقی خواهد شد .

این آیین نامه مشمول کارهای مستمر نیست ،ولی تاکیدی است بر صحت ادعای ما در اشتباه بودن تفسیر تبصره ۲ماده ۷وتاییدی بر اینکه دادنامه ۱۷۹دیوان عدالت اداری مبنی بر مجاز بودن عقد قرارداد موقت بدون محدودیت در کارهای با جنبه مستمر باید بازنگری وابطال شود .با توجه به اینکه این آیین نامه بعد از گذشت قریب به ۲۹سال با تلاش وافر به تصویب رسید.

این آیین نامه تنها اولین گام به سمت امنیت شغلی است .نه انتهای راه،چرا که مشکل اساسی ما قرارداد موقت در کارهای مستمر است.بنابر اطلاع واصله آیین نامه تبصره ۱ماده ۷قانونکار به تصویب هیئت دولت رسید .


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس/ پست جالب خانم بازیگر از کودکی و "اژدها و پاندا"