کیفیت یاد کردن از امام زمان(عج)/ منتظر واقعی یک نفس هم از ولی‌عصر(عج) غافل نمی‌شود


کیفیت یاد کردن از امام زمان(عج)/ منتظر واقعی یک نفس هم از ولی‌عصر(عج) غافل نمی‌شود

یک استاد اخلاق با بیان‌اینکه در انتظار واقعی نباید در یک نفس هم از امام زمان(عج) غافل شویم، گفت: حضرت(عج) می‌فرمایند: اگر شیعه به اندازه‌ای که برای آب تشنه می‌شود و به آن جذبه دارد، هر روز تشنه ملاقات منِ مهدی بود این غبار یتیمی را از او برمی‌گرفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین «احسان بی آزار تهرانی» در سخنانی با عنوان «یاد امام زمان(عج)»، اظهار کرد: رفقایی که زیارت آل یاسین می خوانید ای‌کاش فقط برای کسب ثواب، آن را نخوانید؛ این زیارت پیام های بلندی دارد هر کس می خواهد راهکار انتظار ناب شیعی را بفهمد وظیفه شناسی او در این زیارت تعیین شده است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در این زیارت در مرز دلدادگی به امام زمان(عج) عرضه می داریم: «السَّلاَمُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی»، این یعنی انسان خود را به امام(عج) بسیار نزدیک می بیند، گویی نشسته و حجت خدا را در حین نماز و قرآن خواندن نظاره می کند؛ «چه خوش است صوت قرآن ز تو دلربا شنیدن/ به رخت نظاره کردن سخن خدا شنیدن».

وی در ادامه تصریح کرد: فرازهای این زیارت عجیب است، وقتی می خوانیم: سلام بر قنوت شما، سلام بر سجده شما و ... اما یک عبارت اینجا عجیب است وقتی می گوییم: «السَّلاَمُ عَلَیْکَ حِینَ تَقُومُ السَّلاَمُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْعُدُ». مگر نشستن و برخاستن کسی هم سلام دارد؟! چه چیز را می خواهیم در این مرز دلدادگی بیان کنیم؟

حجت الاسلام بی آزار تهرانی تاکید کرد: در اینجا بیان می داریم: ای پسر فاطمه(س)! من باید به قدری حضور شما را بالای سر خود ببینم که حتی نشست و برخاست من سبقه و رنگ و رضایت شما را داشته باشد. اگر اینطور شد آنگاه شیعه، محب و منتظر واقعی در هر مجلسی پای نمی گذارد، دست رفاقت با هر نااهلی نمی دهد و هر روشی را به اعتبار خود اتخاذ نمی کند بلکه دنبال آن است که ببیند محبوبش از او چه می خواهد.

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی بن جعفر(ع)، گفت: حضرت(ع) می فرمایند: مهدی(عج) ما در عصر غیبت کبری وحید، غریب و طرید است، یعنی تنها، غریب و طردشده است.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: نیمه شعبان چقدر شربت و شیرینی توزیع می شود و چه جمیعتی به مسجد مقدس جمکران می رود، پس چرا امام زمان(عج) غریب و طردشده اند؟، «باید از خویش بپرسیم چرا حجت حق/ خیمه را امن تر از خانه ما می داند».

حجت الاسلام بی آزار تهرانی تاکید کرد: شیعه می گوید در کنار واژه انتظار، واژه ای داریم به نام حقیقت ارتباط، این ارتباط وظیفه شناسی ما را مشخص می کند و به معنای کسب رضایت حضرت ولیعصر(عج) است نه دیدن جمال ایشان.

وی ادامه داد: در دعای ندبه با این همه بکاء و ضجه از غدیر تا انتظار می رویم و در انتها از خدا می خواهیم: «وَ امْنُنْ عَلَیْنَا بِرِضَاهُ» یعنی خدایا! منت بر سر ما بگذار که آقای ما، ما را بپذیرد با این نگاه باید همه زندگی، رفت و آمد، کاسبی، منبر رفتن، ناله زدن و روش زن و بچه داری، مجلس عزا و عروسی ما طبق رضایت امام زمان(عج) باشد.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه در انتظار واقعی نباید در یک نفس هم از امام زمان(عج) غافل شویم، تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان چگونه تشنه می شویم؟ خیلی ها می گویند فقط با آب افطار می کنیم، «آب کم جو تشنگی آور به دست/ تا بجوشد آبت از بالا و پست».

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم محمدعلی که در عرفات به زیارت امام عصر(عج) نائل شده بود، می گوید: در مسجد مقدس جمکران لحظه ای خود را در محضر امام مهدی(عج) دیدم، آبی گوارا در دست داشتم به ایشان تعارف کردم و حضرت(عج) پذیرفتند و فرمودند: سلام من را به شیعیانم برسان و بگو اگر به اندازه ای که برای این آب خنک و گوارا تشنه می شوند و به آن جذبه دارند، هر روز تشنه ملاقات منِ مهدی بودند این غبار یتیمی را از چهره شان برمی گرفتیم.

منبع: https://vaezin.com/%db%8c%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%ac/

پایان پیام/9

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلخ ترین لحظه دورهمی/ پاسخ دردآور یک بازنشسته به سوال مهران مدیری