صحبت های فضانورد زن ناسا پس از بازگشت به زمین


صحبت های فضانورد زن ناسا پس از بازگشت به زمین
'کریستینا کخ'، فضانورد (Astronaut) ناسا اخیرا بعد از سپری کردن ۱۱ ماه در فضا و برگشت به زمین طی مصاحبه ای اذعان کرد :بعد از برگشت به زمین حس یک کودک دو هفته ای را داشتم.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل،" کریستینا کخ"، فضانورد ۴۱ ساله سازمان ناسا بعد از بازگشت از سفر ۳۲۸ روزه خود از ایستگاه فضایی بین المللی( ISS) خاطرنشان کرد :حالم اینک که بعد از یک اقامت طولانی در فضا به زمین بازگشته ام، بسیار خوب است.

وی ذکر کرد:قبل از درد عضلانی و مشکل در تعادل، به خوبی می توانم بدن خود را با نیروی جاذبه زمین تنظیم کنم. من به مدت یک روز گردن درد داشتم و زمانی که به زمین بازگشتم، کمی طول کشید تا تعادل خود را به دست بیاورم. هنگامی که به زمین بازگشتم، شبیه یک بچه دو هفته ای بودم که در واقع سخت تلاش میکرد تا سر خود را بالا نگه دارد.

چندی پیش سه تن از فضانوردان مأموریت" اکسپدیشن ۶۱"( Expedition 61) توانستند با استفاده از چتر نجات فضاپیمای" سایوز"( Soyuz MS- 13) در قزاقستان فرود آیند.

" کریستینا کخ"( Christina Koch) از سازمان فضایی ناسا،" لوکا پارمیتانو"( Luca Parmitano) از آژانس فضایی اروپا و" الکساندر اسکوورتسوف"( Alexander Skvortsov) از آژانس فضایی روسیه ۱۷ بهمن ایستگاه فضایی بین المللی را به سمت زمین ترک کردند و در پایان توانستند روی زمین فرود آیند.

قرار است ناسا از تجربیات" کریستینا کخ" استفاده کند؛ برای این که او با سپری کردن ۳۲۸ روز در فضا، رکورد حضور یک فضانورد زن در فضا( با یک پرواز) را شکست. وی طی حضور موثر خود در فضا چند پیاده روی فضایی انجام داد و برای بار اول در تاریخ بهمراه دوست و هم کار خویش" جسیکا میر"( Jessica Meir) نخستین پیاده روی فضایی کاملاً زنانه را با موفقیت به سرانجام رساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی