در انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ همه مسئولیم


در انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ همه مسئولیم

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: تمام اعضای جامعه در قبال یکدیگر مسئول هستند و هرشخص که وظایف بالاتری داشته باشد سوال و بازخواست از او بیشتر خواهد شد، انسان بزرگ انسانی است که به مسئولیت خود به درستی عمل می کند و به بازخواست اخروی جواب صحیح می تواند دهد، پس مسئولیت سخت‌تر پاسخگویی سخت‌تری دارد.

آیت الله صفایی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز سیاسی عبادی بوشهر ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک به زنان مسلمان در شأن آن حضرت با اشاره به سخن پیامبر ‌اسلام گفت: خداوند با غضب فاطمه غضب می‌کند و با رضایتش از کسی راضی می‌شود.
وی ضمن تشکر و قدردانی از مردم ولایت مدار بوشهر ‌جهت حضور حماسی در راهپیایی 22 بهمن افزود: مردم ولایتمدار استان همواره در همه عرصه ها پیشگام و پیشرو بوده اند.
نماینده ولی فقیه در استان ‌ضمن گرامی داشت یاد و خاطر چهلمین روز درگذشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یاران همراهش گفت: شهید سلیمانی دارای شخصیتی بزرگ بود‌ و بیش از این که به فکر ‌دنیا باشد به فکر اخرت بود، انسانهای بزرگ این چنین هستند.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ همه مسئولیم حضور داشته باشید و به فرد اصلح رای دهید‌، همه ما مسئولیم، این فرد وارد مجلس شود؛ هر کاری این فرد بعد از انتخاب شدن می‌کند ‌در قبال کار خود و در قبال رای مردم باید پاسخگو باشد.
ایت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از عرصه های قدرت و اقتدار نظام ‌و نماد مردم سالاری دینی است‌، از طرفی مرکز ‌کارشناسی‌، تصمیم سازی، تصمیم گیری‌، قانون‌گذاری و خدمت صادقامه به نظام و مردم است.
وی افزود: مجلس عصاره مردمی نظام جمهوری اسلامی است، به همین خاطر ‌یک مجلس قوی و کارامد موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی خواهد بود‌. اگر ما مجلس ضعیف داشته باشیم در برخی امور دچار چالش خواهیم شد.
وی عنوان کرد: دومین ملاک نماینده مجلس عمل صالح و تقواست. نماینده مجلس شورای اسلامی باید خدا باور باشد و دچار انحراف و سقوط در عرصه های مختلف نشود. هم‌چنین شرط دیگر ‌در شرایط کنونی ولایت‌مداری نسبت به مقام معظم رهبری است و در مسیر ولایت که مشروعیت تمامی این امور از ناحیه ولایت است.

به گزارش ایسنا، خطیب جمعه بوشهر یادآور شد‌: این گونه نشود شخصی که پای به عرصه مجلس شورای اسلامی می گذارد ‌با انقلاب و ارمان ها و ارزش‌های انقلاب در تضاد باشد‌، بلکه باید پیشتاز در مسیر انقلاب باشد‌، همچنین شاهد هستید ‌انقلاب‌هایی که شما در طول تاریخ نظاره‌گر سقوط آن بودید به علت فراموشی مسئولان آن از انقلاب‌، ارزش ها و آرمان‌هایشان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که یک نماینده مجلس شورای اسلامی باید دارای معیار‌های انقلابی باشد، گفت: از نظر دیگر باید مردمی باشد. او نماینده مردم است و تمام هم و غمش باید مردم باشد و خود و زندگیش را فدای مردم کند نه مردم را فدای خویش‌، نماینده در قبال آرای که بدست اورده است. مسئول است.
وی گفت: وقتی فردی نماینده شد باید خدمتگزار مردم باشد و در تمامی شرح وظایفی که یک نماینده مردم دارد همواره عدالتخواه باشد و در تمامی عرصه ها ‌عدالت را رعایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: رکن دیگر این است که وی شجاع باشد‌، اینطور نباشد که وقتی اربابان قدرت و ثروت فشار می‌آورد او موضع خود را فراموش کند‌، در مقابل خط انحراف و ابتذال و افرادی که می‌خواهد آرمان ها و ارزش های انقلاب ارام ارام از بین برود در هر پست و مقامی که هستند جلو او محکم بایستد‌، مقاومت کند و اقتدار داشته باشد‌، شجاع باشد و نترس‌، ‌مصلحت اندیش بوده و به دنبال لابی های پشت پرده نباشد‌.
وی افزود: این فرد در مقابل امریکا و کشور های استعمارگر قامتی استوار داشته باشد و مقابل امریکا، انگلیس و اسرائیل و رژیم اشغالگر قدس و کشور‌های زورگو غرب ‌و دشمنان نظام ‌بایستد و محکم سخن بگوید.
آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: نماینده مجلس باید کارآمد باشد‌، یعنی در دو حوزه قانون گذاری و نظارت که از ارکان نمایندگی مجلس است، کارامد و توانمند باشد و در همه عرصه ها دارای مطالعه و دارای هیئت اندیش‌ورز باشد.
وی به مساله برجام اشاره کرد و گفت: مشاهده کردید برجام را خودشان پیشنهاد دادند‌، مذاکره کردند‌، مصوباتی اعمال کردند و در نهایت به امضا رساندند و خود سرانجام همه تعهدات را زیر پا گذاشتند.
امام جمعه بوشهر گفت: تنها یک راه برای اقتدار در نظام هست‌، آن هم اتکا به خدا‌، ولایت‌، مردم و جوانان انقلابی کشور‌.

وی با بیان این که ‌نماینده مجلس باید استکبار ستیز باشد، گفت: برخی فکر می کنند نظام جمهوری اسلامی ایران با گشودن دروازه های غرب به پیشرفت و توسعه می رسد‌، خیر این دروازه های براندازی و استکبار است‌.
آیت الله صفایی افزود: نماینده نباید تجمل گرا باشد نه خود نماینده و نه اطرافیان او، به دنبال منافع خود نباشد و تنها به دنبال خدمت به مردم و مستضعفین باشد. دارایی ورودی و خروجی نماینده مجلس باید یکی باشد‌، در زمان تصدی‌گری خود به نان و جایی نرسیده باشد و عمر خود را باید در راه خدمت به مرد صرف کرده باشد.
خطیب جمعه بوشهر گفت: به مردم توصیه می‌کنم که در انتخابات حضور پرشور حماسی داشته باشند تا دشمنان ایرانفکر نکنند که آرمان ها و ارزش های انقلاب فراموش شده است.
وی به کاندیدها و طرفداران آنها‌ توصیه کرد: ‌اخلاق‌، تقوا‌، ادب و اداب نمایندگی مجلس شورای اسلامی را رعایت کنند که الحمد‌الله در سطح استان اگر بی نظیر نباشد کم نظیر است.
ایت الله صفایی در پایان گفت: متاسفانه کشاورزان جنوب استان در اثر هوای سرد و افت قیمت محصولات دچار تضرر شده‌اند که از همه مسئولان تقاضا دارم که با سازوکار هدفمند به داد این مردم رسیده و از کار آنان حمایت کنند که بیش از این متضرر نشوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329