هشت طرح هادی روستایی در ابرکوه بهره‌برداری شد


هشت طرح هادی روستایی در ابرکوه بهره‌برداری شد

یزد - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابرکوه گفت: هشت طرح هادی روستایی که با صرف هفت میلیارد و 500 میلیون ریال به اتمام رسید، در این شهرستان افتتاح شد.

حمیدرضا چاکرالحسینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود:این طرح ها مربوط به روستاهای ده عرب ، فراغه ، صادق آباد ، اسد آباد علیا، اسد آباد اسفندآباد ، اسفندآباد ، بداف و شهرسب است که در اجرای آن ۱۶ هزار مترمربع زیرسازی ، ۲۰ هزار مترمربع آسفالت ، چهار هزارمتر سنگ جدول و سه هزار مترمربع محوطه سازی انجام شد.

وی همچنین به برخی فعالیت های این نهاد اشاره کرد یادآور شد: امسال ۲۰ میلیارد ریال وام با سود پنج درصد برای مقاوم‌سازی ۶۵ واحد مسکونی در روستاها و شهر مهردشت ابرکوه پرداخت شده است .

مراحل اجرای طرح های هادی روستایی برای چندین سال طول می کشد و هدف از اجرای آن زیباسازی و بهسازی ، تامین امکانات لازم برای ترغیب مردم به ماندن و بازگشت مهاجران از شهرها ،رونق تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی، صنایع دستی و جلب گردشگر برای شکوفایی اقتصاد کشاورزی در روستاهاست.

چاکر الحسینی ادامه داد: این نهاد بدون هیچ محدویتی آمادگی دارد به افراد بدون مسکن در روستاها تسهیلات پرداخت کند.

این مسوول اضافه کرد: برای هر فرد در روستاها و شهر مهردشت مرکز بخش بهمن، ۴۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله در نظر گرفته شده است.

رییس بنیاد مسکن ابرکوه خاطرنشان کرد: روستاییانی که فاقد مسکن هستند می‌توانند برای دریافت زمین در روستاهای هروک، شمس‌آباد ، شهراسب ، شهرآباد، دهستان فراغه ،اسفندآباد ، هارونی ، بَداف و شهرآباد واقع در بخش‌های مرکزی و بهمن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افراد فاقد مسکن برای دریافت زمین در این روستاها می توانند به بنیاد مراجعه کنند ، یادآور شد: ۱۵ واحد مسکونی شهری و روستایی در مهردشت و روستای فراغه آماده واگذاری با شرایط ویژه از جمله پرداخت ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال وام به اقشار کم‌درآمد است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

23 هزار قلم مواد محترقه در یزد کشف شد