معرفی بزرگ‌ترین تراک سلول سوختی معدن در دنیا


شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز WAE با کمپانی معدن کاری آنگلو آمریکا همکاری کرده تا بزرگ‌ترین تراک معدن هیدروژنی جهان را تولید نماید. این هیولا احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین و غیرعادی‌ترین چالش‌های تکنولوژی و مهندسی گروه ویلیامز بوده است. WAE در آینده نزدیک اولین سیستم باتری ولتاژ بالای دنیا برای هیولای سلول سوختی آنگلو را توسعه … The post معرفی...

شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز WAE با کمپانی معدن کاری آنگلو آمریکا همکاری کرده تا بزرگ‌ترین تراک معدن هیدروژنی جهان را تولید نماید.

معرفی بزرگ‌ترین تراک سلول سوختی معدن در دنیا

این هیولا احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین و غیرعادی‌ترین چالش‌های تکنولوژی و مهندسی گروه ویلیامز بوده است. WAE در آینده نزدیک اولین سیستم باتری ولتاژ بالای دنیا برای هیولای سلول سوختی آنگلو را توسعه خواهد داد.

برای به دست آوردن ایده‌ای بهتر از مقیاس این پروژه باید دانست ویلیامز نیازمند تولید سیستم باتری لیتیوم-یون ماژولار پرقدرت با ظرفیت ذخیره انرژی بیش از 1000 کیلووات ساعت می‌باشد.

این تراک سلول سوختی غول‌پیکر نیروی خود را از ماژول سلول سوختی هیدروژنی و باتری بزرگ WAE خواهد گرفت. موضوع جالب اینکه، آنگلو به دنبال استفاده از تکنولوژی سلول سوختی در تراک های دیزلی کنونی شرکت است.

ویلیامز می‌گوید سیستم باتری خودش نیروی عظیم پیشرانه‌های دیزلی صنعتی برای محیط‌های خشن را ارائه خواهد کرد. این واحدهای قدرت در آکسفوردشایر طراحی و تولید خواهند شد و در تراک معدنی کنونی بکار خواهند رفت.

قرار است کارهای تست این قوای محرکه از اواخر سال جاری در معادن آهن گروه آنگلو در آفریقای جنوبی شروع شود. این قوای محرکه جدید از ترمز احیا شونده استفاده کرده و بنابراین سیستم باتری می‌تواند از انرژی احیا شده به عنوان منبع قدرت حرکت تراک در سراشیبی‌ها استفاده کند. WAE برای این پروژه از تجارب خود در سری مسابقات موتور اسپورت فرمول E استفاده خواهد کرد.

کریگ ویلسون مدیر مهندسی پیشرفته ویلیامز می‌گوید:

ما از حضور در این پروژه‌ی خلاقانه و هیجان‌انگیز که نشان دهنده‌ی مقیاس‌پذیری تکنولوژی باتری، از موتور اسپورت گرفته تا صنایع سنگین است بسیار لذت می‌بریم.

مدیر توسعه تکنولوژی شرکت آنگلو نیز گفته است:

ما به دنبال کار با شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز برای ارائه این تکنولوژی مهم هستیم، تکنولوژی‌ای که اولین بار در چنین محصولاتی با این ابعاد و ظرفیت بالا بکار می‌رود.

پروژه تراک سلول سوختی موردبحث بخشی از برنامه معدن کاری بسیار بزرگی است که می‌خواهد تولید گازهای گلخانه‌ای را تا سال 2030 در حدود 30 درصد کاهش دهد. شرکت آنگلو امیدوار است به اهداف جاه‌طلبانه خود در معدن کاری پایدار دست یابد. این شرکت می‌خواهد خودروها الکتریکی شده از تراک های حمل مصالح بزرگ گرفته تا خودروهای مسافری و اتوبوس‌های کارمندان را وارد صنعت معدن کند. آنگلو همچنین به دنبال استفاده دوباره از این قوای محرکه برای ذخیره انرژی در کاربری‌های بعدی است.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری