مراقبت های بهداشتی و درمانی از منظر نامزدهای دموکرات انتخابات 2020


نامزد‌های انتخاباتی موافقند که دولت باید باقیمانده افراد فاقد بیمه را تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما‎‎‎،پایگاه اینترنتی نشریه پلیتیکو در مقاله‌ای به بررسی مسائل مهمی پرداخته است که در انتخابات داخلی حزب دموکرات آمریکا برای تعیین نامزد این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نقش مهمی ایفا می‌کند. این مسائل عبارتند از:
مراقبت‌های بهداشتی و درمانی
گسترش پوشش بیمه‌ای
طرح مراقبت‌های بهداشتی و درمانی مناسب یا همان طرح اوباماکر پوشش خدمات بهداشتی را در اختیار ۲۰ میلیون نفر دیگر از جمعیت آمریکا قرار داد. نامزد‌های انتخاباتی موافق این مسئله هستند که دولت باید اقدامات بیشتری را انجام دهد تا باقیمانده افراد فاقد بیمه را تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار دهد.
ولی با این حال اختلافاتی درباره نحوه دستیابی به این هدف وجود دارد. نامزد‌های پیشرو معتقدند دولت باید از طریق سیستم ”خدمات بهداشتی برای همه“، خدمات بیمه‌ای را برای اکثریت آمریکایی‌ها فراهم کند. آن‌هایی که معتقدند این سیستم بسیار پرهزینه خواهد بود خواستار افزایش تدریجی خدمات پوشش بیمه‌ای هستند و می‌گویند شرکت‌های بیمه گر خصوصی باید نقش بیشتری در این زمینه ایفا کنند.
سقط جنین
از زمانی که دیوان عالی آمریکا در سال ۱۹۷۳ حق سقط جنین را تایید کرد مسئله سقط جنین جزو مسائل بسیار جنجالی در آمریکا بوده است. نامزدی که بتواند به کاخ سفید راه پیدا کند می‌تواند درباره زمان و نحوه دستیابی زنان به این حق، تاثیر زیادی داشته باشد.
ایالت‌های آمریکا که متوجه شده اند دیوان عالی در دوره ریاست جمهور ترامپ به سمت ایدئولوژی راستگرایان متمایل شده است و به این دلیل، حقوق مربوط به سقط جنین در معرض تهدید قرار دارد، لذا دست به اقداماتی سریع در این زمینه زده اند. برخی از ایالت‌ها قوانین را تصویب می‌کنند که هدفشان ایجاد چالشی حقوقی برای نظریه سال ۱۹۷۳ دیوان عالی است. برخی ایالت‌ها نیز حمایت‌های قانونی را تدوین کرده اند تا در صورت لغو شدن نظریه سال ۱۹۷۳ دیوان عالی، سقط جنین امری قانونی باقی بماند.
دیوان عالی پاییز گذشته اعلام کرد محدودیت‌های ایالت ویرجینیا را برای سقط جنین مورد بازبینی قرار خواهد داد. در شرایطی که استدلال‌های شفاهی در این زمینه قرار است در تاریخ چهارم مارس صورت گیرد قضات دیوان عالی می‌توانند در اوج کمپین‌های انتخاباتی، در مسئله سقط جنین ورود کنند.
دموکرات‌ها مشتاق هستند به رای دهندگان به ویژه به زنان نشان دهند که از تصمیم سال ۱۹۷۳ دیوان عالی حمایت می‌کنند. با اینکه دموکرات‌ها درباره این اصل وحدت نظر دارند، ولی درباره میزان نقش دولت در ایجاد برخی محدودیت‌ها نظرات متفاوتی دارند.

هزینه دارو‌ها
هزینه دارو‌های تجویزی در آمریکا سال هاست که یک دغدغه اصلی برای اکثریت رای دهندگان فارغ از وابستگی‌های حزبی آن‌ها بوده و اغلب توانسته است از سایر مسائل مهم در عرصه سیاست‌های بخش بهداشت نظیر طرح اوباماکر پیشی بگیرد. مردم آمریکا اغلب در مقایسه با مردم سایر کشور‌های پیشرفته، هزینه بیشتری را برای دارو‌های تجویزی خود پرداخت می‌کنند؛ دلیل آن این است که در کشور‌های دیگر، دولت‌ها کنترل بیشتری روی هزینه‌های دارویی اعمال می‌کنند.
دموکرات‌ها عموما از اینکه دولت نقش بیشتری در زمینه کمک به کنترل افزایش قیمت دارو‌ها ایفا کند حمایت کرده اند. دموکرات‌ها خواستار مذاکره مستقیم سازمان ملی بیمه بهداشت عمومی (مدیکر) در زمینه قیمت دارو‌ها شده اند و یا اینکه درخواست کرده اند حق انحصاری دارو‌ها از بین برود تا رقابت بیشتری در زمینه تولید دارو‌های ارزان‌تر ایجاد شود. برخی نیز گفته اند قیمت دارو‌ها در آمریکا باید بر اساس قیمت دارو‌ها در کشور‌های دیگر باشد.

خدمات بهداشتی و درمانی برای همه
ایده وارد کردن همه افراد در آمریکا به درون یک طرح واحد بیمه بهداشتی تحت هدایت دولت که مزایای فراوانی برای افراد داشته باشد در ظرف چند سال توانست از مسئله‌ای حاشیه‌ای برای گروه‌های چپ گرا فراتر رفته و وارد بحث‌های اصلی سیاسی شود. با این که این طرح از حمایتی قوی در میان لیبرال‌های طرفدار این حزب برخوردار است رای دهندگان میانه روتر به شکلی وسیع درباره آن بدبین هستند.
در طول انتخابات درون حزبی، تعداد نامزد‌های مطرحی که در مسئله خدمات بهداشتی برای همه با سناتور برنی سندرز هم نظر بوده اند در حال کاهش بوده است. پیت بوتجج و برخی دیگر که قبلا از این سیاست حمایت کرده بودند، از آن فاصله گرفتند و طرح‌های جایگزین خود را مطرح کردند که هزینه‌های آن‌ها پایین‌تر است و در آن نقشی نیز برای شرکت‌های بیمه گر خصوصی تعبیه شده است.
تنها الیزابت وارن در زمینه حمایت کامل از این طرح در کنار سندرز باقی مانده است. وارن در ماه نوامبر در پاسخ به درخواست روزنامه نگاران و رقبای خود در زمینه چگونگی تامین هزینه این اصلاح ساختاری گسترده، یک طرح تامین مالی بیست هزار و پانصد میلیارد دلاری ارائه کرد. وارن بعدا جزئیات طرحی را برای انتقال به طرح خدمات بهداشتی برای همه ظرف یک دوره زمانی سه ساله ارائه کرد این در حالی است که سندرز می‌گوید وی سریعا و بلافاصله به دنبال اجرایی کردن این طرح خواهد بود.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم