سفر ربات مکعبی ناسا به ماه


سفر ربات مکعبی ناسا به ماه
شرکت راکت لب در جدید ترین اقدامات خود تصمیم دارد ربات مکعبی سازمان ناسا را به ماه (Moon) برساند تا به موفقیت فضانوردان در ماموریت آرتمیس کمک کند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، شرکت راکت لب در جدید ترین اقدامات خود تصمیم دارد ربات مکعبی سازمان ناسا را به ماه برساند تا به موفقیت فضانوردان در ماموریت آرتمیس کمک کند.

در ماموریت آرتمیس قرار است اولین زن فضانورد (Astronaut) جهان بهمراه برخی از فضانوردان مرد وارد تنها قمر زمین شوند و نشانه های حیات را مورد بررسی قرار دهند.

راکت لب در آزمایش سیستم «CAPSTONE» ( کیوب ست) با سازمان ناسا همکاری می کند تا آرزوهای این سازمان را در خصوص پرتاب فضاپیمای سرنشین دار به ماه برآورده کند؛« پیتر بک» موسس و رییس اجرایی شرکت راکت لب می گوید، ماهواره های کوچک نقش مهمی در علم و اکتشاف و همینطور فراهم کردن زیرساخت های ارتباطی و ناوبری برای حمایت از برگشت انسانها به ماه بازی می کنند.

اولین ربات مکعبی ناسا بامبل (Bumble) نام دارد و در ۱۴ ژوئن (۲۴ خردادماه) حرکاتی ابتدایی چون پرواز روبه جلو و چرخش را در ایستگاه بین المللی فضایی انجام داده و بعد از آن دو ربات دیگر نیز به این ایستگاه ارسال شد.

ربات مکعبی جدید سازمان فضایی آمریکا قرار است این دفعه به جای ایستگاه فضایی بین المللی به ماه برود تا با مسیریابی احتمال خطای فضانوردان را کاهش و آن ها را به پیروزی نزدیک کند.

شرکت راکت لب در سال ۲۰۰۶ میلادی در نیوزیلند تاسیس شد ولی بعدا مقر آن به «کالیفرنیا» منتقل شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امیر تتلو در زندان شعری در مدح امام علی (ع) سرود!