105 مقاله به نوزدهمین کنگره سالیانه اعصاب کودکان ایران ارسال شده است


105 مقاله به نوزدهمین کنگره سالیانه اعصاب کودکان ایران ارسال شده است

بندرعباس- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 105 مقاله به نوزدهمین کنگره سالیانه اعصاب کودکان و نوجوانان ایران ارسال شده است.

دکتر تیمور آقاملایی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این شمار مقاله رسیده، به دلیل محدودیت زمانی ۱۵ مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر در سه روز ارایه خواهد شد.

وی افزود: این کنگره که برای چهارمین سال پیاپی هرمزگان میزبان آن است، در هشت بخش پزشکی در قالب سخنرانی و چهار کارگاه آموزشی و پنل های تخصصی با حضور متخصصان مغز و اعصاب اطفال، متخصصان رشته های ژنتیک انسانی، بیوشیمی، روانپزشکان، پزشکان عمومی، طب فیزیک، پرستاران و کارشناسان توانبخشی برگزار خواهد شد.

آقاملایی زمان برگزاری این کنگره را ۳۰ بهمن تا دوم اسفندماه در جزیره قشم اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعات که در کنگره مورد بحث قرار خواهد گرفت، مقوله بسیار جدید پیوند سلول های بنیادی در کودکان با فلج مغزی است و براساس آزمایش های انجام شده تاکنون نتایج خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، انجمن علمی مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان ایران، واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان کودکان بندرعباس، انجمن صرع هرمزگان، مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری و کمیته تحقیقات دانشجویی برگزار می شود.

آقاملایی از جمله مهمترین محورهای این کنگوره را تشخیص و درمان، اختلالات حرکتی در کودکان، بیماری های نورو متابولیک و نورو ژنتیک درمان پذیر، نورو فیزیولوژی بالینی و الکترو انسفالگرافی ، کاربرد سلول های بنیادی در نورولوژی کودکان، نورو واسکولار و اختلالات هماتولوژِی در سکته مغزی کودکان و اختلالات عصبی تکاملی و چالشهای موجود عنوان کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

از پروژه تولید خوراک آبزیان جهاد دانشگاهی هرمزگان حمایت می کنیم