احکام انتصاب 27 امین موقوفات شاخص پنج استان کشور ابلاغ شد


احکام انتصاب 27 امین موقوفات شاخص پنج استان کشور ابلاغ شد

با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، احکام 27 نفر از امنای موقوفات شاخص استان‌های خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان و گلستان در محل سالن جلسات اداره کل اوقاف خراسان رضوی ابلاغ شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، احکام ۲۷ نفر از امنای موقوفات شاخص استان های خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان و گلستان در محل سالن جلسات اداره کل اوقاف خراسان رضوی ابلاغ شد.

حجت الاسلام «سیدمهدی خاموشی»، در این جلسه با بیان اینکه سازمان اوقاف نقش هادی و ناظر دقیق موقوفات را بر عهده دارد، گفت: قانون به اوقاف اجازه نصب امین برای موقوفات را داده است و وجود مباشر و امین برای موقوفات سبب بهره وری بیشتر از موقوفات می شود.

وی تصریح کرد: تعیین امین در ابتدا برای موقوفات شاخص و بزرگ انجام می شود و در ادامه برای سایر موقوفات کشور هم صورت می گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امنای موقوفات در موقوفاتی که دارای آب و اراضی کشاورزی هستند استخر احداث می کنند و با این کار اراضی تحت کشت را افزایش می دهند.در استخر ها نیر می توانند اقدام به پرورش ماهی کنند.

وی تصریح کرد: پرورش دام سبک و سنگین در اراضی موقوفه و تامین علوفه دام از اراضی کشاورزی همان موقوفه، از دیگر اقداماتی است که می توان در راستای افزایش بهره وری موقوفات انجام داد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: به کار گیری معتمدین بومی به عنوان امین موقوفه نقش موثری در احیا موقوفات دارد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از عکس ملکه زیبایی ایران / رزیتا دغلاوی نژاد را بشناسید؟ + بیوگرافی و عکس ها