اعتصاب کارگران یونانی در اعتراض به قانون تامین اجتماعی


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#top) از آنکارا، کارمندان و کارگران بخش دولتی یونان در اعتراض به لایحه جدید دولت این کشور در خصوص قانون تآمین...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، کارمندان و کارگران بخش دولتی یونان در اعتراض به لایحه جدید دولت این کشور در خصوص قانون تآمین اجتماعی، اعتصاب کردند.

در این اعتصاب ۲۴ ساعته که از ساعت ۰۶:۰۰ به وقت محلی امروز آغاز شده کارمندان و کارگران بخش حمل و نقل ریلی و دریایی؛ مدارس، بیمارستان‌ها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، کارکنان کنترل پروازها، بانک‌ها و قضات دادگستری شرکت کرده اند.
با شرکت خبرنگاران و روزنامه نگاران در این اعتصاب، شبکه‌های تلویزیونی اخبار پخش نکرده، روزنامه‌ها امروز منتشر نشده و خدمات اینترنتی با مشکل روبرو شده است. همزمان با این اعتصاب اعضای چندین سندیکای کارگری و کارمندی یونان با اجتماع در میدان سینتاگمای آتن که در نزدیکی پارلمان این کشور قرار دارد دست به تظاهرات زدند.
دولت یونان در قالب لایحه‌ای جدید تحت عنوان "دیجیتال کردن سازمان تآمین اجتماعی" قصد دارد میزان حق بیمه دریافتی از کارکنان را افزایش داده و پرداخت حقوق بازنشستگان را با نرخ تورم تنظیم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟