خشکسالی تولیدات کشاروزی استرالیا را کاهش داده است


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir) ، بر اساس آمارا‌هایی که سه شنبه منتشر شد، گرم‌ترین و خشک‌ترین سال در...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، بر اساس آمارا‌هایی که سه شنبه منتشر شد، گرم‌ترین و خشک‌ترین سال در استرالیا، کاهش تولید محصولات کشاورزی را به دنبال داشت.
وزارت کشاورزی استرالیا اعلام کرد که تولید محصولات کشاورزی از جمله ذرت خوشه ای، پنبه و برنج ۶۶ درصد کاهی یافته است. این میزان تولید از زمان تهیه اولین آمار‌های مربوط به محصولات کشاورزی در سال ۱۹۸۱ -۱۹۸۰ بی سابقه بوده است.
یک اقتصاددان و مسئول آمار‌های وزارت کشاورزی استرالیا در این خصوص گفت: در طول سال‌های متمادی، این کمترین میزان تولید تابستانی بوده است.
بارش‌های شدید از ابتدای فوریه در استرالیا، برای آسودگی خاطر کشاورزان دیر بود. در سال‌های اخیر خشکسالی، زمین‌های کشاورزی در استرالیا را با مشکل روبرو کرده است. اما سال ۲۰۱۹ از این نظر از سال‌های قبل بدتر بوده است.
میزان بارش‌ها نیز به طور بی سابقه‌ای کاهش یافته است. این میزان بارش از سال ۱۹۰۲ در استرالیا بی سابقه بوده است. دمای متوسط هوا نیز به طور متوسط دو دهم درجه افزایش یافته و از سال ۲۰۱۳ که پیش از این گرمترین سال در تاریخ استرالیا قلمداد می‌شد، گرم‌تر شده است. تولید محصولات کشاورزی تابستانه در حالی کاهش یافته است که کشاورزان استرالیایی در زمستان با کاهش ۵ درصدی تولیدات محصولات زمستان به ویژه تولید گندم مواجه شده بودند. استرالیا یکی از اصلی‌ترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی در جهان است. بخش کشاورزی ۳ درصد تولید ناخالص جهانی را به خود اختصاص داده است. از نظر کارشناسان، تغییرات آب و هوایی در خشکسالی و تشدید وخامت اوضاع در فصل‌های آتش سوزی را به دنبال داشته است. آتش سوزی‌ها در ۵ ماه گذشته ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های حاصلخیز شرقی و جنوبی استرالیا را نابود کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی