زنان سیستانی و بلوچ آماده مشارکت در سرنوشت کشور


زاهدان- ایرنا- زنان شیعه و سنی و فارس و بلوچ سیستان و بلوچستان که تاکنون...
زاهدان- ایرنا- زنان شیعه و سنی و فارس و بلوچ سیستان و بلوچستان که تاکنون هم پای مردان در مرزداری و توسعه و پیشرفت جامعه ایفای نقش کرده و در انتخابات شوراهای اسلامی وارد میدان رقابت شدند تا نشان دهند که مقتدرانه در صحنه حضور دارند اینک نیز آماده خلق حماسه‌ای دیگر در دوم اسفند و مشارکت در سرنوشت کشور خود شده‌اند.

به گزارش ایرنا حضور زنان در صحنه های مختلف از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که این قشر تلاشگر نه تنها همگام با مردان بلکه در صحنه هایی پیشگام تر از آنان حرکت کرده و از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب و نظامشان حفاظت می‌کنند.

نام نویسی ۲۳ زن داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان که ۱۴ نفر آنان تایید صلاحیت نهایی شدند نشان از بلوغ سیاسی و علاقه مندی این قشر به مشارکت در صحنه های سیاسی کشور است.

بانوان سیستانی و بلوچستانی تاکنون نشان داده اند که با ورود به هر صحنه ای بخوبی می توانند از آزمون آن سربلند بیرون بیایند، شرکت در انتخابات گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستای سیستان و بلوچستان برای رای دادن و کسب آرا اکثریت نقش و جایگاه بانوان را در صحنه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به شایستگی نشان داد بطوریکه در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حدود ۱۴۰۰ نفر از بانوان این استان داوطلب نمایندگی شده بودند که ۴۱۵ نفر آنان با رای مردم به شوراها راه یافتند.

اگر در گذشته زنان و دختران سیستانی و بلوچستانی تنها در اندیشه خانه‌داری و همسر و فرزندداری بوده و برخی از آنان حتی اجازه تحصیل نداشتند امروزه بسیاری از کرسی های دانشگاه و نهادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از آن خود کرده و برای توسعه و پیشرفت استان و کشور خود بعضا از مردان پیشی گرفته و شوق و اشتیاق زیادی برای نقش آفرینی در صحنه های مختلف دارند تا نشان دهند که هیچ تفاوتی بین زن و مرد در نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

زنان سیستانی و بلوچ آماده مشارکت در سرنوشت کشور

یکی از بانوان سیستان و بلوچستانی گفت: سپردن مسوولیت‌های مختلف از جمله معاون استانداری، فرمانداری، بخشداری، شهرداری، مدیرکل و سایر مدیریت ها به زنان و باز گذاشتن درهای اعتماد به روی این قشر فعال در دولت تدبیر و امید منجر به مشارکت بالای آنان در حوزه ها و زمینه‌های مختلف به ویژه اعتماد کردن مردم برای سپردن نمایندگی در شوراها و مجلس شورای اسلامی به زنان شده است.

سمانه رخشانی افزود: بانوان این استان همواره در صحنه های مختلف توانمندی خود را به نمایش گذاشته و اکنون نیز آماده نقش آفرینی در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

شماری از بانوان سیستانی و بلوچستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام آمادگی برای حضور در انتخابات از تمامی بانوان هموطن خواستند دوشادوش یکدیگر با حضور در صحنه انتخابات ضمن حمایت از آرمان‌های انقلاب دشمنان نظام اسلامی را که درصدد کمرنگ کردن حضور مردم در این صحنه هستند، ناامید و مایوس کنند.

اسماء ریگی یکی از بانوان زاهدانی اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان بویژه زنان و دختران این خطه از میهن اسلامی با حضور کم نظیر خود در پای صندوق‌های رای یک بار دیگر با آرمان‌های امام راحل، شهدای عزیز و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کرده و با انداختن هر رای در صندوق مشت محکمی بر یاوه گویی ها و توطئه های دشمنان می زنند.

وی گفت: باید قدر این انقلاب و امنیتی که در کشور حاکم است را بدانیم و شرکت در انتخابات نشانه قدردانی از این نعمت بزرگ است.

یکی از دختران رای اولی زاهدان گفت: حضور در انتخابات به معنای ایستادگی پای انقلاب، آرمان‌های نظام و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

پونه سراوانی افزود: زنان و دختران ایرانی همگام با مردان با حضور حداکثری خود در انتخابات مجلس نشان خواهند داد که توطئه ها و تلاش های دشمنان برای کم رنگ کردن حضور مردم در این صحنه هیچ تاثیری در اراده پولادین آنان در حمایت از انقلاب و نظام ندارد.

وی ادامه داد: دشمنان ملت ایران به انتخابات دوم اسفند امسال چشم دوخته اند و مردم ما با هر رای خود در این انتخابات تیری بر چشم دشمنان می زنند تا فکر توطئه علیه نظام و انقلاب ما را نکنند.

شهروند دیگری نیز گفت: ملت با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی هیچگاه فریب حربه‌های تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه را نخواهند خورد و دوم اسفند یکبار دیگر صحنه وحدت و همبستگی در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهند.

فرزانه اکبریان افزود: ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران با حضور پرشور و حداکثری خود در پای صندوق‌های رای با آرمان‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تجدید بیعت خواهند کرد.

مریم شه‌بخش یکی از بانوان اهل سنت نیز اظهار داشت: دشمنان ملت ایران که با تحریم های ظالمانه خود مشکلات اقتصادی برای مردم ما ایجاد کرده اند از همین حربه برای کمرنگ کردن مردم در انتخابات استفاده می کنند اما باید بدانند این مردم بیدی نیستند که از هر بادی بلرزند بلکه اگر در سخت ترین شرایط اقتصادی و معیشتی قرار داشته باشند بازهم از آرمانهای انقلاب و رهبر فرزانه خود دست برنمی دارند و تا آخرین نفس بر عهد و پیمان خود ایستاده اند.

وی گفت: زنان سیستان و بلوچستان همانگونه که تاکنون در راهپیماییها و انتخابات حضور چشمگیری داشتند یک بار دیگر با شرکت پرشور خود در پای صندوق های رای به دشمنان ثابت می‌کنند که در تحقق آرمان‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی همه با هم همدل و هم قسم هستند.

زنان سیستانی و بلوچ آماده مشارکت در سرنوشت کشور

یکی از بانوان بلوچ گفت: مشارکت حداکثری و انتخاب افرادی اصلح برای مجلس شورای اسلامی می‌تواند بسترساز شرایط ممتاز حضور ایران در عرصه‌های بین المللی باشد و این انتخاب به تداوم شکست دشمنان منجر خواهد شد.

پروانه کهرازهی بیان کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای نقش تعیین کننده‌ای در امنیت ملی و بین‌المللی دارد.

شهناز براهویی نیز گفت: همه باید با حضور در پای صندوق‌های رای زمینه خنثی‌سازی نقش‌ه های دشمنان را فراهم کنیم.

وی افزود: ‏از تمام ملت ایران به ویژه بانوان درخواست می‌کنم به پای صندوق‌های رای آمده و مشت محکمی بر دهان دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب بکوبند.

عصمت دهمرده یک شهروند سیستانی نیز گفت: شرایط و حضور مردم در این انتخابات بسیار تعیین کننده است و پیام های مختلفی را برای جهانیان خواهد داشت.

وی افزود: شیر زنان سیستانی و بلوچ از سالیان متمادی بویژه در ۴۰ سال گذشته همگام با مردان خود در جبهه های مقابله با دشمنان و حمایت از انقلاب و رهبری مقتدرانه حضور داشته و این مسیر سعادت را ادامه خواهند داد.

تعدادی از رای اولی‌ها نیز از اینکه قرار است اولین بار در سرنوشت کشور خود سهیم باشند بسیار خوشحال بودند.

یکی از دختران زاهدانی گفت: حضور ما رای اولی‌ها در پای صندوق های رای دشمنان را ناامید خواهد کرد.

پریزاد گمشادزهی افزود: اقتدار ملی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند و باید این اقتدار با حضور مردم حفظ شود.

فاطمه شیبک رای اولی دیگری نیز گفت: جوانان این مرز و بوم با حضور پرشور در انتخابات نشان می دهند که رهرو نسل های اول و دوم انقلاب هستند و هیچ فاصله ای بین نسل های انقلاب وجود ندارد.

وی ادامه داد: براساس فرموده رهبرم هرکس به ایران و امنیت آن علاقه‌مند است باید در انتخابات شرکت کند.

زنان سیستانی و بلوچ آماده مشارکت در سرنوشت کشور

یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۱۴ نفر واجد شرایط رای دادن در سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲۲ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه این استان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نهایی شدند.

علی زینی‌وند گفت: در این دوره بخش عمده ای از انتخابات با فرایند تمام الکترونیک صورت می‌گیرد و در تمام هزارو ۶۸۹ شعبه اخذ رای به همین تعداد دستگاه‌های مکانیزه احراز هویت در اختیار شعب قرار گرفته که کاربران و متولیان نیز آموزش‌های لازم را به صورت کامل فراگرفته اند.

وی افزود: برای رای دادن به وسیله این دستگاه‌ها همه شهروندان واجد شرایط باید کارت ملی و شناسنامه به همراه داشته باشند و در واقع اگر به هردلیل موجهی مانند تعویض یا مفقودی نتوانستند کارت ملی ارائه دهند توصیه می‌کنیم حتما شماره ملی خود را داشته باشند زیرا بدون شماره ملی و کارت ملی احراز هویت نخواهند شد و رای گیری آنان ممکن نیست.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده در این دوره هیچگونه امکان رای تکراری وجود نخواهد داشت و دستگاه‌های الکترونیکی به صورت آنلاین احراز هویت می‌کنند و روی سیستم جامع وزارت کشور، ثبت احوال و استانداری ها نشان داده می‌شود و در واقع رای دادن در این دوره کاملا اطمینان بخش و شفاف است.

وی گفت: در تمامی شعب اخذ رای تدابیر لازم، پیش بینی ها، تدارک و پشتیبانی اندیشیده شده و در حدود ۴۷ هزار نفر فرایند اجرایی برگزاری انتخابات را در استان انجام می‌دهند تا انتخاباتی سالم، پرشور و شفاف و رقابتی و امن در استان همدوش سایر نقاط کشور برگزار شود.

زینی‌وند افزود: تعداد واجدان شرایط رای دادن یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۱۴ نفر است که از این تعداد ۱۴۸ هزارو ۳۹۰ نفر رای اولی هستند و امیدواریم مردم مشارکت بالایی داشته باشند.

استان سیستان و بلوچستان دارای ۸ کرسی از ۶ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه زابل ۲ نفر، زاهدان ۲ نفر، خاش یک نفر، سراوان یک نفر، ایرانشهر یک نفر و چابهار یک نفر است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته