دکتر پرویز وحدانی: همه می‌توانند به کرونا مبتلا شوند/ از رفتن به مجامع متراکم خودداری شود/ هر کسی در هر بیمارستانی است باید فکر کند مریض آلوده به ویروس آنجاست


دکتر پرویز وحدانی: همه می‌توانند به کرونا مبتلا شوند/ از رفتن به مجامع متراکم خودداری شود/ هر کسی در هر بیمارستانی است باید فکر کند مریض آلوده به ویروس آنجاست

شفقنا زندگی-یک متخصص بیماری های عفونی اظهار داشت: همه در مورد ابتلا به بیماری کرونا ویروس در شرایط یکسانی قرار دارند بخصوص افرادی با ایمنی ضعیف که از شانس بالایی در آلوده شده به ویروس برخوردارند. دکتر پرویز وحدانی، متخصص بیماری های عفونی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا زندگی در خصوص موارد پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: فقط […]

دکتر پرویز وحدانی: همه می‌توانند به کرونا مبتلا شوند/ از رفتن به مجامع متراکم خودداری شود/ هر کسی در هر بیمارستانی است باید فکر کند مریض آلوده به ویروس آنجاست

شفقنا زندگی-یک متخصص بیماری های عفونی اظهار داشت: همه در مورد ابتلا به بیماری کرونا ویروس در شرایط یکسانی قرار دارند بخصوص افرادی با ایمنی ضعیف که از شانس بالایی در آلوده شده به ویروس برخوردارند.

دکتر پرویز وحدانی، متخصص بیماری های عفونی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا زندگی در خصوص موارد پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: فقط باید اصول و استاندارد ها را رعایت کرد. دست ندهیم و روبوسی نکنیم و همدیگر را بغل نکنیم. دستها مرتبا باید با صابون شسته شود و به هرجایی دست زدیم باید دست ها را بشوییم و به چشم و گوش و دهان نبریم. از همه مهمتر نباید در مکان های شلوغ تردد کرد و خدای ناکرده به مجرد مشاهده کوچکترین علامت مثل علایم سرماخوردگی و آب ریزش از بینی و سرفه و تب و لرز و علایم گوارشی مثل استفراغ و بیرون روی باید به پزشک مراجعه کرد و تحت نظر بود.

همه می توانند به کرونا مبتلا شوند

وی در خصوص سن و جنسیت ابتلا به کرونا ویروس اظهار داشت: همه می توانند این بیماری را بگیرند مگر اینکه یک شرایط ایمنی در مورد بچه های کوچک وجود داشته باشد. ولی همه در مورد ابتلا به این بیماری در شرایط یکسانی قرار دارند بخصوص افرادی با ایمنی ضعیف که از شانس بالایی در آلوده شده به ویروس برخوردارند.

بچه های کودکستانی را به کودکستان نفرستند

دکتر وحدانی در مورد اینکه آیا در مورد مهد کودک ها و مدارس دستور العمل های بهداشتی خاصی وجود دارد؟ گفت: من پیشنهاد می کنم در چنین شرایطی که بیماری شیوع بیشتری پیدا می کند بچه های کودکستانی را به کودکستان نفرستند و در منزل از آنها نگهداری کنند چون به ریسکش نمی ارزد.

وی در مورد اینکه چه روش درمانی برای کرونا پیشنهاد می شود؟ تصریح کرد: هنوز درمان خاصی ذکر نکرده اند و تا اینجا مثل سارس درمان می شود و درمان تازه ای ندارد.

از سفر های غیر ضروری و رفتن به مجامع متراکم خودداری شود

این متخصص بیماری های عفونی افزود: به نظر من باید احتیاط زیادی کرد و حداکثر دقت را منظور داشت و از سفر های غیر ضروری و رفتن به مجامع متراکم و جاهایی که ترافیک انسانی بالاست از جمله مترو خودداری شود.

هر کسی در هر بیمارستانی است باید فکر کند مریض آلوده به ویروس آنجاست

دکتر وحدانی در پاسخ به این سوال که در مورد استانداردهای بیمارستانی چه پیشنهادی دارید؟ گفت: هر کسی در هر بیمارستانی است باید فکر کند مریضی آلوده به ویروس آنجاست و حداکثر دقت را منظور کند. پروتکل های خاص در چنین شرایطی باید توسط وزارت بهداشت منتشر شود و این اوراق باید در معرض دید مردم باشد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل