ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی اسلام‌آبادغرب تخریب شد


ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی اسلام‌آبادغرب تخریب شد

کرمانشاه- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی روستای «کریم حاصله» از توابع بخش مرکزی اسلام‌آبادغرب خبر داد.

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: به دنبال گزارش واصله مبنی بر ساخت و ساز غیرمجاز در حریم بافت تاریخی روستای «کریم حاصله» از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام آباد، این موضوع از سوی یگان حفاظت پیگیری شد.
او افزود: مالک این ساختمان بدون هماهنگی و مجوز اداره کل میراث فرهنگی در حریم بافت تاریخی اقدام به ساخت و ساز کرده بود.
سرهنگ ایمان پور اظهارداشت: حریم قانونی و اجرایی میراث فرهنگی، حریم‌های آثار و بافت تاریخی را در بر می‌گیرد و طبق ضوابط میراث فرهنگی از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم بافت تاریخی جلوگیری و با مالک برخورد می‌شود.
او ادامه داد: با انجام اقدامات قانونی و با حضور ضابطین قضایی و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، یک هزار متر دیوار و ساخت و ساز غیرمجاز تخریب و تذکر لازم در خصوص هرگونه ساخت و ساز داده شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در خاتمه تاکید کرد: یگان حفاظت این مجموعه در راستای وظیفه ذاتی و ضوابط خاص و مصوب بارها در قالب ضابطین خاص دادگستری و همچنین کارشناسان باستان‌شناسی با مالکین و منتفعین املاک جهت هرگونه ساخت و ساز، راهنمایی و مشورت لازم را ارایه کرده است.
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، دارای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اخت‌الرضا» و «شب»؛ تدارک تلویزیون برای آنتن آخر هفته