استاندار کرمانشاه: ورودی و خروجی سدهای استان تحت کنترل است


استاندار کرمانشاه: ورودی و خروجی سدهای استان تحت کنترل است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به بارندگی های قابل توجه پیش رو گفت: ورودی و خروجی سدهای استان توسط آب منطقه ای کاملا تحت کنترل و مدیریت باشد.

هوشنگ بازوند شامگاه دوشنبه در نشست ستاد بحران افزود: فرمانداران در ۴۸ ساعت پیش رو بصورت میدانی بحران احتمالی را مدیریت کنند.

وی با اعلام اینکه ارتش، بسیج و سپاه مثل همیشه به یاری دستگاه‌های خدمات رسان خواهند آمد و کمک خواهند کرد، افزود: هلال احمر نیز در صورت لزوم کمک ها و لوازم امدادی را در اسرع وقت در دسترس مردم قرار دهد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مدیران استان در صورت وقوع سیل از تجارب قبلی بخوبی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری های استان بصورت دقیق منازل واقع در حریم رودخانهها را آگاه کرده و اگر لازم شد با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط نسبت به جابجایی آنها اقدام کنند.

بازوند گفت: پیش بینی ها حاکی از حجم بارش ها به میزان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلی متر در سطح استان است که به نظر می‌رسد با اقدامات پیش بینی شده و همکاری مردم در استان دچار مشکل حاد و غیرقابل حل نخواهیم شد.

استاندار کرمانشاه گفت:همه این موارد در حالی توصیه می شود که موکدا به مردم یادآور می شود که نگرانی به خود راه نداده و خدمتگزاران خود را برای اجرای اقدامات یاری داده و مطمئن باشند که مثل گذشته با تمام توان در کنارشان خواهیم بود.
سیلاب فروردین ۹۸، رودخانه های قره‌سو و گاماسیاب طغیان کرد و ده‌ها منزل مسکونی واقع در حریم این رودخانه ها در شهرستان های کرمانشاه و هرسین و صحنه زیر آب رفت و مردم خسارت‌های بسیار دیدند.
بنابر اعلام استانداری کرمانشاه در فروردین امسال براثر بارش‌های فراوان و جاری شدن سیل، هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به این استان وارد شد که بخش قابل توجهی از آن مربوط به بخش کشاورزی است.

جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا سکونت دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


یک استان پشت یک تیم