سرپرست فرمانداری دیلم بوشهر: انتشار اطلاعات غلط و شایعه در مورد کرونا پیگرد قانونی دارد


سرپرست فرمانداری دیلم بوشهر: انتشار اطلاعات غلط و شایعه در مورد کرونا پیگرد قانونی دارد

گناوه - ایرنا - سرپرست فرمانداری دیلم استان بوشهر گفت: با اشخاص حقیقی و حقوقی که نسبت به شایعه و نشر اطلاعات غلط در مورد شیوع ویروس بیماری کرونا اقدام کنند، برخورد قانونی می‌شود.

احمد دشتی روز سه شنبه در نشست ستاد پیشگیری ،هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران با محوریت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی افزود: هرگونه انتشار اخبار و اطلاع رسانی درباره شیوع ویروس بیماری کرونا باید از شبکه بهداشت و درمان انجام شود.

وی اظهارداشت: مجموعه بیمارستان، شبکه بهداشت و درمان به منظور جلوگیری از انتشار شایعه و اطلاعات غلط به جامعه که بار روانی ایجاد خواهد کرد، نشستی با فعالان اجتماعی و اصحاب رسانه برگزار تا به مردم اطلاع رسانی کنند.

سرپرست فرمانداری دیلم با بیان اینکه تعطیلی مدارس و فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، آموزشی و مذهبی به مظور پیشگیری از این بیماری است، گفت: از خانواده‌ها انتظار داریم دراین زمینه نهایت همکاری را داشته باشند و به فرزندان خود جز در مواقع ضروری اجازه خروج از منزل ندهند.

وی افزود: مدیران اصول مدیریتی را در بحران اولویت اول خود قرار داده و برای برون رفت از مشکلات باید تیم‌های کارشناسی علت یابی و درحل آن مجدانه بکوشیم.

دشتی گفت: نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید در شرایط بحرانی به وظایف خود عمل کنند تا با حفظ آرامش و محور قراردادن وحدت و همدلی و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و فعالان اجتماعی از این وضعیت عبور کنیم.

وی افزود: حفظ سلامت و جان مردم مهم و پر اهمیت است و تمامی دستگاه‌های اجرایی امکانات و تجهیزات را باید دراختیار مدیریت بحران قرار دهند و در این زمینه هیچگونه کوتاهی و سهل انگاری پذیرفته نیست.

سرپرست فرمانداری دیلم بیان کرد: اگرچه کمبودها، نواقص و مشکلات در برخی حوزه‌ها بویژه سلامت وجود دارد اما باید با استفاده از ظرفیت موجود در پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا استفاده کنیم.

وی گفت: حوزه بهداشت و سلامت شهرستان دیلم به صورت روزانه نسبت به رصئ و اعلام آخرین وضعیت اقدام و موارد پیشگیرانه نسبت به این بیماری را به مردم گزارش دهد.

دشتی بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، شوراها و دهیاران روستاهای شهرستان مکلف هستند با جهاد کشاورزی به منظور مبارزه با هجوم ملخ صحرایی همکاری لازم کنند.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج