ماسک‌زدن برای چه کسانی ضروری است؟


ماسک‌زدن برای چه کسانی ضروری است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان معتقد است که تنها مبتلایان، بیماران  و کادر درمان نیازمند استفاده از ماسک هستند و الزامی به استفاده همه آحاد مردم از ماسک نیست.

دکتر نوید دانایی در نشست مدیران استان اظهار کرد: نوع رفتار تک تک ما در کنترل بیماری‌ها و از جمله در کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس بسیار مهم و حائز اهمیت است.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: این‌که گمان کنیم کرونا ویروس به سمت ما نخواهد آمد، فکر درستی نیست. بلکه باید تدبیر کرد و راه‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس را فراگرفته و آموزش دهیم.

وی افزود: در همه حال باید آمادگی مقابله با انواع تهدیدات در حوزه سلامت را داشته و تدابیر لازم برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها را بیندیشیم و مدیران به همکاران و کارکنانی که دچار علایم مشکلات تنفسی می‌شوند، سخت نگرفته و در نظر داشته باشند که آسیب حضور افراد بیمار به مراتب بیشتر از عدم حضور آن‌هاست.

دکتر دانائی تاکید کرد: در بحث جهانی کرونا، 20 درصد از مبتلایان در مراکز درمانی بستری شده و 80 درصد به‌سادگی مداوا می‌شوند و تنها دو درصد از ابن افراد دچار مشکلات حاد می‌گردند.

این پزشک فوق‌تخصص با بیان اینکه تنها دو درصد افراد حامل کروناویروس دچار مشکل می‌شوند خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد این دو درصد حامل کروناویروس نیز بالای هشتاد سال سن دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: مراقبت از خود و خانواده می تواند در کاهش شیوع این ویروی تاثیر زیادی داشته باشد .

وی با بیان اینکه باید همگی تلاش کنیم تا فرآیند انتقال ویروس را قطع کنیم ادامه داد: باید به منظور کاهش میزان شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا کاهش برگزاری جلسات و اجتماعات بزرگ و یا کوتاه ‌تر کردن زمان آنها و همچنین رعایت نکات بهداشت و نظافت فردی را با جدیت بیشتری مدنظر قرار دهیم.

این عضو کارگروه مدیریت بحران استان با تاکید بر شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، گفت: این روزها همه فشار می‌آورند که به ماسک و مایع ضد عفونی دسترسی پیدا کنند، این در حالی است که غیر از بیماران و افراد مسئول درمان، ضرورتی به استفاده از ماسک نیست و لذا این مهم باید اطلاع‌رسانی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با اشاره به شرایط خاص جامعه یادآوری کرد: این روزها، روزهای حساسی برای کشور است و باید همه کمک ‌کنیم که مشکلات موجود برطرف شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول