فرماندار خبر داد: تلف شدن 25 رأس گوسفند در روستای دهنوش اسدآباد


فرماندار خبر داد: تلف شدن 25 رأس گوسفند در روستای دهنوش اسدآباد

فرماندار شهرستان اسدآباد از تلف شدن 25 رأس گوسفند در یکی از واحدهای سنتی روستای دهنوش این شهرستان بر اثر بارش های شب گذشته خبر داد.

مجید درویشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود اطلاع رسانی های انجام شده از طریق رسانه ها و فضای مجازی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه به منظور مواجهه با بارش های سیل آسا هفته جاری به دامداران و کشاورزان متأسفانه یکی از واحدها و اصطبل های روستایی در روستای دهنوش به علت سنتی بودن و شدت باران شب گذشته تخریب شده و بر اثر این تخریب تعداد ۲۵ رأس از گوسفندان این واحد سنتی تلف شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اثر شدت بارش های سیل آسا در اواسط شب گذشته سه روستای نصرت آباد، دولت آباد ونجف آباد دچار آبگرفتگی شده بودند، افزود: با حضور به موقع آبگرفتگی این روستاها با همکاری مدیریت بحران شهرستان و معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری و بخشداری و دستگاه های مدیریت بحران مرتفع شد.

درویشی خاطرنشان کرد: خوشبخانه خسارت های بارش باران سیل آسا در شهرستان چندان نبوده و تاکنون گزارشی در رابطه با خسارت ها در این شهرستان گزارش نشده است.

وی در پایان اعلام کرد: لایروبی های نقاط حادثه خیز و حساس انجام شده و رودخانه های شهرستان از نقش مؤثری در خسارت های جزئی بارش های شب گذشته برخوردار بوده است.

این در حالیست که فرماندار شهرستان اسدآباد شامگاه گذشته گفت: در بارندگی های سیل آسای دو روز گذشته در اسدآباد خوشبختانه هیچ خسارت و حادثه ای وجود نداشته و گزارش نشده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اسدآباد، مجید درویشی بیان کرد: بنا به اخطارهای اعلام شده از سوی هواشناسی و وزارت کشور و استانداری در چند اخیر بارندگی داشته و داریم و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد که در همین راستا پیش از آغاز بارش ها همه دستگاه های اجرایی مرتبط شهرستان آماده مواجهه با این بارش ها بودند.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی از وضعیت بارش های سیل آسا در سطح شهر و روستاهای اسدآباد اظهار کرد: تمامی اعضای مدیریت بحران شهرستان در آمادگی کامل به سر برده و تمامی نقاط حادثه خیز شهرستان تحت کنترل قرار دارند و هیچ گونه مشکل خاصی وجود ندارد و در صورت وقوع هر گونه مشکل خاصی به موقع برای مرتفع شدن امر اقدام خواهد شد.

درویشی با بیان اینکه در حال حاضر آب ناشی از بارش های باران در سطح رودخانه های شهرستان با حجم قابل توجهی به صورت روان در حرکت قرار دارد، یادآور شد: امسال در مواجهه با مواقع بحران احتمالی سیل به منظور اقدامات پیشگیرانه ۳۷ کیلومتر از نقاط حادثه خیز و حساس رودخانه های سطح شهرستان لایروبی شدند که برخی از این رودخانه ها بیش از ۴۰ سال بود که لایروبی نشده بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شش میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان فرودین ماه امسال شهرستان پرداخت شده است، گفت: در بارندگی سیل آسای فرودین امسال ۱۷میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی اسدآباد وارد شد که در این رابطه ۲۱۷۳ پرونده تشکیل شد و تاکنون ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...