پویش نهال به جای سبزه در همدان آغاز شد


پویش نهال به جای سبزه در همدان آغاز شد

همدان- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: پویش نهال به جای سبزه در این شهر آغاز شده و شهروندان می‌توانند نهال‌های خود را از مراکز پیش‌بینی شده دریافت کنند.

وحید علی‌ضمیر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این پویش در راستای مشارکت عمومی و حضور سبز شهروندان جهت ترویج فرهنگ درختکاری، جلوگیری از اسراف و هدر رفت آب و هزاران تن بذر خوراکی و غلات اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پویش نهال به جای سبزه تا ۱۰ اسفند ادامه دارد تاکید کرد: بذر درخت افرا و کود کمپوست به صورت رایگان در محل پارک مردم، مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز با همکاری شورای هماهنگی سمن های محیط زیست و منابع طبیعی استان همدان توزیع می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: شهروندان به جای سبزه عید، نهال های کوچکی در سفره هفت سین سال ۹۹ داشته باشند.

علی ضمیر با بیان اینکه سلامت محیط زیست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه است، گفت: موضوع محیط زیست و حفاظت از آن از جمله مطالبات و انتظارات مردمی از مدیریت شهری است و در این راستا حفظ و گسترش فضای سبز شهری در کیفیت زیست شهروندان موثر است.

وی با اشاره به کاشت هشت هزار اصله نهال مثمر تا پایان اسفندماه، گفت: شهروندان متقاضی کاشت نهال رایگان در منازل خود می‌توانند برای ثبت‌نام غیر حضوری از طریق سایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری به نشانی simasabz.hamedan.ir تا ۱۲ اسفند ماه نهال رایگان درخواست کنند.

وی گفت: همکاران در مجموعه شهرداری نسبت به کاشت نهال در جلوی درب هر منزل با توجه به وسعت باغچه و نظریه کارشناس اقدام می کنند.

علی ضمیر اضافه کرد: باغداران واقع در محدوده شهر همدان نیز می توانند با مراجعه حضوری با ارائه سند مالکیت و کارت شناسایی حداکثر تا ٢٠ اصله نهال مثمر دریافت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: در همین راستا علاوه بر آگاهی رسانی عمومی از طریق بیلبوردها و تلویزیون های شهری و نصب بنر در محل‌های پر تردد، به همشهریان اطلاع رسانی انجام شده است.

وی ادامه داد: روز پنج شنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح نیز کاشت نهال توسط جمعی از مسوولان در پارک مردم انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین