نقش «کرسی بین المللی تلاوت قرآن کریم» در معرفی چهره قرآنی «حافظ»


نقش «کرسی بین المللی تلاوت قرآن کریم» در معرفی چهره قرآنی «حافظ»

آیت الله دژکام گفت: برگزاری موثر رویداد «کرسی بین المللی تلاوت قرآن کریم» در حافظیه در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، به شهر شیراز جلوه قرآنی می دهد و چهره قرآنی «حافظ شیرازی» را بهتر و بیشتر به جهانیان معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام» در جلسه برنامه ریزی برگزاری «کرسی بین المللی تلاوت قرآن کریم» در حافظیه در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: برای برگزاری این کرسی بین المللی، باید نگاه و هدف خود را مشخص کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: کار در زمینه قرآن کریم، گستره وسیعی دارد که شامل آموزش و حفظ قرآن، علوم و معارف قرآن، هنرهای قرآنی و ... است که عرصه هر کدام نیز بسیار گسترده است و تلاوت قرآن کریم نیز، یک کار کاملا هنری است.

وی اضافه کرد: امروزه بحث تلاوت قرآن کریم در کشور ما چندان مورد توجه ویژه نیست و گرچه سازمان هایی همچون اوقاف تلاش هایی می کنند اما در بحث تلاوت، کافی نیست در حالیکه مقام معظم رهبری به تلاوت اهمیت فراوان داده و فرموده اند که جاذبه تلاوت قرآن کریم حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به شخصیت «حافظ» عنوان کرد: «حافظ» به خاطر حفظ و تلاوت قرآن در روایت های مختلف به این نام معروف شده و این ویژگی در حافظ وجود داشته است.

آیت الله دژکام تصریح کرد: «حافظ» یک شخصیت بین المللی است اما شخصیت او آنچنان که لازم است با نام قرآن شناخته نمی شود در حالیکه خودش گفته است که «هرچه دارم و هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم».

وی افزود: حالا که ما می خواهیم یک رویداد بین المللی قرآنی داشته باشیم، در کنار آن به معانی عرفانی و ادبی اشعار «حافظ» نیز اشاره می شود و از هنر دست خطاطان شیرازی نیز در این برنامه استفاده خواهد شد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: اصرار داریم که این رویداد به لحاظ محتوا و غنای کار در سطحی باشد که نمود بین المللی نیز داشته باشد و در ادامه به یک برند و نشان معتبر مذهبی و فرهنگی برای شهر شیراز تبدیل شود.

وی با دعوت از سازمان های مختلف در برگزاری این کرسی بین المللی، گفت: از ارگان های مختلف در سطح شهر شیراز همچون شهرداری، میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما انتظار داریم که پای کار بیایند.

آیت الله دژکام افزود: مسئولان ارشد شهری و استانی باید این کار را مربوط به حیثیت شهری شیراز بدانند و برای غنای هرچه بیشتر این برنامه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به شخصیت «حافظ» گفت: پشت ظاهر «حافظ شیرازی» و اشعاری که دارد یک عمق عرفانی و قرآنی عجیبی خفته است.

وی ادامه داد: در کشور ما اساتیدی که می توانند وارد این عرصه شوند و به این مسائل به صورت صحیح و بدون انحراف بپردازند، وجود دارند که باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

آیت الله دژکام، برگزاری این رویداد فرهنگی، موقعیت و ظرفیت مناسبی برای شهر شیراز دانست و عنوان کرد: برگزاری موثر این رویداد در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، به شهر شیراز جلوه قرآنی می دهد و چهره قرآنی «حافظ شیرازی» را بهتر و بیشتر به جهانیان معرفی می کند.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی