برنامه‌ریزی برای تولید روزانه 22 تن مواد ضدعفونی در کرمانشاه


برنامه‌ریزی برای تولید روزانه 22 تن مواد ضدعفونی در کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه اعلام کرد که بزودی با راه‌اندازی 2 واحد تولیدی روزانه 22 تن مواد ضدعفونی در استان تولید خواهد شد.

محسن دارابی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کمبود موادبهداشتی در بازار، مجوزهای لازم به منظور راه اندازی ۲ واحد تولیدی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان صادر شده است.
وی افزود: این واحدهای صنعتی در روزهای آینده خط های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده خود را راه اندازی و محصولات خود را به بازار عرضه خواهند کرد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه افزود: یکی از این واحدها می‌تواند روزانه ۶ تن محلول ضدعفونی و ۲ تن ژل ضدعفونی دست تولید کند.
دارابی عنوان کرد: واحد دیگر روزانه ظرفیت تولید ۱۰ تن ژل ضدعفونی دست را دارد و دستگاه موردنیاز تولید موردنظر برای تولید ماسک را نیز خریداری کرده است.
وی با بیان اینکه چهار واحد صنعتی ظرفیت تولید موادبهداشتی را دارند، گفت: اقدامات لازم به منظور ایجاد خط تولید مواد بهداشتی موردنیاز در این واحدها انجام شده است و به زودی آنها نیز خط تولید خود را راه‌اندازی خواهند کرد.
رییس سازمان صمت کرمانشاه تاکید کرد: پس از عرضه محصولات واحدهای تولیدی محصولات بهداشتی کرمانشاه به بازار این استان قیمت های کاذب ایجاد شده در رابطه با ماسک و مواد ضدعفونی کننده کاهش پیدا خواهد کرد.
دارابی افزود: اکنون ۱۳ واحد تولید ماسک در سطح کشور داریم که روزانه ۵۰۰ هزار ماسک تولید می کنند و برای توزیع در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهند.
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون پنج نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که یک نفر از آنان فوت کرده است.
آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ۹۷۸ نفر است که ۱۷۵ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و ۵۴ نفر هم فوت کرده‌اند.
پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و هجوم مردم برای خرید اقلام بهداشتی و برخی مواد خوراکی باعث شد که بازار سودجویان گرم و قیمت ها افزایش پیدا کند به شکلی که در این روزها، کالاهایی همچون مواد ضدعفونی کننده مانند ماسک، و الکل سفید در بازار کمیاب شده و قیمت هایی نجومی پیدا کرده اند.
در این روزها ماسک های ۵۰۰ تومانی یک بار مصرف تا حدود چهار هزار تومان، ماسک های فیلتردار چهار هزار تومانی حتی تا بیش از چهار هزار تومان در بازار به فروش می رسند و از سوی دیگر قیمت لیموترش در بازار از کیلویی هفت هزار تومان به بیش از چهل هزار تومان رسیده و سیر نیز با قیمت کیلویی ۵۰ هزار تومان عرضه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها