اورژانس زنجان با 10 دستگاه آمبولانس در خط مقدم مبارزه با کرونا


اورژانس زنجان با 10 دستگاه آمبولانس در خط مقدم مبارزه با کرونا

زنجان - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: نیروهای عملیات ویژه اورژانس این استان با تمام توان و آمادگی بسیار بالا در خدمت‌رسانی به مبتلایان احتمالی کرونا ویروس هستند.

دکتر اصغر جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، این مرکز با تشکیل تیم های عملیات ویژه اورژانس، آماده برای خدمات رسانی به مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا شد و تاکنون نیز در انتقال حفاظت شده افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی درنظر گرفته شده نقش مهم و ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای انتقال بیماران دارای تب بالا و ناراحتی تنفسی ۱۰ دستگاه آمبولانس اختصاص یافته است، اظهار داشت: فقط این آمبولانس ها که مجهز به تجهیزات پزشکی، وسایل حفاظت فردی و مانیتورینگ هستند، حق انتقال بیماران مشکوک به کرونا ویروس به مراکز تعیین شده را دارند.

جعفری با اشاره به اینکه سه دستگاه خودروی آمبولانس برای شهر زنجان و هفت دستگاه آمبولانس دیگر نیز برای سایر شهرستان‌های این استان در نظر گرفته شده است، افزود: روزانه چند بیمار دارای علایم تب و ناراحتی تنفسی از طریق نیروهای عملیات ویژه اورژانس به این مراکز درمانی منتقل می شوند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان گفت: این آمبولانس ها در سه نقطه از شهر قرار گرفته اند تا زمان رسیدن آنان بر بالین مبتلایان احتمالی به کرونا ویروس مطابق با استانداردهای تعیین شده باشد.

جعفری تصریح کرد: نیروهای عملیات ویژه اورژانس، پس از انتقال بیماران مشکوک به کرونا ویروس، به پایگاه محل خود برگشته و لباس های خود را تعویض می‌کنند و لباس آنان نیز بلافاصله امحا شده و نسبت به ضدعفونی و گندزدایی کردن آمبولانس نیز اقدام می شود تا مجدد آماده برای انجام ماموریت های محوله شوند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان گفت: ۵۷ پایگاه اورژانس شهری استان زنجان با ۴۰۰ نیروی مجرب و توانمند در وضعیت نارنجی (آماده باش) قرار دارند.

جعفری با اشاره به اینکه پیشگیری از کرونا ویروس بسیار ساده است و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در واقع بهترین و موثرترین راهکار است، افزود: شستن دست‌ها در پیشگری از ابتلا به این ویروس بسیار موثر است به همین علت مردم باید شست و شوی مکرر دست‌ها را جدی بگیرند.
وی اظهار داشت: لازم است مردم توصیه‌های بهداشتی و اطلاعیه‌های مربوط به کرونا ویروس را از منابع معتبر و وزارت بهداشت و درمان کشور پیگیری کنند و چنانچه در مورد این بیماری سوال دارند با شماره ۱۹۰ و برای انتقال بیماران مشکوک نیز با سامانه ۱۱۵ اورژانس تماس برقرار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از عکس ملکه زیبایی ایران / رزیتا دغلاوی نژاد را بشناسید؟ + بیوگرافی و عکس ها