مصرف آب در کرمانشاه 40 درصد افزایش یافت


مصرف آب در کرمانشاه 40 درصد افزایش یافت

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه با اشاره به افزایش 40 درصدی مصرف آب در استان از هفته گذشته و به دنبال شیوع کرونا، گفت: اکنون شرایط شبکه آب استان پایدار است اما به همراهی مشترکان برای مصرفی بهینه و منطقی نیاز داریم.

«رضا داودی» روز دوشنبه در نشست خبری در سرسرای اجتماعات شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، با بیان اینکه اکنون مدارس و دانشگاه ها در استان کرمانشاه تعطیل شده است، افزود: با حذف مصرف آب مراکز آموزشی و فرهنگی، مصرف آب مشترکان خانگی افزایش ۴۰ درصدی پیدا کرده است.

او با بیان اینکه الگوی مصرفی فعلی آب در استان کرمانشاه با الگوی تابستان برابری می کند، گفت: ما تاکنون چنین افزایش مصرف غیرمتعارفی در استان در فصل زمستان نداشتیم اما با وجود این افزایش ظرفیت شبکه تامین را افزایش داده ایم.

وی با اعلام اینکه اکنون مشکل قطعی و افت فشار آب در هیچ یک از شهرهای استان کرمانشاه بر اثر افزایش مصرف نداریم، گفت: ممکن است افت فشار یا قطعی احتمالی به دلیل شکستگی لوله و تاسیسات اتفاق بیافتد که این موارد نیز به صورت شبانه‌روزی نظارت و پیگیری می شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در ادامه به تقویت شبکه تامین آب شهرهای استان اشاره کرد و افزود: پنج حلقه چاه آب در شهر کرمانشاه و یک حلقه را در شهر کنگاور برای افزایش تامین آب مشترکان وارد مدار کرده ایم.

داودی تاثیر منابع آبی جدید به مدار تامین آب شهرهای کرمانشاه و کنگاور را افزایش ۱۲۰ لیتری آب در ثانیه از محل چاه ها دانست و گفت: ظرفیت آب مشترکان شهر کرمانشاه را بیش از هزار لیتر در ثانیه افزایش داده‌ایم.

او به گشت های شبانه روزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این گشت ها برای نظارت بر هرگونه قطعی و افت فشار آب در شهرها در حالت آماده باش هستند و مشترکان نیز اگر با موردی برخورد کردند با سامانه ۱۲۲ شرکت آبفا تماس بگیرند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در ادامه از مردم خواست موارد غیرضروری مانند شست و شوی فرش و خانه تکانی ها را به بعدا موکول کنند و شرکت آبفا را در تامین آب مستمر مشترکان همراهی نمایند.

داودی با بیان اینکه آب اکنون ضروری ترین نیاز مردم برای مقابله با ویروس کرونا است، افزود: ما تدابیر لازم را برای تامین آب مورد نیاز مردم اندیشیده ایم اما نیاز به مصرف بهینه و منطقی از سوی مردم داریم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون پنج نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که یک نفر از آنان فوت کرده است.

آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ۹۷۸ نفر است که ۱۷۵ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و ۵۴ نفر هم فوت کرده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...