سه اکیپ بهداشتی در ورودی‌های تکاب مستقر شدند


سه اکیپ بهداشتی در ورودی‌های تکاب مستقر شدند

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: سه اکیپ بهداشتی و سلامت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و معاینه و کنترل علائم و نشانه‌های احتمالی بیماری در مسافران و گردشگران در مبادی و خروجی این شهر مستقر شده‌اند.

محمود زمانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا افزود: این اکیپ‌های بهداشتی در قالب سه چادر سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهر تکاب از مسیرهای بیجار، شاهین‌دژ و سقز مستقر شده‌اند که به مسافران و شهروندان در خصوص پیشگیری از این ویروس، خدمات بهداشتی ارایه خواهندکرد.

وی با بیان اینکه این اکیپ‌ها با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و شهرداری تکاب راه‌اندازی شده است اظهار داشت: در این چادرهای سلامت بیش از ۳۰ نفر از کادر درمانی شبکه بهداشت و درمان در چند نوبت کاری استقرار یافته و فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای استقرار اکیپ سلامت در خروجی تکاب از مسیر تخت سلیمان و دندی نیز تمهیدات لازم پیش بینی شده و به زودی در این نقطه از شهر نیز خدمات بهداشتی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا ارائه خواهدشد.

فرماندار تکاب ادامه داد: همچنین ۴۰ تخت مجهز، اتاق ایزوله و سه تخت ICU در بیمارستان شهدای تکاب جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی و راه‌اندازی شده است.

«زمانی» با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در تکاب مشاهده نشده است اضافه کرد: با تمهیدات و اقدامات فوری و جدی که در ۱۰ روز گذشته در این شهرستان انجام یافته سطح مراقبت‌ها و پیشگیری از شیوع کرونا در تکاب مطلوب و قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی تکاب به این منظور در آماده‌باش بوده و امکانات آنها در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است، افزود: شب گذشته چهار اکیپ شامل نیروهای شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، ناحیه مقاومت بسیج و شرکت غیردولتی بخش‌کشاورزی به صورت منسجم و هماهنگ، خیابان‌ها و معابر عمومی این شهر را گندزدایی و ضدعفونی کردند.

فرماندار تکاب بیان کرد: تاکنون ۱۸۶ واحد آموزشی، اماکن عمومی و سالن‌های ورزشی این شهرستان در چند نوبت ضدعفونی شده و شست‌وشوی خیابان‌ها توسط شهرداری به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پنج جلسه کاربردی و عملیاتی در قالب ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در تکاب تشکیل شده اظهارداشت: تعطیلی بازر هفتگی عرضه میوه و تره بار، توقف فعالیت بازار خرید و فروش دام و تعطیلی تمام مراکز عرضه قلیان و تالارهای پذیرایی از مهمترین اقدامات اجرایی در تکاب جهت پیشگیری و مقابله حداکثری با شیوع ویروس کرونا است که تاکنون بسیار موثر و مفید واقع شده است.

به گزارش ایرنا، کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار، تعداد ۹۲ نفر جان خود را در کشور از دست داده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


توزیع 560 بسته معیشتی بین دانش‌آموزان نیازمند در بوکان