عملیات مقاوم‌سازی 2 هزار و 150 واحد مسکونی در شازند آغاز شد


عملیات مقاوم‌سازی 2 هزار و 150 واحد مسکونی در شازند آغاز شد

اراک - ایرنا - فرماندار شهرستان شازند گفت: عملیات بازسازی و مقاوم سازی 2 هزار و 150 واحد شهری و روستایی این شهرستان آغاز شد.

«مصطفی عرب» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازسازی و نوسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد از مجموع این واحدها توسط ساکنان روستاهای شهرستان شازند و حمایت‌های دولت در مناطق روستایی شهرستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: بازسازی و مقاوم سازی این واحدهای روستایی نقش مهمی در کاهش خسارات در هنگام وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله در شهرستان به همراه دارد.

فرماندار شهرستان شازند یاد آورشد: ۷۵۰ واحد روستایی و شهری شهرستان شازند در سیلاب بهار امسال دچار خسارت شدند که قرارداد ۷۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات با بانک‌های عامل منعقد شد.

وی ادامه داد: ۳۵۲ واحد روستایی و ۲۱ واحد شهری در مرحله اسکلت، ۲۵۵ واحد روستایی و ۱۵ واحد شهری در مرحله سقف و بقیه در مرحله فونداسیون قرار دارند.

فرماندار شهرستان شازند خاطرنشان کرد: ۱۰۰ واحد از مجموع واحدهای خسارت دیده در سیلاب بهار امسال متعلق به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی استان مرکزی بود که ۸۰ درصد این واحدها بازسازی و به متقاضیان تحویل شده است.

عرب یادآورشد: ۵۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای بازسازی و نوسازی واحدهای خسارت دیده در سیلاب امسال به شهرستان شازند اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان شازند گفت: ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی، ۱۰۰ میلیون ریال منابع مالی یارانه‌ای توسط دولت و ۱۰۰ میلیون ریال منابع مالی یارانه‌ای توسط نهادهای حمایتی استان برای بازسازی هر یک از واحدهای مددجویان این نهادها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ارایه سیمان رایگان، پرداخت منابع مالی کمک معیشتی توسط جمعیت هلال احمر استان، حمل و نقل رایگان تجهیزات و ارایه لوازم منزل توسط صنایع شهرستان شازند به مددجویان نهادهای حمایتی از دیگر خدمات ارایه شده به این افراد بوده است.

فرماندار شهرستان شازند افزود: ارایه سیمان رایگان، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰۰ میلیون ریال منابع مالی یارانه ای نیز برای بازسازی واحدهای مسکونی سایر اقشار پرداخت شد.

عرب گفت: ایجاد اشتغال در شهرستان، بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده روستایی، افزایش مهاجرت معکوس به روستاها و رونق تولید در مناطق روستایی از جمله مزایای بازسازی و نوسازی واحدهای روستایی شهرستان شازند است.

شهرستان شازند از توابع استان مرکزی در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

75 پایگاه محلی بسیج در ساوه فعالیت دارند