شورای اندیشه‌ورزی بانوان استان مرکزی آغاز بکار کرد


شورای اندیشه‌ورزی بانوان استان مرکزی آغاز بکار کرد

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه شورای اندیشه ورزی بانوان استان فعالیت خود را آغاز کرد، تشکیل ای شورا را یکی از اقدامات اولیه در حوزه برنامه های سال جاری این دفتر دانست.

زهرا مفتح زاده ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ در جلسه هیات اندیشه ورزی بانوان استان مرکزی با اشاره به برنامه های سال جاری دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی، افزود: خوشبختانه استان مرکزی در راستای تشکیل این شورا در کشور پیشرو است و فرصت ها و تهدیدات حوزه بانوان با استفاده از ظرفیت بانوان توانمند عضو این شورا شناسایی می شود.

وی با بیان اینکه ذیل این شورا کارگروه های هشت گانه تشکیل می شود، افزود: این شورا در واقع هم افزایی و شناخت توانمندی حوزه بانوان دنبال می کند تا بتوان جهت رفع چالش ها و تهدیدات حوزه زنان و خانواده و تقویت فرصت ها اقدامات مناسب را به انجام رساند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را در مواردی همچون نیازسنجی مشکلات حوزه بانوان و اولویت بندی، شناسایی علل خشونت زنان در خانواده و آسیب شناسی، پشتیبانی شغلی از زنان، تحول و تقویت خانواده، پیگیری جهت تشکیل شورای عالی خانواده در سطح کشور، اشتغالزایی و حمایت از زنان کارآفرین، توجه به بحران جمعیت، رفع مشکلات زوج های نابارور که تعداد آنها به سه میلیون نفر می رسد، توجه به بحران سقط جنین، لزوم آگاه سازی زنان نسبت به مباحث حقوقی و بازگرداندن شخصیت و کرامت بانوان، توجه به نشاط اجتماعی و ارتقای سلامت زنان، طلاق و اعتیاد زنان و ... مطرح کردند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیش بینی افزایش دمای هوا در استان مرکزی