24 هزار درخت و 400 هزار بوته گل در شهر بوشهر کاشت شد


24 هزار درخت و 400 هزار بوته گل در شهر بوشهر کاشت شد

بوشهر-ایرنا- شهردار بوشهر گفت: از ابتدا سال جاری تاکنون 24 هزار درخت و 400 هزار بوته گل در این شهر کاشته شده است.

سید نورالدین امیری روز پنج‎شنبه در آئین درخت‎کاری بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: درختان کاشته شده شامل ابریشم، نخل زینتی، نخل پالم، تکوما، تیویتی، چریش، مشعل جنگل، بنجامین بلک، نارنج و لیمو است.

وی بیان کرد: ۴۰۰ هزار بوته گل کاشته شده نیز شامل گونه‏‌های جعفری، جعفری پرپر، گازانیا، میمون، کلم، اطلسی ایرانی و خارجی، کوکب کوهی و کوکب باغی است.

امیری ادامه داد: سرانه فضای سبز شهر بوشهر در سال ۹۷، ۴.۴ بود که در سال جاری با احداث پارک‎های جلالی، میگو، توانیابان، ۲ پارک پایش زیست محیطی تنگک، یادگار امام، قسمتی از پارک دهکده گردشگری و پارک لیان به ۶ مترمربع افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: فاز نخست پارک لیان با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار و به مساحت ۶ هزار مترمربع احداث شده که با بهبود شرایط محیطی افتتاح می‌شود.

امیری ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی فاز دوم پارک لیان نیز سال آینده آغاز می‌‏شود که با توجه به مساحت ۱۸ هزار مترمربعی این پارک نقش مهمی در افزایش سرانه فضای سبز شهر بوشهر ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: سعی شده گونه‌‏های درختی و گیاهی استفاده شده در شهر سازگار و مقاوم با شرایط آب و هوایی بوشهر باشد و از تجربه کپی برداری برای کاشت گونه‌‏‏های غیربومی مانند کنه کارپوس خودداری شود.

شهردار بوشهرگفت: در این بین گونه‌‏های مرکبات مانند نارنج و ترنج به عنوان گونه‌های مثمر و همیشه بهار نیز مورد توجه جدی قرار دارد.

امیری ادامه داد: در چهار سال آینده با به ثمر رسیدن برنامه‎‌های پیش بینی شده برای توسعه فضای سبز بوشهر این شهر تبدیل به شهر سبز خواهد شد.

در این آئین شهردار و معاونان وی چند اصله درخت از جمله نخل زینتی در پارک لیان بوشهر کاشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی