نماینده سازمان جهانی بهداشت: وضعیت در ایران جدی است/ حمایت سازمان ملل از کشور برای مبارزه با کرونا


نماینده سازمان جهانی بهداشت: وضعیت در ایران جدی است/ حمایت سازمان ملل از کشور برای مبارزه با کرونا
هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اینجانب هم دردی عمیق خویش به خانواده های آنانی ابراز می نمایم که عزیزانشان را از دست داده اند و سازمان ملل متحد هر آنچه میتواند برای کمک به مبارزه علیه این ویروس انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا از دفتر سازمان ملل متحد در ایران، خانم اوگوچی دنیلز خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت ملل متحد هفته قبل، ارزیابی جهانی خطر کوید ۱۹ را تا حد بسیار بالا افزایش داد. امروز آزمایش ویروس کرونای بیش از ۹۰ هزار انسان در ۵۸ کشور مثبت اعلام شده است. متأسفانه ایران یکی از کشورهایی است که اکنون به شدت تحت‌تأثیر قرار گرفته و سازمان ملل متحد بر اهمیت این نکته تأکید دارد که ایرانی ها تمامی محدودیت های اعمال شده توسط ستاد ملی مدیریت کرونا را رعایت نمایند.

کریستوف هاملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران می گوید: شرایط در ایران جدّی است و کارگزاری های سازمان ملل متحد در تهیه و واردات اقلام اساسی پزشکی کمک می کنند. جدای از آن، سازمان جهانی بهداشت کمک های فنی به مسوولان و متخصصان سلامت ارائه می دهد تا با کمک به دولت ایران در زمینه معکوس کردن روند همه گیری سریع ویروس اقدامات لازم انجام شود.

طبق این گزارش، جمعی از متخصصان این سازمان به منظور تقویت راهنمایی فنی کارکنان پزشکی و کمک به مسوولان برای توقف انتقال این ویروس، روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه وارد تهران شد.

همراه این گروه، نوبت ششم محموله پزشکی کووید ۱۹ سازمان جهانی بهداشت، این بار به اندازه کافی برای حمایت از ۱۵ هزار نفر از کارکنان مراقبت های بهداشتی، زمانیکه با بیماران کرونایی ارتباط دارند و کیت های پزشکی برای آزمایش ۱۰۰ هزار ایرانی مشکوک به داشتن ویروس، به ایران انتقال یافت.

دیگر کارگزاری های سازمان ملل متحد مثل صندوق کودکان ملل متحد( یونیسف) واردات وسایل حفاظتی برای متخصصانی که به خصوص با کودکان و مادران سر و کار دارند را شروع کرده و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان) تلاش های خود در زمینه حمایت از پناهندگان و جوامع میزبان را تشدید کرده است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد برای کمک بیشتر به اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده دست برای کارکنان مسوول پخش غذا و غذای مدارس تدارک دیده است.

برنامه توسعه ملل متحد با همکاری وزارت امور خارجه مشغول تدارک وسایل حفاظتی برای کارکنانی است که در مرکز مدیریت بیماری های واگیردار، سازمان زندان ها، همینطور موسسات بهداشت روانی و اجتماعی خدمت می کنند. در نهایت ، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد مشغول فعالیت است تا به خصوص از سالخوردگان محروم و اشخاص دارای معلولیت حمایت نماید.

خانم دنیلز گفت: تمامی نهاد های سازمان ملل متحد همراه با مسوولان ایرانی، نقشی حیاتی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ایفا می کنند. به منظور اجرای درست این اقدام، همه نیاز داریم به اطلاعات مبتنی بر واقعیت اتکاء کنیم که صرفا بر پیش‌گیری و احتیاط متمرکزاست و توصیه های منابع قابل اعتماد برای مبارزه با چالش ها را دنبال می کنیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

داروهای جدید برای توقف رشد سلول‌های مبتلا به سرطان کشف شد