اشباع مرغ در بازار شب عید اصفهان


اشباع مرغ در بازار شب عید اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اشباع مرغ در بازار شب عید، گفت: امسال با جوجه‌ریزی انبوه با مازاد تولید مرغ مواجه هستیم و شب عید بازار مرغ استان اصفهان با تولید بیش از نیاز مواجه است.

حسین ایران‌دوست با بیان اینکه استان اصفهان در تولید گوشت مرغ رتبه دوم را دارد، اظهار کرد: با اشباع این محصول در دو سطح A+ و B مرغ در بازار شب عید عرضه می‌شود.

وی افزود: استان اصفهان با ۱۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی و با ظرفیت تولید ۳۶.۵ میلیون قطعه در دوره و با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت طیور، رتبۀ نخست در ظرفیت و رتبه دوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اصفهان، با اشاره به اینکه در استان اصفهان تعداد ۱۵ واحد فعال مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۷۰۰ هزار قطعه و تولید بیش از ۶۰ میلیون تخم مرغ نطفه‌دار به فعالیت مشغول هستند، گفت: امسال با جوجه‌ریزی انبوه با مازاد تولید مرغ مواجه هستیم و در شب عید بازار مرغ استان اصفهان با تولید بیش از نیاز مواجه است، همچنین ۱۱۵ واحد فعال پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت ۷۰۰ هزار قطعه داریم.

وی اظهار کرد: در استان اصفهان تعداد ۱۱۵ واحد فعال پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت ۷۰۰ هزارقطعه و تولید سالانه ۹۰۰۰ تن گوشت بوقلمون رتبه نخست کشور در تولید گوشت بوقلمون را به خود اختصاص داده است.

ایران‌دوست ادامه داد: تعداد یک واحد بوقلمون با ظرفیت ۷۵۰۰ قطعه و تولید سالانه حدود یک میلیون قطعه جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی را به همراه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه تعداد ۶۰ واحد شترمرغ فعال در استان با ظرفیت ۱۰ هزار قطعه شترمرغ و تولید سالیانه ۹۰۰ تن گوشت شترمرغ فعالیت داشته و رتبه نخست تولید گوشت شترمرغ به اصفهان تعلق دارد، تصریح کرد: بر اساس آمایش سرزمین در نقاطی که مزاحمتی برای واحدهای تولیدی مرغداری ایجاد نشود، صدور مجوز برای سایر ماکیان از قبیل بلدرچین، کبک، شترمرغ و بوقلمون فراهم شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان افزود: تعداد ۱۲ واحد بلدرچین فعال در استان با ظرفیت حدود ۸۷۰ هزار قطعه و تولید سالانه هزار تن گوشت بلدرچین فعال هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، وی با اشاره به مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی در استان با تولید سالیانه ۱.۳ میلیون قطعه جوجه یک روزه بومی و رتبه نخست تولید جوجه بومی، گفت: تولید مرغ در استان اصفهان در سه سطح A+، A، B تعریف می‌شود که تاکنون در دو سطح A+ و B به بازار عرضه شده است.

ایران‌دوست با بیان اینکه تنها یک کشتارگاه در استان اصفهان با تولید ۲۰ تن در روز توانسته مرغ A+ را تولید کند، اظهار کرد: این مرغ که از نظر کیفی در سطح مطلوبی قرار دارد نظارت دقیق‌تری از فرایند تولید تا کشتار بر روی آن اعمال خواهد شد.

وی، تفاوت مرغ A+ با مرغ B را در شرایط کشتار و نحوه سردسازی لاشه عنوان کرد و افزود: مرغی که در بالاترین سطح کیفی به بازار عرضه می‌شود در فرایند اتوماتیک تولید می‌شود و برای خنک کردن لاشه به جای آب و یخ از هوای سرد استفاده می‌شود که نسبت به مرغ B وزن اضافی به خود نمی‌گیرد و با وزن کمتری عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان ادامه داد: قیمت مرغ B براساس مصوبه تنظیم بازار به دست مصرف کننده می‌رسد و مرغ A که هنوز در اصفهان عرضه نمی‌شود با ۵ درصد افزایش و مرغ A+ با ۱۰ درصد افزایش قیمت در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این کنسروهای خوراکی خطرناک را بشناسید